کلمه «طلاق» از شناسنامه زنان مطلقه حذف می‌شود
۷۱۸۳۳۷
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
۱۰۶۲۶ 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی موضوع حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در قالب طرحی خبر داد و هدف از این امر را تامین امنیت روانی زنان اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: زهرا ساعی؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده در قالب طرحی در صحن علنی بررسی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: ثبت عنوان طلاق در شناسنامه برای بانوان در بسیاری از فضاها به ویژه عرصه‌های اجتماعی آسیب‌زا شده و مراجعات و مطالبات زیادی از بانوان برای حذف عنوان طلاق از شناسنامه وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی موارد دیدگاه ها و نگاه از سوی برخی آقایان به زنان مطلقه مناسب نبوده و به نظر می‌رسد با حذف طلاق از شناسنامه زنان این معضل مدیریت و زنان با آرامش روانی بیشتری بتوانند فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حذف عنوان طلاق از شناسنامه زنان مطلقه منطقی است، تصریح کرد: برای تامین امنیت روانی زنان بهتر است این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

ساعی با یادآوری نشست اخیر دکتر لاریجانی با فراکسیون خانواده مجلس، گفت: در این نشست حذف عنوان طلاق از شناسنامه زنان مطلقه مطرح شد و با بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته مورد استقبال رئیس مجلس نیز قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، افزود: البته حذف عنوان طلاق از شناسنامه ممکن است برخی موضوعات مانند اعتماد عمومی را تحت‌الشعاع قرار داده و بی‌اعتمادی را در جامعه رواج دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه جامعه به بلوغ فکری و ذهنی در مورد حفظ صداقت رسیده است، گفت: هر چند طلاق از شناسنامه پاک می شود اما مخفی نمی‌ماند؛ برای جلوگیری از بی‌اعتمادی در جامعه ضروری است طرح حذف طلاق از شناسنامه به گونه‌ای مدنظر قرار گیرد که موجب بی‌اعتمادی نشده و به ازدواج صدمه نزند.

برچسب ها:
انتشار یافته: 83
در انتظار بررسی:2
Iran, Islamic Republic of
09:03 - 1397/02/27
" در برخی موارد دیدگاه ها و نگاه از سوی برخی آقایان به زنان مطلقه مناسب نبوده" فقط در برخی موارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عایا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
رسما دارن دروغگویی رو تو جامعه گسترش میدن. به جای اینکه فرهنگسازی کنن که مردم به زنان مطلقه به دید بد نگاه نکنن میان صورت مساله رو پاک میکنن!
من دخترم ولی به نظرم آقایون حق دارن از ازدواج سابق همسرشون مطلع باشن(همونطور که خانمها این حق رو دارن). خیلی بده که دروغ رو اینطوری تو جامعه گسترش میدن؛}اونم به صورت قانونی و رسمی!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
آقا یا خانم آفتاب این ترویج دروغگویی نیست. شما ناراحتی میتونی قبل از ازدواجت بری استعلام بگیری . کاری نداره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
با افتاب موافقم ...تا وقتی اقایون به هانمها به صورت .... نگاه میکنند نه بعنوان بک انسان جانعه ما تصلاح نخ اهد شد که نخواهد شد
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۱۶:۴۲ عزیز
استعلام کجا بود آخه ؟! اگه قرار به گفتن حقایق تو استعلام بود که اصلا طلاق رو از شناسنامه پاک نمیکردن!چون اینطوری همه مردا قبل از ازدواج راحت میرن استعلام میگیرن و به حقیقت پی میبرن! دیگه چه نیازیه به پاک کردن طلاق از
شناسنامه؟ یه چی میگیدا از خودتون!
سراج
United States
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
سلام - همین الان قبل از این قانون وضع بشه برخی ها دارن با هزینه بالا شناسنامه را تغییر میدن برای مقاصدی، چه رسد که این پدیده قانون هم بشه!! اینطوری که پیش بره درصد طلاق در کشور بیشتر میشه. لطفا ببینید خدا در قران چی میگه چرا از کتاب های ترجمه شده غربی ها دارین نقل قول می کنید؟؟
یه جنگ و دعوایی بشه گفته باشم.
امير
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
كاربر 15:15
نماز روزه قبول
آفتاب درست ميگه. هرچند اين عبارتي كه شما گفتي (استعلام گرفتن) قشنگ نيست و برازنده انسان نيست اما همين استعلامي هم كه شما ميگيد بره بگيره، باز اعتماد سازي ميشه؟ دوطرف بايد رودر رو صادقانه بهم بگن نه اينكه شاهد و مستند بيارن تا ثابت كنند..

چرا به آقايان طلاق گرفته مطلقه نميگن؟

به عنوان يه مرد متاهل ميگم اين كلمه مطلقه يا براي آقاين هم بكار بره يا براي خانمها هم حذف بشه توي عرف جامعه قشگ نيست.

بهترين كار تغيير ذهنيت ما آقايون نسبت به خانميست كه از همسرش به هر دليلي (كه به مامربوط نيست) جدا شده.اين طرح جالب نيست و نبايد تصويب بشه. ترويج دروغ و لاپوشانيه
سراج
United States
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
سلام - با خانم آفتاب موافقم. اونهایی که موافقن هدفشان ازدواج نیست بلکه.....خودشون میدونن!!
Iran, Islamic Republic of
09:04 - 1397/02/27
مشکلمون فقط همین بود که خدارو شکر حل شد :|
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
تو همه مطالب ي ادم مزخرف مث تو هست ك ميادو همچين كامنتي ميزاره
شايدم خودتي
فك كردي خيلي باحالي اصلا اينطور نيست ببخشيد ولي خيلي نادوني
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
منم خواستم همینو بگم یه جمله یاد گرفتن مشکلمون فقط همین بود که حل شد فقط ادم های کم شعور این حرف رو میزنند مثل مشکل بی بند و باربپی که هر روز داره بیشتر میشه و بعضی ها میگن اونو ربط میدن به اختلاس مثل این میمونه کی بگی چون غذا خوردی حق اب خوردن نداری همش در حال ربط دادن به دو موضوعی که ربطی به هم ندارندو
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
اشتباه مثبت دادم و خیلی نظرت چرت بود تو نظر نده
Iran, Islamic Republic of
09:17 - 1397/02/27
خیلی خوب میشه
پاسخ ها
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
شما بدون اینکه خودتون توجه کرده باشید طرفدار دروغگویی و فریب هستید دوست عزیز
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
آقا یا خانم آفتاب زیاد حرص نخور. قانون گذار با گذاشتن حق استعلام این مشکل را هم رفع میکند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
قانون گذار مگه عقلش رو از دست داده که کلی هزینه کنه برای پاک کردن طلاق از شناسنامه در حالیکه با استعلام به راحتی حقایق مشخص میشن؟! حرفای خنده دار میزنید
Iran, Islamic Republic of
09:19 - 1397/02/27
بانیان این کار پسندیده را خدا خیر بدهد انشاالله .

متاسفانه واژه طلاق در شناسنامه عین لکه ننگ میماند .

کسانی که بنا به هر دلیلی طلاق میگیرند گاو پیشانی سفید میشوند و بسیاری شانسهای زندگیشان را فقط به همین یه دلیل از دست میدهند.

بسیاری از مردان از اینکه دیگران سر عقد بفهمند که همسرشان قبلا یکبار ازدواج کرده وحشت دارند و در این موارد اصلا پا پیش نمیگذارند

امیدوارم به این روزهای عزیز ماه رمضان این طرح اجرا شود
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
ببخشیدا ولی این حق ی مرده که بدونه همسرش قبلا ازدواج کرده بوده یا نه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
چرا فکر میکنید این فقط یه حق مردانه است؟؟
زنان هم حق دارند در صورت تمایل درباره گذشته مرد آیندهشان بدانند
ضمنا احتمالا این مشکل را با گرفتن استعلام از ثبت احوال حل میکنند پس شما زیاد نگران نباش
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
در این صورت ممکنه همون مرد هم نفهمه همسرش قبلا ازدواج کرده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
کاربر ۱۲:۴۱ گذشته مردان قرار نیست از شناسنامه حذف شود و حقی دراین مورد از زنان گرفته نمی شود فقط طلاق زنان از شناسنامه حذف می شود که در این صورت مردان از طلاق زنان ممکن است مطلع نشوند
Iran, Islamic Republic of
09:24 - 1397/02/27
يعني تمام مشكلات اين يك كلمه تو شناسنامه بود ؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
آره . برای خیلیا این یک کلمه به اندازه ی یه دنیا بار روانی منفی داره
United Kingdom
09:30 - 1397/02/27
واقعن این عنوان طلاق معضلی در شناسنامه خانمهاست. حالا اینکه طرفت معتاد بوده، بیمار بوده روانی بوده، ب هر دلیلی نشده باهاش زندگی کنی. اما متاسفانه جامعه چ زن و چ مرد دید خوبی ب زن مطلقه ندارن. ب خدا بین این جور زنها، افرادی پیدا میشن ک از دخترای امروز راستو درست ترن. کارمندن کارگرن و درست زندگی میکنن.
پاسخ ها
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
هم زن هم مرد حق دارن بدونن همسرشون قبلا ازدواج کرده یا نه. راهش اینه که شروع کنن فرهنگسازی کنن برای اینکه مردم به زن مطلقه به چشم بد نگاه نکنن. نه اینکه با این طرح های غیرکارشناسی بی اعتمادی و دروغ رو تو جامعه رواج بدن!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
آقا یا خانم آفتاب خودت و کشتی اینقدر راجع به ترویج دروغگویی حرف زدی . یا نمیدانی یا خودت را به نادانی زدنی ... این مسئله با گرفتن استعلام از ثبت احوال حل میشود .
شما زیاد جوش نزن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۱۶:۴۶
آخه در بی فکری چی هست که اینطوری بهش چسبیدی؟ خب عزیز من اون مغز رو خدا داده برای استفاده ؛
یه کم فک کن؛ اگه قرار باشه مردا به راحتی با استعلام متوجه طلاق قبلی زنشون شن که اصلا چه نیازی هست به پاک کردن اسم طلاق از شناسنامه زن؟! چون خیلی راحت همه موقع
ازدواج میرن از ثبت احوال استعلام میگیرن.اصلا با عقل جور میاد حرفت؟!
Iran, Islamic Republic of
09:34 - 1397/02/27
بجای حل مسأله مثل همیشه صورت مسأله پاک میشه!
کاری کنید ک طلاق نگیرن
طرح های مشوق زنان رو واسه طلاق از بین ببرین
اگه زنی کارمند باشه و طلاق بگیره حقوقش اضافه میشه(تحت عنوان عائله مندی)
بعداز طلاق بهزیستی هم 20 تومن وام 4 درصدی میده
این همه مزایا
آدم وسوسه میشه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
اینا که میگی وقتی که دیگه طلاق گرفته و چاره ای نیست وگرنه کسی برای وام و حقوق که طلاق نمی گیره .
آفتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
با خط اولتون موافقم ولی با بقیش نه!
اینکه زنها رو به زور مسایل اقتصادی توی ازدواج نگه داریم دردی رو درمان نمیکنه حسین آقا؛ چون افراد ممکنه طلاق نگیرن ولی زندگیشون پر از تنشهای روانیه که برای دو طرف و بچه ها وجامعه سمه چنین زندگی با اجباری(باعث عصبانیت؛مشکلات روانی و خشونت در اعضای خانواده میشه و همین افراد این عصبانیتها رو تو جامعه ام وارد میکنن)؛ با پول و مزایا نمیشه هیچ زندگی مشترکی رو شیرین کرد.



بهترین راهش اینه که مثل جوامع غربی مردم به زنان مطلقه دید بد نداشته باشن ؛که این هم نیاز به فرهنگسازی داره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
حسین گمشو با این نظر مزخزفت ‌
Iran, Islamic Republic of
11:05 - 1397/02/27
دیگه معلوم نیست کی زنه یا کی دختره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
ما که نفهمیدیم چی قراره بشه.
اسم شوهر سابق قراره پاک بشه یا جایی در شناسنامه مینویسن این خانم مطلقه است؟
اگر بچه داشت هم اسم بچه ها پاک میشه یا میمنوه؟ اگر بمونه که مشکل انها با زن بودن یا باکره بودن مشخص میشه.
خلاصه خرتوخریه ها. مثل دلار ...
Iran, Islamic Republic of
11:07 - 1397/02/27
اینحور زنها پررو میشن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
خواهر خودت یا دختر خودت را به عنوان یک زنی که بدلایلی از همسرش جدا میشه در نظر بگیر.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
و همینطور پسر یا برادرت را وقتی نمی دانی دختری که انتخاب کرده برای ازدواج آیا قبلا ازدواج کرده حالا به هر دلیل که بعضا زنان هم مقصر بوده اند
Iran, Islamic Republic of
11:09 - 1397/02/27
با این کار زنها هرکاری بخان میکنن و کسی حلودارشون نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
این چه طرز حرف زدنه؟ یکی نیست مردها رو کنترل کنه.
اگه برای کثافت کاریهای مردا میشد کنتور انداخت بهت میگفتم کی خرابه
بدون نام
France
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
اکه پاک کنند بهزیستی براشون پول نمیده این هم یک بدبختی رنها
خودم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
خب اینطوری هم مردها هر کاری بخوان میکنن و کسی جلودارشون نیست.. الان تکلیف چیه؟
France
11:09 - 1397/02/27
یعنی این چند وقته دارید بال بال می زنید به هر طریقی شده آمار ازدواج رو بالا ببرید دفعه قبل با مدرک تحصیلی و سابقه بیمه این بار با پنهان کاری (طرح قبلی موجه تر بود)
این حق هر زن و شوهری است که از ازدواج گذشته طرف مقابل مطلع باشند، اگر فرهنگ غلطی وجود داره اون فرهنگ غلط باید اصلاح بشه یا تو چرا انقدر روی زمین موندی که با چنین فرد بی فرهنگی ازدواج می کنی؟ و بدنبال بتونه ای هستی که روی گذشته ات بکشی و ماست مالی کنی
بله ، بنده ام اگر بتوانم سوابق زندگی و کاری گذشته ام را پاک کنم بهتر بهم کار می دهند ولی این راه حل است؟
کجای دنیا با پنهانکاری و فریبکاری فرهنگ سازی می کنند؟
واقا مسئولین شب می خوابند صبح بیدار می شوند راه حل اختراع می کنند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
اتفاقا من با سوابق زندگی و کاری ام دارم کار میکنم و اعتبار دارم
Iran, Islamic Republic of
11:25 - 1397/02/27
دارن فساد رو توی کشور رواج میدن
Iran, Islamic Republic of
11:26 - 1397/02/27
من وكيلم حذف طلاق از تو شناسنامه مشكلات بسياري رو مياره الان خانم فقط يه دوست تلفني داشته در دوران مجرديش اقا ميفهمه ميخواد طلاقش بده كه چرا من نميدونستم و نگفتي چه برسه به نامزد و طلاق گرفتن راستگويي رو لطفا ترويج بديد نه دروغگويي رو
بيشترين مشكلات مطلقه ها معمولا به روابط آزاد بعد از طلاق مربوط ميشه كه بنظرم حق هر مردي هست بدونه و گرنه هر دكتري هم ميتونه با هزينه كم پنهانكاري كنه تا مرد هم چيزي نفهمه ولي از انسانيت دوره و قطعا وقتي فهميد دوباره طلاق
Iran, Islamic Republic of
11:31 - 1397/02/27
از یک نظر خوبه ولی آیا باعث پنهان کاری نمیشه؟ همین الانش دخترای تو عقد جداشده و باکره میتونن شناسنامه شونو پاک کنن خب محله رو هم عوض میکنن کی میدونه طرف قبلا تو عقد جدا شده؟ هیچکی خب حق من مرد نیست این اطلاعات حداقلی رو از طرفم قبل ازدواج داشته باشم؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
دروغ و فریب که خیلی زیاد شده و این قانون زمینه رو بیشتر
فراهم میکنه ،ولی باید بیشتر تحقیق کرد بالاخره توی همسایه و فامیل هرکسی یه نفر پیدا میشه که حقیقتو بگه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
نه هیچکس نمیگه یکو میشناختم هیچ کس تو فامیلش نمیدونستن طلاق گرفته و چرا
Iran, Islamic Republic of
11:48 - 1397/02/27
اولویت با صداقت است.اگر ذهنیت جامعه خراب است روی آن کار کنید.چه زن و چه مرد باید بداند که همسر آینده اش قبلا زندگی دیگری داشته و با خیر.دلیل جدایی چه بوده است.
واقعا باعث تاسف است که دروغ و پنهانکاری را در جامعه رواج میدهید.هیچ جای دنیا اینطور نیست
Iran, Islamic Republic of
11:54 - 1397/02/27
شما اگر میتونید هزینه کنید و نگاه جنسی به زنان در مردان را برطرف کنید. فرق نداره نفری که میره تو اجتماع دختره یا متاهله یا مطلقه ..طرف سنگشو میندازه هرکس تمایل داشت قضیه حله
.با این کار بدون کارشناسی شما صداقت و اعتماد رو از بین میبرید.و راه رو برای فریبکاری باز میکنید
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
خخخخ غیرممکنه طبیعت آدم رو که نمیکشه عوض کرد جناب
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
دقیقا تنها راه همینه. معیار انتخاب شریک زندگی باید اخلاقیات انسانی باشه نه اینکه طرف قبلا ازدواج کرده و شکست داشته یا نه ! الان تو کشورای اروپایی افراد وقتی فردی رو برای ازدواج انتخاب میکنن براشون خنده داره به این فکر کنن طرف قبلا ازدواج کرده یا نه. زن و مرد وقتی کسی رو دوست دارن راحت انتخابش میکنن و ازدواج میکنن
Iran, Islamic Republic of
12:08 - 1397/02/27
این کار یعنی نداشتن صداقت. اگر می خواهند صداقت داشته باشند چرا می خواهند پاک کنند
Iran, Islamic Republic of
12:32 - 1397/02/27
من خودم یه خانمم،ولی دلیلی نداره که پنهانکاری بشه که یه نفر طلاق گرفته چه مرد چه زن.طرف مقابل آدم حتما باید بدونه که من گذشته م چی بوده ،اگه من یه نفر رو بخوام با مسئله طلاقش هم کنار میام.ولی این قانون پاک کردن طلاق از شناسنامه فقط فریب و دورویی رو تو جامعه ترویج میکنه،اعتماد از بین میبره.به جای این کارها باید فرهنگ سازی بشه که کسی که طلاق میگیره مجرم نیست و حق داره دوباره وارد یه رابطه سالم و ازدواج بشه.کاش خانمهای نماینده به جای این تصمیمهای احساسی،طرح حمایت از بانوان مطلقه رو مطرح کنن که حمایت اجتماعی ومالی وروانی از خانمها رو شامل بشه تا راحت تر بتونن زندگی کنن دیگه ازدواج یه مسئله شخصیه وبه خود آدمها مربوطه که تصمیم بگیرن.
پاسخ ها
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
ای بابا چرا متن پیامو دقیق نمیخونید؟
فقط بلدید نظر بدید
گفته فقط از تو شناسنامه پاک میشه ولی مخفی نمی‌مونه
یعنی تو دفاتر رسمی ازدواج و طلاق موجود هست
اگه کسی واقعا به حرف طرف مقابلش اطمینان نداره میتونه بره از این دفاتر استعلام بگیره
حالا یکیم میخواد یه کار خوب تو این کشور انجام بده همه در مقابلش جبهه میگیرن! عجب مردمی هستیما
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
این کار به هیچ وجه خوب نیست مهناز خانم؛فریبه. حق هر انسانیه از ازدواج رسمی همسرش در گذشته آگاه باشه
Iran, Islamic Republic of
12:36 - 1397/02/27
یعنی فرقی بین منِ دختر با مطلقه نیست؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
نگران نباش خیلی فرق هست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
مگه فرقی باید باشه؟
این طرح افتضاحه و باعث بی اخلاقی و دروغ تو جامعست
آنا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
به لحاظ انسانی فرقی نیست
ولی گویا برای آنهایی که در بند نگاه جنسیت زده به زنان هستند فرق بسیار است و چه تفاوت مضحکی
Iran, Islamic Republic of
12:50 - 1397/02/27
واقعاکه خیلی عجیبه این قوانین رو چجوری مطرح میکنن؟!به جای اینکه فرهنگ سازی کنن دارن پنهانکاری میکنن که خودش تاییدی هست براینکه زن مطلقه خیلیییی بدهست اگه بخواد دوباره ازدواج کنه به خاطر همین ما پنهانش میکنیم!
ولی با اینکارها آمار ازدواج بالا نمیره مشکل اشتغال رو حل کنین خودبخود همه مسایل حل میشه
United States
13:35 - 1397/02/27
به نظر من مشکلی نداره. اطلاعات ازدواج قبلی ثبت شده هست واگر کسی اینقدر بی وجدان بود که نخواست درمورد ازدواج قبلی اش صحبت کند واینقدر بی اعتمادی بود بین دونفر که می خواهند تشکیل زندگی مشترک بدهند مرد می تواند استعلام بگیرد. اما اینکه چشمت به اسم کسی بیفتد که درزندگی یک عمر تورا آزار داده واقعا بارروانی دارد.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
نه بابا اگه دسترسی به اطلاعات ازدواج قبلی به این راحتی بود که اصلا از شناسنامه پاکش نمیکردن. چون از فردای روزی که این قانون اجرا شه مردا قبل از ازدواج میرن استعلام میگرن و همه چه مشخص میشه . این نظر شخصی شماست و تا جایی که میدونم اصلا قرار نیست برای این مورد استعلام گذاشته شه
Iran, Islamic Republic of
14:34 - 1397/02/27
در کشورهای پیشرفته اروپایی مثل دانمارک فقط کارت ملی مورد استفاده شخص قرار میگیره و تمام سوابق خانوادگی در دفاتر شهری ثبت میشه ، مردم هم در گفتن سوابق خود به همدیگر صاحب اخیارند.
Iran, Islamic Republic of
15:16 - 1397/02/27
تمام این سیاه بازی مال دختر بعضی هاست
ملت فلک زده فک کرده دل آقایان برای آنها سوخته
بیچاره ملت
Iran, Islamic Republic of
16:41 - 1397/02/27
طرح خوبی ست و با گرفتن استعلام میشود به راست و دروغ موضوع پی برد . این که دیگر حرص خوردن ندارد
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
اطلاعاتتون کمه.
در ضمن اینکه افراد جامعشون براشون مهم باشه و به مسایلش حساس باشن معنیش حرص خوردن نیست. معنیش آگاه بودن اون شهروندانه
Iran, Islamic Republic of
16:45 - 1397/02/27
مثلا میخوان بگم اینا هم عربستانن دارن برای زنان اصلاحات انجام میدن که دهن ما رو ببندن
Iran, Islamic Republic of
17:38 - 1397/02/27
دست جیغ هوووراااا چقد سخاوتمند این همه خوشبختی محاله برو عمووو مردم رو چی فرض کردین مردم رو تو محدودیت نگر داشتین ...
Iran, Islamic Republic of
18:05 - 1397/02/27
دوستان نظر دهنده یک طرفه یه قاضی نرید‌‌.اینکه مرد میتونه اسم رو پاک کنه اشکالی نداره ولی تا نوبت خانمها شد همه موضع گرفتید!!!!!من در شرف جدایی هستم اینقدر اذیت شدم که دوست ندارم حتی شناسنامه ام اسم این آقا رو یدک بکشه.عالم و آدمم میدونن دارم جدا میشم.پنهانکاری چیه.....یه پرس و جو کنن میفهمن طرف جداشده قبلا.بعدم محضر مشخص میشه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
فقط زن ها می تونن طلاق و حذف کنن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
دوست عزیز قضیه مساله خانوادگی شما نیست؛ این قانون زمینه رو برای فریبکاری بیشتر در جامعه فراهم میکنه(همین الانشم به اندازه کافی فریب و دروغ تو جامعه زیاد هست). لطفا منفعت طلب نباشید و منافع جامعه رو بر منافع شخصی خودتون ارجح بدونید
Iran, Islamic Republic of
08:59 - 1397/02/28
بابا خیلی زنها هستند که برای پول دست به هرکاری میزنند طلاق میگیرند برای پول زندگی اقایون خراب میکنند برای پول مهریه میگیرند چون میخواهند بعد از طلاق بهتر میتونند خووشان رابدهند
Iran, Islamic Republic of
14:39 - 1397/02/28
مزخرفترین تصمیم . باید یه فرقی بین دختر بودن و زن بودن باشه . بعضی از زنها هستن که کارشون فقط اینه که برن تو زندگی یه نفر و بعداز مدتی اونو تیغ بزنن و مهریه اشونو بگیرن بعد دوباره برن سراغ یکی دیگه . با این تصمیم کارو برای این تیپ خانمها و آقایون راحتر میکنید .
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
این قانون مزخرف هست ؛ ولی نه به اون دلیلی که شما میگی!
United States
09:08 - 1397/02/29
به درك ديگه هيچ اعتمادي نيس خداحافظ ازدواج
Iran, Islamic Republic of
23:05 - 1397/02/29
این یعنی ترویج صد در صد دروغ توسط بانوان ، همینجوری هم بسیاری از خانمها در مورد مساله طلاق و ازدواج قبلی خود دچار دروغهایی به آقایان و خانواده های آنان میشوند به این شکل که جلو میرود دیگر جای هیچ اعتمادی نیست و بانوان تمام حقایق را مخفی نگه می‌دارند که همین امر طبعات دیگری را پیش رو خواهد داشت بعد از ازدواج مجدد و بی اعتمادی ها رواج پیدا میکند در بین مردان که ممکن است به ازدواج آقایان هم صدمه بزند ، در ضمن اگر هم قرار است قانونی تصویب شود باید بصورت یکسان برای همه مصوب شود نه فقط برای بانوان
United Kingdom
16:53 - 1397/02/31
منم طلاق گرفتم ن اینکه خودم بخوام سر ی دعوا طرف پاشو کرد توی ی کفش ک باید طلاقت بدم منم بخاطر اینکه بیشتر از این خردم نکنه چون من از هر لحاظ ازش سرتر بودم بخاطر غرورم جدا شدم همه چی رو هم بخشیدم،بماند ک چقدر اون کافر خدانشناس رو التماس کردم چ قبل طلاق و چ بعدش ولی طلاقم داد و سر ۳ ماه نشده زن گرفت و عکساشون رو خواهراش برام فرستادن ،اونم بماند ک دو شبانه روز فقط جیغ زدم،من هنوز ک هنوزه هم عاشقشم با اینکه توی ۳ سال ازدواج یکبار ن.منو خیابون نبرد ،خسیس و بدبین و سوسول چون تک پسر بود و ۷ خواهر عفریته داشت و من غریب توی شهر اونا بودم،من الان روی چ حسابی باید اسم این نامرد توی شناسنامه ام باشه،خیلی خجالت میکشم این همه عذاب بسمه،خانمی با وجاهت و وقار بالا ک اگه کسی منو نشناسه و بر حسب اتفاق اون طلاق رو ببینه ی نگاهی ب من میندازن ک انگاری از هیتلر بیشتر جنایت کردم ،پاک کردن اسم اون نامرد ک بخاطر دعوا با خواهراش منو کنار گذاشت وحاضر نبود قبول کنه ک خانوادش مقصرن ن همسرش،حق منه نوعیه،پس لطفا کمی هم خودتون رو جای موردهای مثل من بزارین ک بی گناه باید هی عذاب بکشه
Iran, Islamic Republic of
23:28 - 1397/03/01
کاشکی میشد نظر مردمو درمورد زنای مطلقه تغیر داد ای داد از این حرفای مردم!!!!
Iran, Islamic Republic of
23:31 - 1397/03/01
حالا از تو شناسنامه حذف بشه مگه بقیه ی مردم خبر ندارن یارو قبلا ازدواج کرده اخه چه تاثیری داره مشکل از ریشه خرابه از طرز تفکرا!!!
Iran, Islamic Republic of
09:03 - 1397/03/10
من دوست دارم با یک دختر دوشیزه ازدواج کنم نه یک زن مطلقه ، حذف طلاق از شناسنامه زنان مطلقه یعنی فریب دادن ما مردان ،زنهای مطلقه همینطوری با گرفتن سناسنامه المثنی خود را دختر جا میزنند وحتی درمحیط های کاری هم خودرا دخترمعرفی میکنند وای بحال اینکه این قانون حذف هم گذاشته شود که خودشان را راحت به عنوان دختر به گردن ما می اندازند که مصداق تدلیس در قانون است
Iran, Islamic Republic of
23:00 - 1397/05/17
خدا لعنتش کنه.
اون شناسنامشو بعد سه تا عقد عوض کرد و اسم ها پاک شد
نام:
* نظر:
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج