جاباما
۷۱۸۵۹۵
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

اتحادیه اروپا: مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران را از فردا آغاز می‌کنیم

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اعلام کرد رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به کمیسیون برای حمایت از منافع اروپایی‌ها در برابر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، چراغ سبز دادند.

پایگاه خبری انتخاب: دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اعلام کرد رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به کمیسیون برای حمایت از منافع اروپایی‌ها در برابر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، چراغ سبز دادند.

به نقل از یورونیوز، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بار دیگر روز پنج‌شنبه در صوفیه، پایتخت بلغارستان بر پایبندی خود بر توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی ایران همچنین حمایت از شرکتهای اروپایی در همکاریهای اقتصادیشان با ایران تاکید کردند.

آنگلا مرکل اعلام کرد که اتحادیه اروپا به این باور رسیده که اگرچه توافق هسته‌ای «کامل نیست» اما باید به آن پایبند بود.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست صوفیه علاوه بر یافتن راهکارهایی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با کشورهای غرب بالکان، دربارۀ توافق هسته‌ای ایران و موضع این اتحادیه در قبال این توافق به هم‌اندیشی پرداختند.

آنها شامگاه چهارشنبه در پایان اولین روز این هم‌اندیشی نیز بر اتخاذ یک «رویکرد واحد» در قبال توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند و اعلام داشتند که با وجود کنار رفتن آمریکا از برجام، تا زمانی که ایران به این توافق احترام بگذارد آنها نیز برای حفظ توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند.

دونالد توسک در حاشیه این مذاکرات در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به اتفاق دیگر اعضای اتحادیه اروپا به توافق رسیدیم مادامی که ایران به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند بماند، در آن باقی بمانیم.»

همچنین، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا درجریان نشست سران این اتحادیه اعلام کرد که بررسی نحوه انسداد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را از روز جمعه آغاز می‌کند. به گفته وی اتحادیه اروپا آماده است تا مذاکرات خود را با ایالات متحده آغاز کند مشروط بر آنکه آمریکا مسئولیت معافیت دائمی از تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد را برعهده بگیرد.

در همین راستا کمیسیون اروپا اعلام کرده است که از روز جمعه به دنبال فعال کردن قانونی است که شرکت‌های اروپایی را در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران محافظت کند. همچنین این کمیسیون هیچ دادگاهی که مجازات‌های آمریکا را تحمیل کند به رسمیت نمی‌شناسد.

یونکر در این باره گفت: «ما به عنوان کمیسیون اروپا وظیفه داریم که از شرکت‌های اروپایی حمایت کنیم. اکنون ما باید اقدام کنیم و به همین دلیل باید "انسداد قانونی" را که از سال ۱۹۹۶ مسکوت مانده بود، فعال کنیم. ما این کار را فردا صبح ساعت ۱۰:۳۰ صبح انجام خواهیم داد.»

وی همچنین افزود: «ما تصمیم گرفتیم که بانک سرمایه‌گذاری اروپا این امکان را بدهیم تا به تسهیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران کمک کند. کمیسیون اروپا نیز همکاری خود با ایران را ادامه خواهد داد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یکی نیست بگه مشکل ما دلار ویورو نیست پولمون داره هر روز بی ارزشتر میشه و اقتصادی که نداریم ویرانتر میشه

    • کارمند

      هیچ راهکار عملی وجود ندارد و هیچ کشوری تضمینی نخواهد داد شرکتها به مرور از ایران خارج میشوند و ایران منزوی تر خواهد شد مگر اینکه ایران در روابط سیاسی با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا تجدید نظر کند

    • کارمند

      برجام مدتهاست که مرده است اینکارها هم تاثیری برای یک مرده ندارد

    • بدون نام

      اگر مثل ترامپ سر قولشان بمانند

    • بدون نام

      دقیقا آمریکا ی خواست شرکت های اروپایی رو زمین بزنه ‌.
      اروپا به موقع متوجه شد . حالا ایران با اروپا شانه به شانه پیش بسوی اقتصاد شکوفا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج