۷۱۸۰۵۰
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در بهار ۹۷

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ١٤٨٧٢ هزار ریال با میانگین مساحت ١٠٦ مترمربع و متوسط عمر بنای ۹.۸ سال بوده است.

خبرگزاری ایلنا: براساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ١٤٨٧٢ هزار ریال با میانگین مساحت ١٠٦ مترمربع و متوسط عمر بنای ۹.۸ سال بوده است.

بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی شده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می یکند را در این سامانه ثبت کنند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ بروز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاقبت حماقت و توهم متولیان مسکن، بساز بفروش ها و مشاوران املاک کلاش جز این نیست که مسکن در کما بماند. هنوز هم این متوهمان دست بدار نیستند و تبلیغ افزایش قیمت مسکن را ادامه می دهند! درحالیکه قیمت مسکن و اجاره را بدون دلیل بیش از دو برابر کرده اند! و امید دارند با این قیمتهای کاذب مشتری پیدا شود و آنها بزور مسکنی با قیمت کاذب و جهشی را به آنان قالب نمایند! بساز و بفروش های اگر ملکشان را به قیمت واقعی نفروشند ضرر زیادی خواهند کرد!

    • بدون نام

      توان خرید مسکن مستاجران خیلی محدود است و در یک ماه اول رونق سریع تمام میشود و قیمت خانه ای که به امید رونق دایمی، کاذب بالا رفته و دیگر از رونق خبری نیست باید جهت جلوگیری از تشدید رکود، به قیمت قبل بر گردد، در غیر اینصورت انتظار فروش خانه مانند گذشته به سالیان سالها به طول می انجامد که ضررش بیشتر متوجه فروشندگان فریب خورده است .

    • بدون نام

      شما در نظر بگیرید اگر قرار باشد قیمت مسکن با قیمت دلار افزایش یابد و حقوق و درامد چندر غاز افزایش یابد دیگر توان خرید از کجا خواهد امد، و مستاجران شرمنده فروشندگان خانه هستند که با این اوضاع نمیتوانند تا سالیان طولانی خانه هایشان را بخرند و موجب ضرر خیلی زیاد فروشندگان سودجو فریب خورده میشوند.

    • بدون نام

      بلاخره با رونق ساختگی رکود مسکن را به کما بردند،

    • بدون نام

      هیچ موقع نمیتوان خریدارانی که توان خرید خانه ندارند را با نقشه تبلیغ و خبرهای رونق درغین مسکن به زور وادار به خرید کرد، زیرا خریداران اگر توان خرید داشتند قبل از قیمت کاذب و رکودی غیر قابل فروش، میخریدند نه حالا، فروشندگان متوهم هم اگر چند سال صبر کنند شاید فرجی شود و خریداران بتوانند پول جمع کنند و خانه هایشان را بخرند و از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

    • بدون نام

      انشالله در کمای دائم و مرگ برودمگه خشت و گل پولش چقدره مگه زمین ازخارج وارد می شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج