۷۱۸۰۷۰
۹ نظر
۵۰۰۰
۹ نظر
۵۰۰۰
پ

حاشیه‌های تجمع علیه صهیونیست‌ها در تهران

لانه جاسوسی آمریکا امروز از معترضان به جنایات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی میزبانی کرد.

خبرگزاری مهر: لانه جاسوسی آمریکا(سفارت سابق) امروز از معترضان به جنایات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی میزبانی کرد. مراسمی که یک ساعت به طول انجامید و شعارش را «از قدس بیرونت می‌کنیم» انتخاب کرده بود. در ادامه گوشه‌ای از حواشی این جمع اعتراضی را از نظر می‌گذرانید.

ساعت۱۰:۳۰ صبح بود که به تقاطع خیابان طالقانی و مفتح رسیدیم. طنین «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» که به گوشمان خورد، پیگیر شدیم قصه از چه قرار است؛ پس از پرس و جو فهمیدیم یک تجمع اعتراضی در واکنش به جنایات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی برقرار است.

حیاط سفارت سابق آمریکا که حالا ۳۹ سالی می‌شود نام «لانه جاسوسی» را به خود گرفته، با پرچم های به اهتزار درآمده قرمز و زرد که عبارت مرگ بر آمریکا را به خود می دید، بیشتر به چشم می آمد.

رو به روی لانه، ۵۰ نفری حضور داشتند. پس از دقایقی خود را داخل حیاط سفارت دیدیم. حیاط میزبان حدود ۳۰۰ معترض بود اما مگر می شد افزایش لحظه به لحظه جمعیت را نادیده گرفت.

روی سِن، مجری مراسم با حرارت خاص و شورانگیزی مشغول سر دادن شعار بود. با دیدن معترضین جلوی سِن، که با تراکم بیشتری نسبت به عقبی ها ایستاده بودند، اولین چیزی که نظر را به خود جلب می کرد، پیشانی بندهای زرد منقش به «القدس لنا» بود.

پشت سِن، پرچم فلسطین با ابعاد چند ده متر، از ساختمان مرکزی لانه آویزان شده بود.

عقربه های ساعت روی ۱۰:۵۰ نشستند؛حالا می‌شد ادعا کرد جمعیت داخل حیاط متجاوز از ۱۰۰۰ نفر است.

پلاکاردهای در دست معترضین هم گاهی حواس بیننده را به خود پرت می‌کرد. عکس ترامپ که با انگلیسی نوشته بود، «shut up Trump» یا پلاکاردی که نوشته بود: «قدس پایتخت دائمی فلسطینی هاست.»

لای جمعیت فردی را دیدیم با کراوات قرمز که با گذاشتن کلاه گیس طلایی روی سرش، ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برایمان تداعی می‌کرد!

ساعت ۱۱، مراسم میزبان شاعر جوانی به نام «پیمان طالبی» بود. این شاعر که بیست و چند ساله می خورد، غزلی درباره جنایات رژیم کودک کُش صهیونیستی و حامیانش سرود.

تفنگ ها پی صید پرنده اند، هنوز

تفنگ ها چه بگویم، کُشنده اند هنوز

به رد پنجه شان روی گُرده ام بنگر

که گرگ های بیابان درنده اند هنوز

شرکت‌کنندگان این تجمع با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به اشعار خوانده شده واکنش نشان دادند.

ساعت ۱۱:۱۵ رسید که حجت الاسلام پناهیان به عنوان سخنران مراسم، روی صحنه ظاهر شد. وی درباره لزوم مبارزه با استکبار و بی اثر شدن تحریم ها روی حرکت انقلاب اسلامی سخنانی را مطرح کرد و با تقبیح خط سازش گفت: ابتدای انقلاب به محض اینکه زمزمه سازش را سر دادند، اولین تحریم‌ها آغاز شد. در اواخر دفاع مقدس هم وقتی سازش سر داده شد، شهرهای ایران مورد اثابت بمب‌های شیمیایی قرار گرفت و هواپیمای مسافربری ایران منهدم شد.

وی در همین باره تصریح کرد: وقتی زمزمه سازش در انتخابات‌های مختلف مطرح شد، تحریم‌های دور جدید به بهانه هسته‌ای آغاز شد. حتی زمزمه سازش هم قبیح است. اگر آن‌ها بر تحریم‌های خود پافشاری کنند، یقیناً نتیجه خیانت سیاسیونی است که به آمریکا پیام سازش داده‌اند.

ساعت ۱۱:۳۰ بیانیه پایانی تجمع قرائت شد. در بخشی از این بیانیه تاکید شد: قدس پایتخت همیشگی تمام کشور فلسطین است و انتقال سفارت آمریکا به قدس شرقی اقدامی، در روز نکبت و سالگرد تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی اهانتی آشکار به همه آزادگان حامی مساله فلسطین به ویژه امت اسلامی بود. رئیس جمهور آمریکا با این اقدام به تنش‌های منطقه دامن می‌زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این همه تبلیغات تلویزیونی برای این مراسم از حمعیت 13 میلیونی تهران فقط 1000 نفر رفته بودن شعار مرگ بر آمریکا بدن!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره عزیزم، میدونی چرا؟ آخه روحیه بیخیالی و انفعال و بی تفاوتی توی همه تهرانیها رسوخ کرده. آخه تهرانیها توی فکر چیزای دیگه ان. طفلک تهرانیها خیلی کار دارن. فکرشون هم خیلی مشغلوله. بمیرم براشون!!!

      • بدون نام

        کاربر ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
        خیر. تهرانیها به اون درجه از فهم و شعور رسیدن که نرن پرچم یک کشور رو آتش بزنن.

      • هم وطن

        کاربر 16:48 درود بر تو.

      • بدون نام

        خودت میگی نمیخان پرچم آمریکا رو اتیش بزنن پس یعنی نرسیدند.

    • بدون نام

      درود بر ملت فهمیده که نرفتن

    • بدون نام

      اینهایی که رفتن عزیزان بابتش پول گرفتن الکی نرفتن مردم فلسطین روزگارشون از من وتو بهتره این عراقیهارو میبینی پو مارو میندازن زمین لگد میکنن میگن بی ارزشه دلار بدید تف به روی این مردمی که امروز اونجا جمع شدن

    • بدون نام

      .... هواداشت کم کم تاریک میشد، پرندهها به لانه خودبازمیگشتند، سوزسرماباعث شده بودکه رهگذران سرخودرادرگریبان فروبرند.... ادامه قصه..

    • بهار

      فلسطینی ها خودشون زمین هاشون فروختن الان هم میخوان پس بگیرن یعنی چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج