۷۱۸۰۶۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فاز نخست دولت موبایل به بهره برداری رسید

فاز نخست دولت همراه (موبایل) همزمان با روز جهانی ارتباطات توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

خبرگزاری مهر: پروژه خدمات دولت همراه با ارائه ۵۵ سرویس دولتی برای استفاده کاربران ظهر امروز چهارشنبه با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید. این پروژه مکمل پروژه دولت الکترونیک است و از طریق آن مردم، دستگاه ها، سازمان ها و ارگان ها می توانند از طریق موبایل به خدمات الکترونیکی دولت دسترسی داشته باشند.

هدف از اجرای طرح دولت موبایل در کشور ایجاد بستر همراه برای تسهیل در ارائه خدمات دولتی و بستر شبکه ملی اطلاعات و کاهش هزینه ارائه خدمات برای دولت و در نهایت نیز افزایش عدالت اجتماعی و کاهش آلودگی هوا عنوان شده است.

اجرای این پروژه که بر بستر امن و مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، ارائه خدمات را ممکن می کند افزایش سرعت در ارائه خدمات و افزایش امنیت اطلاعات را برای دستگاه های اجرایی به همراه دارد.

در همین حال، افزایش سرعت در دسترسی به خدمات و عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی در دریافت خدمات و حفظ حریم شخصی شهروندان از جمله مزایای این پروژه برای مردم و شهروندان عنوان شده است.

از سوی دیگر، دسترسی به اطلاعات عمومی برای کسب و کارها، تسهیل فرآیندهای اداری و تسهیل دریافت خدمات دولت از جمله مزایایی است که دولت موبایل برای کسب و کارها و بنگاه های اقتصادی در کشور خواهد داشت.

این پروژه که امروز فاز نخست آن به بهره برداری رسید هم اکنون برای ۵۵ سرویس دستگاه های دولتی راه اندازی شده است و قرار است در آینده ای نزدیک حدود ۱۷۰۰ خدمت دستگاه های اجرایی و سازمان ها را از طریق این پروژه بتوان دریافت کرد.

با راه اندازی این پروژه متقاضیان می توانند با نصب اپلیکیشن دولت همراه از خدمات این سرویس استفاده کنند.

۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات است و هر سال وزارت ارتباطات برای گرامیداشت این روز پروژه های خود را افتتاح می کند. در مراسم افتتاح این پروژه علاوه بر وزیر ارتباطات، معاونان وزیر نیز حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج