جاباما
۷۱۷۷۴۵
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

التماس‌های قاتل، جانش را نجات داد

التماس‌های پسر جوان که در یک درگیری فردی را به قتل رسانده‌ بود، کارساز شد و والدین افغانستانی مقتول جوان ایرانی را بخشیدند.

روزنامه شرق: التماس‌های پسر جوان که در یک درگیری فردی را به قتل رسانده‌ بود، کارساز شد و والدین افغانستانی مقتول جوان ایرانی را بخشیدند.

اسفند سال ۹۳ خبر درگیری بین چند جوان در پارکی در سعادت‌آباد به مأموران پلیس داده شد ‌و زمانی که تحقیقات آغاز شد ،پلیس فهمید درگیری بین دو جوان ایرانی و سه جوان افغانستانی رخ داده و در‌این‌میان یکی از جوانان ایرانی به نام آرش با واردکردن ضربه چاقو به جوانی افغانستانی به نام یارمحمد، او را به قتل رسانده ‌است.

جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات گسترده‌ای ازسوی مأموران آغاز شد. دو جوان افغانستانی ادعا کردند دعوا بین مقتول و دوست متهم به قتل بود و آرش ناگهان به‌سمت آنها رفت و با واردآوردن ضربه‌ چاقوی یارمحمد را کشت.

وقتی پلیس از آرش تحقیق و بازجویی کرد، او گفت: من تازه از محل کارم به خانه رسیده‌ بودم که دوستم سهیل تماس گرفت و گفت سه جوان به او حمله کرده‌اند و قصد خفت‌گیری دارند. او از من درخواست کمک کرد بلافاصله به‌سمت پارکی که گفته‌ بود رفتم و دیدم هنوز هم سه جوان آنجا هستند؛ با یکی از آنها درگیر شدم و حین درگیری ضربه‌ای هم به او زدم که باعث مرگش شد.

با شناسایی اولیای‌دم و صدور نظریه پزشکی قانونی و سایر مدارک موجود در پرونده، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، کیفرخواست علیه متهم خوانده و ازسوی دادستان برای متهم درخواست صدور حکم قانونی شد. در ادامه پدرومادر مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. آنها گفتند دیه نمی‌خواهند و چون پسرشان در جوانی و بدون اینکه قدرت دفاع داشته‌ باشد، کشته ‌شده ‌است درخواست صدور حکم قصاص دارند.

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: وقتی دوستم تماس گرفت و به من گفت سه جوان افغانستانی به او حمله کرده‌اند، برای کمک به او به محل درگیری رفتم. من آن سه جوان را نمی‌شناختم و اصلا نمی‌دانستم درگیری به چه دلیل است. دوستم ادعا کرد آنها قصد خفت‌گیری دارند. وقتی به پارک رسیدم درگیری ادامه داشت و من هم برای کمک به سهیل با چاقو ضربه‌ای به مقتول زدم و ضربه هم به قفسه سینه‌اش برخورد کرد. متهم گفت: من قصد کشتن او را نداشتم و اصلا فکر نمی‌کردم اگر ضربه‌ای بزنم ممکن است منجر به مرگ او شود و خودم هم فکر می‌کردم ضربه او را زخمی‌ کرده ‌است اما بلافاصله بعد از اینکه ضربه چاقو به بدن مقتول برخورد کرد، او روی زمین افتاد و جانش را از دست داد.

سپس متهم از اولیای‌دم درخواست کرد او را ببخشند اما آنها گفتند قصدی برای بخشیدن ندارند تا اینکه متهم با اجازه قضات به‌سمت خانواده مقتول رفت. او به دست‌و‌‌‌پای مادر مقتول افتاد و درحالی‌که به‌شدت گریه می‌کرد، گفت: من از کرده‌ خودم خیلی پشیمان هستم. کاری که کردم از روی عمد و تصمیم قبلی نبوده و نمی‌خواستم درگیری ایجاد کنم و پسر شما را بکشم. من می‌خواستم از دوستم دفاع کنم. از سالی که در زندان هستم خیلی عذاب‌وجدان دارم مرتب داروی اعصاب می‌خورم و حال روحی‌ام خیلی به‌هم ریخته‌ است. برای آرامش روح فرزندتان دعا و نماز می‌خوانم. من جوانم و مادرم بیشتر از خود من در عذاب است. او در این سه سال به اندازه ۳۰ سال پیر شده ‌است. به شما التماس می‌کنم به‌خاطر جوانی‌ام به من رحم کنید. من روزهای سختی را می‌گذرانم و تنبیه شده‌ام. حتی نمی‌توانم در زندان با کسی صحبت کنم و روزها هم مثل شب برایم سیاه ‌است. هر کاری شما بخواهید انجام می‌دهم و هرچه بگویید قبول می‌کنم فقط درخواست دارم من را ببخشید تا از این سختی که گرفتارش هستم و عذابی که می‌کشم، راحت شوم.

در نهایت پدرومادر مقتول که اوضاع متهم به قتل را دیدند تصمیم به گذشت گرفتند و گفتند از آنجایی که فرزندشان جوان از دنیا رفته و آنها عذاب زیادی می‌کشند، نمی‌خواهند این عذاب را به کس دیگری هم منتقل کنند و مادر آرش هم سختی بکشد ضمن اینکه نمی‌خواهند جوان دیگری از بین برود به‌همین‌دلیل گذشت می‌کنند.
با توجه به گذشت اولیای‌دم، متهم این‌بار به‌لحاظ جنبه عمومی جرم مورد محاکمه قرار گرفت. او اتهام را قبول کرد و خواستار بخشش از سوی دادگاه شد. بعد از پایان گفته‌های متهم و وکیل او، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آفرین به درک وشعور و احساسات خانواده مقتول و بازهم احساسات پاک مادرانه مقتول و مادر قاتل باعث نجات قاتل شد!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا بخدا افغانستانی ها از ایرانی ها مردتر و با شهامت و با گذشت ترند، خداوند به این پدرومادر داغدیده صبر عطا کند و خدایش بيامرزد این جوان،

    • فرزاد

      واقعادمشون گرم که بدون اینکه حتی درخواست دیه کنن بخشیدن

    • عبدالقادر اف

      این هم ازمعرفت وگذشت ما افاغنه که نخواستیم خانواده ای دیگرداغداربشه

    • بدون نام

      خداوند به پدر مادر مقتول صبر دهد
      افرین به مادر مهربان

    • نگار

      واقعا که کشورمون از دست رفت سه جوان افغانی راحت بخوان جوان ایرانیمون را در پارک خفت گیری کنن ... جوان ایرانی به دست و پای یه زن و مرد افغانی افتاده التماس کرده ای بابا پرت کنین بیرون این افغانیا...رو بی جا میکنن میان تو کشور ما و جوونای ما رو بدبخت میکنن خدا همشون رو لعنت کنه

      پاسخ ها

      • محمد

        فاشیست

      • بدون نام

        خدا هر چه آدم نفهم و بیوجدان تو دنیاست رو لعنت کنه

      • سید

        نه مشکل ما این بوده که رضایت گرفتیم جای تشکری چهار تا فوش هم میدی اول برو درست بخون بعدحرف بزن سه نفر به یه نفر بوده اره فهم شعور که نداری

      • امید

        چی میگی خفت گیری بهونه س بعدم به تو چه

    • مرضیه

      وقتی نمی دونی دعوا و درگیری سر چه موضوعیه برای چی خودت قاطی ماجرا می کنید ...

    • سعید۴

      اینجوربخشش ها به شدت به ضرر امنیت جامعه هست ، هر کسی لیاقت بخشش رونداره ، اینجورباشه همه ی گناهکارا بعد ارتکاب جرم اظهارپشیمونی میکنن و بخشیده میشن ، یه جوون رو بکشی بعد بگی نمیخواستم بکشمش همه ی قاتل ها همین حرف رو میزنن ،به نظر من فقط توو جرائم غیر عمد مثل تصادف بخشش ثواب داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالاه سر خودت بیاد،آمین

      • سعید۴

        بی نام ایشالا سرخودت بیاد ...
        هرچی گفتم عین حقیقت هست و بازم تاکید میکنم قاتل رو نباید بخشید

    • مخلوق

      بعد یه مشت احمق مغرض بیان با جمع بستن تمام افغانیها به کارهای بد بهشون توهین کنن

    • بدون نام

      خداخیرشون بده

    • امین

      خدا به اون پدر مادر خیر دنیا و اخرتو بده

      پاسخ ها

      • جوادشیرازی

        من بودم بقران اعدام میشدم اما التماس به افغانی نمیکردم آبروی هرچی ایرانیه بردی گل پسر

      • بدون نام

        حرف مفت رو همه میزنن جواد جان
        اگه مرک رو جلو روت ببینی التماس که سهله ببخشید حاضری یه چیزی هم بخوری

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      درک و شعور میباره ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجا ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خداوند به پدر مادر مقتول خیر دنیا واخرت را بدهد که بسیار با گذشتند هرکسی این طور نیست

    • لارستان

      این پدر مادر نهفم بودن که گذشت کردن این حیوان صفتها باید اعدام میشد بهتر ه به ضرر جامعه هست

    • سید

      بیخود کرده که چاقو زده از فکر من خودش رفته از اون بدبخت سه نفری زور گیری کرده بعد باچاقو زده همون رضایت نمی‌داد بهتر بوده ولی یدنیا سپاس که رضایت داده هیچ وقت ایرانی و افغانی نگین اونا هم ایرانی ها رو کشور مسلمان گفتن اومده واقعا بعضی ها شعور ندارن که این حرف ها رو درست کرده ایرانی و افغانی میگه آدم بی شعوری بوده اگه اونا کشور شون جنگ نبود اصلا نیازی به شما نداشتن واقعا از شما اروپایی بهتره بهشون مدارک کشورشون میدن باید به اینا گفت خدا خیرشان بده

    • علی

      اقای جواد شیرازی چرا الکی قسم میخوری گفتنش راحته ایرانی وافغانی نداره درورد به این خانواده افغانی که گذشت کردن بدون دریافت دیه حرف زدن خیلی راحته ولی یه ثانیه خودتو جای قاتل بزار ببین چه حسی داره

    • علی

      جوادشیرازی ابرورو اون نبرده ابرورو تو بردی با این نظرت ایرانی وافغانی نداره هممون انسانیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج