جاباما
۷۱۸۵۳۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتقال پیام محرمانه در متن معمولی با روش نوین

گروهی از متخصصان رایانه از دانشگاه کلمبیا موفق به طراحی نرم‌افزار پیشرفته‌ای شدند که قادر است تا پیام مخفی را در یک متن معمولی به کمک تکنیک تغییر نامشخص در ظاهر حروف منتقل کند.

خبرگزاری ایسنا: گروهی از متخصصان رایانه از دانشگاه کلمبیا موفق به طراحی نرم‌افزار پیشرفته‌ای شدند که قادر است تا پیام مخفی را در یک متن معمولی به کمک تکنیک تغییر نامشخص در ظاهر حروف منتقل کند.

به نقل از اسپکتروم، تکنیک جدید انتقال محرمانه اطلاعات موسوم به FontCode یک روش کاملا محرمانه برای انتقال محتوای محرمانه در نرم‌افزارهای شناخته‌شده همچون مایکروسافت ورد است.

مسئول این پروژه معتقد است که با استفاده از این فناوری، امکان انتقال اطلاعات اضافی متن مثل نام نویسندگان، مولفان و وضعیت قانون کپی‌رایت نیز وجود دارد.

کاربرد دیگر این روش، شناسایی احتمال دستکاری در متن‌های رسمی و مهم است. در واقع نرم‌افزار با شناسایی بخش‌های گمشده متن اصلی، هرگونه دستکاری، جعل و حذف بخشی از متن اصلی را تشخیص می‌دهد.

این نرم‌افزار با تکنیک دستکاری پنهان در ظاهر حروف، دیتای پنهان را منتقل می‌کند. مثلا با افزایش یا کاهش ارتفاع یک حرف یا تغییر نامحسوس در انحنای حروف مثل P یا Q یک کد اختصاصی به صورت کاملا نامحسوص منتقل می‌شود.

با وجود مزایای انحصاری این روش یک محدودیت کلی در این سیستم وجود دارد. در واقع طول پیام قابل انتقال با این روش به طول متن مورد نظر بستگی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج