جاباما
۷۱۸۳۶۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

قابلیت سنجش اعتیاد به اینستاگرام راه پیدا می‌کند

اینستاگرام در راه رسیدن به یک میلیون کاربر فعال ماهانه است و افراد زیادی در طول روز، وقت خود را صرف گشت و گذار در این اپلیکیشن می کنند.

وبسایت کلیک - مهدی ده نبی: شبکه های اجتماعی روز به روز با رشد بیشتری روبرو می شوند و اعتیاد به اینستاگرام یکی از موارد شایع در میان کاربران دنیای تکنولوژی محسوب می شود.

اینستاگرام در راه رسیدن به یک میلیون کاربر فعال ماهانه است و افراد زیادی در طول روز، وقت خود را صرف گشت و گذار در این اپلیکیشن می کنند.

از آنجا که گوگل در آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید (Android P) قابلیتی برای مشاهده درصد اعتیاد به گوشی را در نظر گرفت، امکان سنجش اعتیاد به اینستاگرام نیز در قالب یک ویژگی جدید به این شبکه اجتماعی اضافه می شود.

شخصی با گشت و گذار در کدهای آخرین نسخه اینستاگرام موفق به پیدا کردن عبارت «usage insights» شد که کاربران از طریق آن، می توانند میزان استفاده از اپلیکیشن یاد شده را اندازه گیری کرده و به این ترتیب، درصد اعتیاد به اینستاگرام خود را مشاهده کنند.

بر اساس اعلام وب سایت TechCrunch، هنوز مشخص نیست که این اطلاعات در چه قالبی (روزانه، هفتگی، ماهانه یا از ابتدا تا به حال) نمایش داده می شود، اما احتمال قرارگیری تمامی آنها به عنوان نمودار وجود دارد.

به نظر می رسد که گوگل و فیس بوک به این موضوع پی برده اند که کاربران، زمان زیادی را با گوشی های خود صرف می کنند و سعی دارند تا با نمایش آمار و ارقام این چنینی، به آنها یادآوری کنند که وقت آن فرا رسیده تا گوشی خود را کنار گذاشته و سراغ کار دیگری بروند.

قابلیت مدیریت زمان در این شبکه اجتماعی همچنین به والدین کمک می کند تا از اعتیاد به اینستاگرام در فرزندان خود جلوگیری به عمل بیاورند.

همان طور که بالاتر به آن اشاره کردیم، این ویژگی در حال حاضر تنها در حد چند خط کد است و شاید هیچ گاه به صورت رسمی وارد اپلیکیشن یاد شده نشود. اما از آنجا که وجود این قابلیت می تواند بسیار مفید به نظر برسد، لذا بعید است که اینستاگرام آن را کنار بگذارد.

ساندر پیچای در کنفران I/O ۲۰۱۸ گوگل نسبت به مسئولیت خود به دنیای تکنولوژی اعتراف کرد و به همین دلیل، داشبورد جدیدی در اندروید P قرار داده تا کاربر به وسیله آن، از میزان استفاده خود در مورد تمامی اپلیکیشن ها آگاهی پیدا کند. همچنین تایمری برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده که می تواند در موعد مقرر، به کاربر برای کنار گذاشتن گوشی گزارش دهد.

همان طور که به استحضار شما رساندیم، اپلیکیشن یوتیوب اخیرا به این ویژگی مجهز شد (نسخه اندرویدی اپلیکیشن یوتیوب به یادآور پیشرفته مجهز شد)، اما هیچ گونه مزاحمتی برای ادامه مشاهده فیلم ها ایجاد نمی کند و می توانید به کار خود ادامه دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      یک میلیارد ن ی میلیون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج