۷۱۸۳۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«شلیک به تئاتر شهر» اقتباسی از یک فیلم است

کارگردان «شلیک به تئاتر شهر عنوان کرد این اثر نمایشی اقتباسی از فیلم «گلوله ها برفراز برادوی» به کارگردانی وودی آلن است که وضعیت نامناسب تئاتر را به نقد می کشد.

خبرگزاری مهر: شایان افکاری نویسنده و کارگردان نمایش «شلیک به تئاتر شهر» درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: «شلیک به تئاتر شهر» از ۲۵ اردیبهشت اجرای عمومی خود را در خانه نمایش مهرگان آغاز کرد. داستان فیلم اقتباسی است از فیلم «گلوله ها بر فراز برادوی» به کارگردانی وودی آلن که در آن به زبانی طنز اتفاقاتی که در تئاتر رخ می دهد به تصویر کشیده می شود.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایش درباره کارگردان و تهیه کننده تئاتری است که به دنبال یک سرمایه گذار برای تئاترشان می گردند. آنها با یک پدرخوانده آشنا می شوند که با یک زن بدنام دوست شده و این زن از او می خواهد در تئاتر برایش یک نقش پیدا کند بنابراین کارگردان و تهیه کننده مجبور می شوند به خاطر تامین سرمایه کارشان به این زن نقش بدهند و در ادامه اتفاقاتی رخ می دهد ... .

افکاری درباره دلایل انتخاب این فیلم برای اقتباس عنوان کرد: از آنجا که فضای کمدی که وودی آلن در این فیلم خلق کرده است شباهت بسیاری به فضای تئاتر امروز ما دارد این اثر را برای اقتباس و تبدیل کردن به یک اثر نمایشی انتخاب کردم. در طول داستان نیز قصه به سمت و سویی می رود که گلوله ای در پشت صحنه تئاتر شلیک می شود و همین اتفاق انتخاب نام نمایش را منطقی جلوه می دهد. در اجرای این اثر نمایشی تمام تلاش ما این بود که فضای فیلم وودی آلن در نمایش حفظ شود و مخاطب شاهد همان طنازی ها و فضای کمیک آثار آلن باشد.

این کارگردان تئاتر درباره دکور نمایش گفت: به دلیل اینکه همزمان با ما نمایش دیگری هم در این سالن اجرا می شود دکور پرتابل، کم حجم و جمع و جور طراحی شده است و تلاش کردیم بیشتر تمرکزمان روی بازی ها، میزانسن و متن باشد. از گروه بازیگران نمایش بسیار راضی هستم چون هنرمندانی باتجربه، منظم و همراه در کار حضور دارند به خصوص ایوب آقاخانی که کمک زیادی در به ثمر رسیدن کار به من کرد.

وی در پایان درباره اجرا در سالن تازه تاسیس مهرگان بیان کرد: متاسفانه هنوز اطلاع رسانی زیادی درباره این سالن نشده است اما مدیریت این مجموعه خودشان از اهالی تئاتر هستند و تعامل خوبی با هنرمندان دارند. فضای خانه نمایش مهرگان کاملا تئاتری است و مدیریت این مکان شرایط گروه ها را کاملا درک می کند و بازیگران می توانند در آرامش به تمرین و اجرا بپردازند.

ایوب آقاخانی، عباس بابایی، ‌بهرام سروری نژاد، امین قنبری، اریک قاراسمیان، سام کبودوند، ترانه کوهستانی، حسین کشفی اصل، مهدی میرزاییان و آناهیتا همتی بازیگران نمایش «شلیک به تئاتر شهر» هستند که تا ۳۱ خرداد ساعت ۲۱ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج