۷۱۷۷۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نكيسا: همه دروازه‌بان‌ها گاه گل‌هاي بدي مي‌خورند

نيما نكيسا يكي از ستاره‌هاي دروازه‌باني در نسل ۹۸ بود؛ گلري كه در برابر يوگسلاوي خوش درخشيد هرچند كه بارها گفته است پس از گلي كه دريافت كرد، فشارهاي فراواني را متحمل شد.

روزنامه قانون: نيما نكيسا يكي از ستاره‌هاي دروازه‌باني در نسل ۹۸ بود؛ گلري كه در برابر يوگسلاوي خوش درخشيد هرچند كه بارها گفته است پس از گلي كه دريافت كرد، فشارهاي فراواني را متحمل شد. نكيسا از معدود فوتباليست‌هاي تحصيل‌كرده‌اي است كه تا مقطع دكتري پيش رفته. عملكرد نااميدكننده عليرضا بيرانوند در روزهاي منتهي به جام‌جهاني هواداران را نگران كرده است. او گل‌هاي بدي دريافت مي‌كند اما در فضاي مجازي براي حريف كري مي‌خواند. براي بررسي وضعيت دروازه‌بان تيم‌ملي كشورمان در جام‌جهاني با نيما نكيسا همكلام شديم تا نظر او را بدانيم. گفت‌وگوي گلر پيشين تيم‌ملي را در ادامه پي مي‌گيريم.

چهار دروازه‌بان به اردوي تيم‌ملي دعوت شده‌اند اما بسياري از هواداران نگران هستند زيرا هيچ يك از آن‌ها تجربه جام‌جهاني را ندارند و به نظر مي‌رسد بايد نگران فشار بازي‌ها روي اين دروازه‌بان‌هاي جوان نيز باشيم.

بهتر است كنار كسي كه براي نخستين‌بار راهي جام‌جهاني مي‌شود، يك روان‌شناس باشد زيرا جام‌جهاني ميدان بزرگي است و بهتر است از قبل زمينه ذهني براي اين شخص فراهم باشد. تا با خودش تمرينات ذهني انجام دهد و آماده شود.

حضور روان‌شناس مي‌تواند اميدوارمان كند كه اشتباهات عجيب و غريب تكرار نشود؟

به هر حال وقتي نسبت به يك موضوعي ذهنيت داشته باشيد، خودتان را آماده مي‌كنيد و اشتباهاي‌تان كمتر مي‌شود.

نظرتان درباره چهار دروازه‌باني كه به اردوي تيم‌ملي دعوت شده‌اند چيست؟

معتقدم سطح بالايي دارند كه كي‌روش انتخاب‌شان كرده است.

اگر بخواهيم موردي صحبت كنيم، فكر مي‌كنيد كدام يك از اين دروازه‌بان‌ها از ليست نهايي حذف خواهند شد؟

نظر من مهم نيست زيرا جايي اعمال نمي‌شود و تصميم‌گيرنده شخص ديگري است. وقتي نظر من اعمال نمي‌شود، بهتر است در اين باره صحبت نكنم ولي هركدام از اين دروازه‌بانان در تيم‌هاي خودشان موفق هستند. كي‌روش مربي كاربلدي است و بدون شك توانايي‌هايي در اين دروازه‌بانان ديده كه به آن‌ها اعتماد كرده است.

اشتباهات متعدد عليرضا بيرانوند كه مدت‌هاست شماره يك تيم ملي فوتبال را به تن مي‌كند، هواداران را نگران كرده؛ او مي‌تواند در برابر پرتغال، اسپانيا و مراكش از دروازه‌ تيم‌ملي به خوبي مراقبت كند؟

بيرانوند نقاط ضعف و قدرت دارد و بايد ديد كدام يك به ديگري غلبه مي‌كند. بزرگ‌ترين دروازه‌بان‌هاي دنيا هم گل‌هاي بدي خورده و مي‌خورند. بيرانوند اگر احساس مي‌كند در نقاطي از زمين ضعف دارد، بايد براي غلبه بر آن‌ها بكوشد.

موضوع اصلي اين است كه بيرانوند انتقاد پذير نيست؛ به عنوان مثال يك بار درباره فردوسي‌پور گفته بود بهتر است دستكش دستش كند و در دروازه بايستد تا سختي‌هاي كار ما را ببيند يا چند بار در برابر وحيد قليچ موضع گرفته بود.

من دستكش دستم كرده‌ام و در دروازه ايستاده‌ام؛ بنابراين حق اظهارنظر درباره او را دارم. اگر بيرانوند به قليچ حرفي زده، اشتباه كرده زيرا احترام به پيشكسوت روح ورزش است و بايد ياد بگيرد كه يك جاهايي احترام بزرگ‌تر را حفظ كند. بيرانوند بايد بداند اين لباس چند سالي ميهمان اوست و به شخص ديگري مي‌رسد.

امير عابدزاده نيز در ليست تيم‌ملي قرار گرفته است. فكر مي‌كنيد او بتواند جايگزين مناسبي براي پدرش باشد؟

من بازي‌هاي او را دنبال نمي‌كنم اما به نظرم بضاعت‌هايي دارد كه دعوت شده. اميدوارم جا پاي پدرش بگذارد و دروازه‌بان بزرگي باشد.

براي بسياري از هواداران فوتبال حضور عابدزاده شبيه يك نوستالژي شيرين است. بسياري آرزو دارند عابدزاده پسر، جاي عابدزاده پدر را بگيرد.

اميدوارم آرزوي هواداران محقق شود. من نيز دوست دارم موفقيت‌هاي بيشتري از او ببينم. من بيرانوند، حسيني و مظاهري را مي‌شناسم و درباره آن‌ها صحبت مي‌كنم اما درباره حقيقي، عابدزاده و مكاني صحبتي ندارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج