جاباما
۷۱۷۸۹۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

برای یک کار آفرین، همیشه لحظه ای وجود دارد که ایده اش دیگر فقط یک ایده نیست. می دانید، همان لحظه ای که با خود می گویید «این ایده واقعا کارساز است!» و اگرچه می توانید مدتی را بدون سرمایه گذاری برای برندسازی بگذرانید، اما ترجیح می دهید از همان ابتدا اسم مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و به طراحی لوگو بپردازید. در اینجا اهمیت طراحی لوگو را مطالعه کنید.

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: برای یک کار آفرین، همیشه لحظه ای وجود دارد که ایده اش دیگر فقط یک ایده نیست. می دانید، همان لحظه ای که با خود می گویید «این ایده واقعا کارساز است!» و اگرچه می توانید مدتی را بدون سرمایه گذاری برای برندسازی بگذرانید، اما ترجیح می دهید از همان ابتدا اسم مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و به طراحی لوگو بپردازید.

چرایی طراحی لوگو برای کسب و کار

لوگو به نوعی، جنبه حرفه ای بیشتری به کسب و کارتان می بخشد. ممکن است در زیرزمین خانه تان مشغول کار آفرینی باشید، اما لوگو به مشتریانتان نشان می دهد که کسب و کار جدی ای دارید. طراحی اولیه لوگوی تان ممکن است روی یک تکه کاغذ یا در یک نرم افزار حرفه ای صورت بگیرد. اما بهتر است به خوبی در مورد آن فکر کنید.

باید لوگویی را طراحی کنید که بتوانید به آن افتخار کنید. قبل از اینکه کارتان را شروع کنید، بهتر است حس خوبی نسبت به لوگوی خود داشته باشید، چرا که این لوگو را روی همه چیز خواهید دید: در وب سایت، روی محصولات، کارت های ویزیت، خبرنامه ها، فاکتورهای، شبکه های اجتماعی تان و تبلیغات. اگر لوگوی ضعیفی داشته باشید، به مشکل خواهید خورد. مدت زمان بگذارید و لوگوهای متفاوتی را طراحی کنید و ببینید که کدام یک مناسب ترین لوگو برای کسب و کار شماست.

در مورد طراحی لوگو چه می‌دانید؟

حقایقی در مورد لوگو

وقتی به عنوان یک کارآفرین نوپا مشغول طراحی اولین لوگوی خود هستید، به چه چیزهایی باید توجه کنید؟ در این مقاله پنج نکته ای را بیان می کنیم که باید در ذهن داشته باشید:

۱. طراحی لوگو، بودجه خیلی زیادی نمی طلبد

افراد زیادی در مورد اهمیت طراحی لوگو صحبت می کنند. اما اگر یک کارآفرین نوپا هستید و نمی توانید بودجه زیادی را به طراحی لوگوی خود اختصاص دهید، چه؟ بالاخره هیچ استارت آپی در ابتدای کار بودجه زیادی ندارد. اجازه ندهید کسی گول تان بزند. برای طراحی لوگو نباید هزینه زیادی بپردازید. در واقع با صرف هزینه اندکی می توانید لوگوی مناسبی را برای خود دست و پا کنید. پیشنهاد ما این است که به دنبال طراحان گرافیک آزادکار بگردید تا هزینه کمتری بپردازید.

۲. خود را در محدودیت قرار ندهید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که باید از آن دوری کنید، این است که خود را هنگام طراحی لوگو در محدودیت قرار دهید. به یاد داشته باشید که استارت آپ شما هنوز تبدیل به کسب و کار کاملی نشده است و هر آن ممکن است جهت و سوی دیگری به خود بگیرد. اگر لوگوی شما به شکلی انحصاری فقط و فقط در مورد یکی از محصولات فعلی شما باشد، در آینده به مشکل خواهید خورد، چرا که احتمالا بخواهید کارتان را گسترش دهید و گستره بیشتری از محصولات را به مشتریان عرضه کنید. در عوض، مورد انتزاعی تر و انعطاف پذیرتری را انتخاب کنید. اینکه بخواهید با هر بار گسترده تر کردن کارتان، لوگوی خود را نیز تغییر دهید ، کار هزینه بردار و غیر منطقی خواهد بود. شما باید ماهیت کارتان را مدنظر قرار دهید، نه یک محصول یا خدمت خاص را.

۳. روی ویژگی های کلیدی متمرکز شوید

اولین لوگویی که برای استارت آپ خود تهیه می کنید، قرار نیست جایزه جشنواره بهترین طراحی لوگو را بگیرد. اگر روی موارد زیر تمرکز کنید، کافی خواهد بود.

سادگی: هیچ نیازی به پرزرق و برق بودن نیست. اگر نگاهی به برندهای بزرگ دنیا بیندازید، متوجه می شوید که لوگوی همه آنها بسیار ساده است. نایکی را که فراموش نکرده اید؟!!

ماندگاری در ذهن: آیا لوگوی متمایزی دارید یا به سادگی ممکن است با لوگوی سایر شرکت ها اشتباه گرفته شود؟ نکته بسیار مهمی که در هنگام طراحی لوگو باید در ذهن داشته باشید، این است که مشتریان بتوانند بین لوگو و برند شما ارتباط برقرار کنند و آن را به خاطر بسپارند.

تناسب: آیا لوگو، مناسب برند شماست؟ فراموش نکنید که لوگوی شما باید معنادار و نماد خوبی برای کسب و کارتان باشد.

۴. نمونه های عالی زیادی وجود دارد

زمانی که بحث طراحی لوگو پیش می آید، نباید از لوگوهای مربوط به برندهای دیگر استفاده کنید؛ به ویژه لوگوی رقبایتان! با این حال با بررسی لوگوی سایر شرکت ها، ایده های بسیار خوبی به دست خواهید آورد.

۵. طراحی لوگو در ابتدای کسب و کار خیلی هم مهم نیست!

رک بگویم، وقتی هنوز کسب و کار نوپایی دارید، نیازی نیست خیلی خود را برای طراحی لوگو به دردسر بیندازید. شاید کمی پذیرفتن این موضوع سخت باشد، چون در ابتدای کار بسیاری از تصمیمات از سر شور وشوق و احساسات گرفته می شوند. همیشه در میانه راه نیز می توانید لوگوی خود را تغییر دهید و مردم نیز با کمی اعتراض بالاخره آن را خواهند پذیرفت. نمونه بارز این مسئله را در مورد اینستاگرام دیدیم اولین لوگوی خود را با این دیدگاه طراحی کنید که قرار است مدتی بعد تغییر پیدا کند. اجازه دهید کسب و کارتان جان بگیرد، معنا و ارزش های برندتان مشخص شود و سپس لوگویی حرفه ای طراحی کنید تا نشان و نمادی عالی برای کسب و کارتان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج