۷۱۷۹۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

رشد پست‌های مرتبط با تروریست در فیسبوک

کمپانی فیسبوک روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۹ میلیون پست مرتبط با فعالیت های تروریستی گروه هایی مانند القاعده و دولت اسلامی عراق و شام را از این پلتفرم حذف کرده است. در مقایسه، در سه ماهه پایانی سال گذشته تعداد پست های حذف شده به دلیل ارتباط با محتوای تروریستی در فیسبوک رقم ۱.۱ میلیون عدد بوده است که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه این گونه محتواها تنها طی سه ماه می باشد.

وبسایت سخت افزار - محمد یوسفی زاده: کمپانی فیسبوک روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۹ میلیون پست مرتبط با فعالیت های تروریستی گروه هایی مانند القاعده و دولت اسلامی عراق و شام را از این پلتفرم حذف کرده است. در مقایسه، در سه ماهه پایانی سال گذشته تعداد پست های حذف شده به دلیل ارتباط با محتوای تروریستی در فیسبوک رقم ۱.۱ میلیون عدد بوده است که نشان دهنده رشد قابل ملاحظه این گونه محتواها تنها طی سه ماه می باشد. به گفته فیسبوک دلیل اصلی افزایش کشف پست های ترویج کننده خشونت و حذف آنها در کنار مسدود کردن حساب های کاربری مرتبط، افزایش توانایی ساختارهای هوش مصنوعی در یافتن آنها بوده است.

در این گزارش جزئیات بیشتری به صورت داده های آماری منتشر شده که توجه به برخی از آنها جالب است. برای مثال به گفته فیسبوک ۹۹.۵ درصد از پست های مرتبط با گروه های تروریستی پیش از آنکه توسط کاربران شناسایی شوند با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی کشف می شوند و در سه ماهه گذشته ۹۷ درصد از این پست ها توسط خود فیسبوک ردیابی و حدف شده اند. پست هایی که خشونت بصری در آنها مشاهده می شود طی سه ماهه گذشته از ۰.۱۶ به ۰.۱۹ درصد محتواهای منتشر شده در فیسبوک افزایش یافته اند. تعداد این پست ها به دلیل افزایش درگیری ها در سوریه از ۱.۲ میلیون به ۳.۴ میلیون پست رسیده است. به علاوه، فیسبوک اعلام کرده که بیش از ۲.۵ میلیون پست که شامل گفتارهای خشونت آمیز بوده اند را از پلتفرم خود حذف کرده که از این میزان، ۶۲ درصد توسط کاربران گزارش شده اند. طی سه ماهه گذشته ۸۳۷ میلیون پست اسپم از فیسبوک حذف شده است که نشان دهنده رشد ۱۵ درصدی نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ است. تمامی پست های اسپم پیش از گزارش شدن توسط کاربران به وسیله خود فیسبوک کشف و حذف شده اند. نکته قابل ذکر دیگر نیز حساب های کاربری فیک یا دارای هویت جعلی هستند که طی سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی ۳ تا ۴ درصد از کل حساب های کاربری فیسبوک را تشکیل می دهند و بیش از ۵۸۳ میلیون عدد از آنها توسط این کمپانی حذف شده است. طی ماه های اخیر فیسبوک و رییس آن، مارک زاکربرگ، زیر فشار بسیار سنگین رسانه ها و مقام های دولتی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج