جاباما
۷۱۸۷۵۰
۶۹ نظر
۵۰۰۴
۶۹ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر کار: نقض برجام تاثیری بر زندگی مردم ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی ما بر این است که خروج آمریکا از برجام کمترین تاثیر را در کسب و کار ما داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی ما بر این است که خروج آمریکا از برجام کمترین تاثیر را در کسب و کار ما داشته باشد.

علی ربیعی امروز در بازدید از کارخانه نوین زعفران در شهرک صنعتی توس اظهار کرد: سفر ما در استان خراسان رضوی و شهر مشهد همزمان با برنامه‌های توسعه اشتغال در کشور شده است. امروز در شرکت نوین زعفران در خصوص زعفران و حوزه اشتغال مربوط به آن حدود ۶۰۰ هزار نفر در کل کشور به طور فصلی مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: حوزه زعفران و اشتغال آن موضوع خاص خود را دارد. امروز سیاستی را در خصوص طرح‌های اشتغال روستایی رونمایی می‌کنیم. هدف ما از اشتغال روستایی با توجه به فشارهایی که بر خاک آمده و مسائل مربوط به آب و کم آبی، حفظ موقعیت شغلی در روستاها، اقتصادی کردن زندگی در روستاها و همچنین تامین معیشت روستاییان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم ما در خصوص اتخاذ وام روستایی بوده که جهت گیری آن به نوعی در حفظ زندگی در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و مقابله با فقر است. بنابراین سیاست ما اعطای وام و پول پخش کردن نبوده، وام در خدمت ایجاد اشتغال در روستاها و اقتصاد روستاهاست که باید به این امر توجه شود ولی متاسفانه عده ای به این امر توجه نمی‌کنند.

ربیعی افزود:در واقع هدف این نیست که ما شاخص بگیریم چه میزان وام اعطا شده است بلکه هدف و شاخص ما این است که چه میزان اشتغال ایجاد و زندگی روستایی دگرگون شده است.

وی با اشاره به رونمایی از طرح کشت مبتنی بر قرارداد برای توسعه اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح و مطالعاتی که صورت گرفت که با توجه به تجارب گذشته در این حوزه و ظرفیت هایی که در داخل کشور در این بخش اجرا شده بودند، طرح کشت مبتنی بر قرارداد یا تولید مبتنی بر سفارش در طرح توسعه اشتغال روستایی رونمایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استان‌های نمونه طرح توسعه کشت مبتنی بر سفارش و همچنین قرارداد عنوان کرد: در واقع امروز به عنوان گام اول برنامه ما در حوزه زعفران و گیاهان دارویی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان خواهد بود که در این ماه آغاز خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: در محصولات باغی نیز استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، همچنین در حوزه سیب زمینی استان‌های همدان، قزوین، اردبیل و در خصوص محصول گوجه‌فرنگی در استان کرمانشاه و همچنین محصول کنجدی در یزد و همچنین در محصولات لبنی و شیر خراسان رضوی و خراسان شمالی به عنوان استان‌های نمونه طرح توسعه کشت مبتنی بر سفارش و کشت مبتنی بر قرارداد آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: حدود ۶۰ میلیارد تومان وام در این مرحله برای بیش از ۵ هزار روستایی در نظر گرفتیم. مهمترین مشکل ما بازار کسب و کارها بوده است. همچنین براساس مطالعات، بیشترین علل لطمه خوردن به طرح‌های ما عدم اتصال به بازار بوده است. بسیاری از واحدهای ما دارای تکنولوژی بالا و نو هستند اما بازار هدف لازم را ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بنابراین تقویت بازار داخلی مصرف‌کننده ایرانی در کالاهایی که ما در پیرامون وضع خواهیم کرد، یکی از این راه‌ها بوده است. راه اصلی دیگر در حقیقت ایجاد اشتغال پایدار با اتصال کسب و کارها به بازار است. ساختار عمده ما در بخش کشاورزی، ساختاری مملو از بنگاه‌های کوچک بدون اتصال پایدار به زنجیره های ارزش و تولید است.

ربیعی با تاکید بر اینکه دانش به روستاها خواهد رفت، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه زعفران، روستاییان قراردادهایی را با شرکت نوین زعفران انعقاد کردند؛ ما نیز به آنها وام خواهیم داد و اتصال به بازار خود به خود انجام خواهد شد. در حوزه محصولات لبنی، گوجه‌فرنگی، سیب زمینی، فرآورده های گوشتی و مجموعه حوزه‌هایی که کشاورزان فعالیت دارند، به ویژه محصولات باغی، در استان های ذیربط از آنها رونمایی خواهیم کرد و تولید استاندارد خواهد شد. همچنین شرکت‌هایی مانند نوین زعفران دانش را با خود به روستاها خواهند برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به سیاست ها برنامه های تفاهم شده بین ما و وزارت جهاد کشاورزی در رشته‌های شغلی امری سه جانبه بوده که معاونت تعاون روستایی ریاست جمهوری از آن حمایت می کند. همچنین صندوق کارآفرینی امید این سیاست را دنبال می‌کند. صندوق کارآفرینی امید با توجه به سهم آن در اشتغال روستایی با نرخ تسهیلات پایین این مساله را دنبال خواهد کرد.

وی عنوان کرد: تمام اشتغال‌هایی که در اشتغال روستایی شکل می‌گیرد منتهی به بیمه بازنشستگی صندوق روستاییان و عشایر ما می‌شود. سهم دولت را خود صندوق پرداخت خواهد کرد . کشاورزانی که در این طرح مشغول به کار خواهند شد، مشمول بیمه تامین اجتماعی صندوق روستاییان و عشایر می شوند. امیدواریم که این طرح ها باعث شود که کشاورزان ما معیشت خوبی داشته باشند و تولید ایرانی در بازارهای جهانی بدرخشد و از فقر روستایی پیشگیری شود.

ربیعی در خصوص تاثیر خروج آمریکا از برجام در محیط کسب و کار خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که کمترین تاثیر را در کسب و کار ما داشته باشد و آثار خروج دولت آمریکا از برجام و زندگی مردم کمترین اثر را خواهد داشت. در واقع رابطه مساله تحریم و ارز در زندگی روزمره مردم با پشتیبانی از سیاست‌های ارزی که دولت با نرخ ارزی که اختیار می‌گذارد، به حداقل برسانیم. در حقیقت ما شاهد بودیم که آمریکا این انتظار را داشت که بازار ایران متشنج شود اما اتفاق خاصی در بازار رخ نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر اتفاقی مثبتی بی افته هیچ تآثیری در زندگی مردم نداره چون مختص جیبهای اقازاده هاس و فقط فشار و بدبختی مال مردمه

      پاسخ ها

      • دروغگو

        هر شخص دیگری بجای این وزیر می بود، استعفاء میکرد، حال یا چیزی نمی دونه یا از حال و روز مردم بیخبره، در هر دو صورت باید بره، این لیاقت و کیاست وزارت کار را ندارد، گفته باشم،

      • بدون نام

        اره از قیمت سکه و دلار و گوشی و داروها و .....معلومه واقعا مردم کمر خم کردن تو این گرونی ها چرا سرتونو عین کبک میکنین زیر برف بهتره بگید برای ما و اقازاده هامون بی تاثیره

      • بدون نام

        هنوز هیچی نشده میخوان دوباره لگن هایی که به اسم ماشین میندازن به ملت رو گرون کنن،خدا نگذره

    • رفیعی نسب

      اخی خیلی دیگه فقر برطرف کردین برو اقا خودت گول بزن حالا هیچیز هست هر وز داریم حرف بالارفتن وسایل میشنویم ولی کسب وکارهم جای خودش ما که حلال نمیکنیم

    • شایگر

      واقعا تاثیری ندارد چون ما به هرحال در تحریم هستیم وآقایان پول تو جیبی زیاد دارند ومیبرن..چه باشیم وچه نباشیم فرقی نمیکند زیرا دولت مردان شیر ایران راه دزدی رو خوب بلندن ومیبرن مال مردم بدبخت رو..این همه تحریم واین همه جنس گران،دنیا به جایی رسیده ک علاوه بر نفت وگاز، دست به لوله کشی سرویس بهداشتی کردند تا گوه مردم بدبخت رو هم نوش جان بکنند

    • بدون نام

      .. تاثیری برای حقوق توندارد نه مردم

    • بدون نام

      پس آب و نونی که روحانی میگفت با برجام درست میشه چی بود؟

    • بدون نام

      شرایط ایران از دو ماه دیگه میشه مثل سال نود

    • بدون نام

      مگه وزیر جزئی از مردم است که بفهمد

    • بازنشته

      شاید منظور از مردم خود شما باشید ولی برای من بازنشسته که هر ما با تأخیر این چندر غاز حقوق پرداخت میکنید خیلی تاثیر داره حکایت ما با شما حکایت اون ارباب و نوکر است و زمستان...

    • بدون نام

      در زندگی جنابشان تاثبر ندارد والا مردم چرا

    • بدون نام

      نه بابا ازکجافهمیدی؟ خودت ماهیانه 1میلیاردحقوق میگیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام جناب وزیر،یک فکری بحال بازنشسته های بیچاره بکن امسال هم که متاسفانه از اضافه کردن ماهاخبری نیست،ظاهرافقط ۱۰درصداضافه مکنن واقعاروزگارماهاسیاهه،داماد،نوه،عروس.......بیچاره بازنشسته......

      • سعید

        اگه تاًًثیرنداشت چرا ۱۲سال دنبال این توافق بودی

    • تقی رمضانی

      جیب آقاوزیر پراست از دلار.خبر از هیچی ندارد

    • بدون نام

      ... گند زدند حالا اینطوری روفو میکنند ...

    • بدون نام

      فکر کنم شما تو فضا زندکی میکنین

    • مونتلا

      اره به خدا ما که صفریم کمتر از صفر هم مگه داریم

    • بدون نام

      تاثیرت بر زندگی مسئولین ندارد درست میگه وزیر همان طور که خود برجام هم تاثیری بر رو وضع وزرا نداشت ولی برا مردم عادی 100 درصد تاثیر داره مجید دلبندم
      هرکس کولر یا تلویزیون یا گوشی موبایل و ..خراب بشه باید عزا بگیره چون دیگه نمیتونه بخره
      وزیر محترم
      تو کجایی عزیزم دقیقا کجایی داخل ایران یا اروپا

    • م.ص.

      برای اینکه خود برجام هم نداشت. مملکت مال اون بالایی هاست مردم که کاره ای نیستند.

    • فریبا

      نه رو قیمتا تاثیر گذاشته نه خونه تو ۲ ماه چن برابر شده قیمتش. دماغت دراز نشده ؟

    • بدون نام

      دروغگو کارگرها خیلی وقته در تنگنا هستن افِغانیها را ریختید ایران پدر ملت و در آوردید ایدز و بیکاری و قتل و تجاوز به کشور آوردید

    • بدون نام

      آقای ربیعی قبل از برجام مابیچاره بودیم حال بدتر چرا با داشتن سن بالا دوروغ میگویی خدا را درنظر بگیر نه پست را

    • بدون نام

      تو اگه نظر ندی نمیشه؟

    • بدون نام

      چطوری این بنده خدا وزیر شده از هیچی خبر نداره .تاثیر خارج شدن امریکا همین بس که ارزش پول به پایین ترین سطح توی سالهای اخیر رسیده

    • بدون نام

      همونه که حقوق مارو عقب انداختید جنس تو شرکت نیس

    • یووه

      همه چی به این بستگی داره که منظورت از مردم کیا باشن......امثال مثه منه کارگر و قشر زحمت کش که اصلا نه تو امار شما میاییم نه مردم هستیم.قیامتی هم هست.

    • علی

      توی مگه تو زندگی مردمی ... شما به اشرافی گری هاتون برسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی به این پستا منفی داده درکش نمیکنم

    • علی

      کدوم مردم ? یک گروه معترض معاندند.گروه دیگر جیره خور راضی.

    • بدون نام

      بر زندگی شما ندارد چون تمام مایحتاج را دیگران تهیه میکنند این سوال را از مردم بپرس .

    • ایرانی

      جناب وزیر برزندگانی شما ها تأثیر ی ندارد

    • محسن

      زندگی مردم انقد سخت هست که هیچ فرقی نداره تحریم باشیم یا نه برجام باشه یا نه.

    • بدون نام

      آره‌شماراست‌میگی‌‍‌‌مردم‌فقط‌‌

    • بدون نام

      مردم ازپشت کوه اومدن

    • بدون نام

      واسه شما شاید اما واسه ما خیلی فرق داره حضرت اقا سر سرنگ انسولین از ۶۵تومن شده ۷۷تومن صفحه کلاچ پراید از ۱۲۰تومن شده ۲۲۰تومن کجا زندگی میکنید شما که نمیبینید درد مردم رو

    • علیرضا

      آقای ربیعی ، در دوران آقای احمدی‌نژاد ایشان اعلام کرده بود که تحریم‌ها کاغذ پاره ای بیشتر نیست ،
      با این اظهارات توخالی و دردآور ، نمک به زخم مردم ستمدیده و مظلوم ایران می پاشید .

    • ناشناس

      ... الکی حرف میزنید.از هیچ چیز و زندگی مردم خبر ندارید.

    • بدون نام

      جناب وزیر خروج آمریکا از برجام بر زندگی شما وزرا ونجومی بگیران تاثیری ندارد اما بر مردم چرا دارد زحمتی به خودت بده برو بازار تا بفهمی مردم چگونه زندگی میکنند

    • بدون نام

      تو الان مردمی که بجای مردم حرف میزنی ...

    • بدون نام

      دروغگو!!

    • بدون نام

      کدوم مردم مگه اصلا برجامی وجود داشت مگه برجام بودش تاثیر داشت دروغ تا کی

    • بدون نام

      آره جون خودت

    • غلامحسین قائدی

      دقیقا درست میفرمایند مثل قطعنامه های سازمان ملل که رییس دولت قبل میفرمودنددرزندگی مردم تاثیری ندارد ودیدیم که نداشتند.ایشان بهتراست مقداری اخبار بخوانند ببیند چند شرکت بزرگ همکار از جمله ورسک یاتوتال هنوز خبری نشده است رفته اند ویادرحال رفتن هستند .

    • بدون نام

      جناب وزیر یه سر به کارخانه ها بزنید متوجه میشید داشته یا نداشته
      سه ماهه دنبال کار میگردم هنوز پیدا نکردم متاهلم دوتا بچه دارم

    • بدون نام

      البته منظورتون از مردم همان حقوق بگیران دولت و حکومت و نجومی بگیران هست دیگه !!!!

    • بدون نام

      آره واسه شما ک رو پول خوابیدید تاثیر نداره

    • بدون نام

      عجب پس چرا قیمت ها همینجور داره میره بالا !

    • مجتبی

      احتمالا وزیر کار منظور خودشان و کابینه دولت و مدیران دولت هستند که برجام تاثیری بر زندگی آنان و کارشان دارد ، ایشان خواب تشریف دارن ، داخل منزل هستند مشکل بیرون و مردم و گرانی ها را نمی بینند ، مردم دیگر خسته شدن اینقدر دروغ تحویلشان دادید .

    • بدون نام

      ببخشید مگه شما با مردم زندگی می‌کنی می‌دونی یک جفت لاستیک برند میشلن کامیون تو یک هفته ۷۰۰هزار آمده روش می‌دونی لنت گیر نمیاد اره که نمیدونی

    • بدون نام

      راست میگن ایشون اصلا هیچ چیزی تاثیر رو زندگی مردم نداره. چون سیستم برده داری مدرن این آقایون تا حالا جواب داده. خودشون وبچه هاشون در رفاه کاملند مابقی مردمم هم یه جورایی سر کار. این آقا از این اوردها نده کی بده.

    • حسام

      اصلا مگه ما زندگی هم داریم

    • کارمند

      مادر عروس هم حرف زد
      یه سری به بازار بزن ببین چه خبره
      شایدم منظور از مردم خودت ومرفهین بیدرد هستید

    • بدون نام

      اره جان خودت کولر اسپیلت بیستو چهار هزار دو سیصدی شده چهار ملیون تازه اولشه اقای وزیر

    • علی اکبر احمدپور

      اینا خوابن یا خودشون رو زدن به اون راه همه چیز 2برابر شده دیگه تاثیر از این بدتر.
      خدایا ببین کیا رو کردی مسؤل این مملکت.
      فقط کارشون شده دروغ.

    • بدون نام

      منظورتون از مردم خودتونید دیگه...

    • بدون نام

      منظور از مردم اگر نجومی بگیران وتجار وپزشکان جراح معروف وصاحبان صنایع باشه حق با شماست ولی کارمندان وکارگرانی که حقوق عادی میگیرندوچند ماه پیش میتوانستند زندگی حداقل وحتی متوسطی هم داشته باشند با شرایط فعلی نمی توانند زندگی کنند شما گویا از وضع مردم وگرانی قیمتها خبر ندارید لطفا درمورد چیزی اظهار نظر کنید که در مورد ان اطلاعات کافی داشته باشید

    • دیدگاه

      اقای وزیر کار چه زمان برجام چه بی برجام .
      من یه جوان ایرانی تحصیل کرده متاهل بیکارم.
      بیکاری من دلیل بیلیاقتی شما و امثال شماست .

    • بدون نام

      خوب معلومه که هیچ تاثیری نخواهد داشت، چون اینقدر وضع کسب و کار خرابه که دیگه بدتر از این نمیشه‌. کلی از مردم هم که بیکارن و اصلا کسب و کاری و رفاه اجتماعی ای وجود نداره. آقای وزیر! شما خودشو ناراحت نکن

    • بدون نام

      وزیردررفاه،خجالت هم خوبه بعضی وقتها، مردحسابی جیب خودتونگاه میکنی یامردم بدبختیکه ازکله سحرتاآخرشب سگ دومیزنند، یک سری به بازاربزن ببین چه خبره، ازکاخهائیکه روی گُرده مردم ساخته ایدپائین بیائید،

    • شایگر

      خدا نیست ونابودتون بکنه...

    • بدون نام

      فعلا که چای و برنج و روغن گران شده اند دیگه بقیه ی اجناس رو نمی دونم

    • بدون نام

      اتفاقا درست میفرمایید....چون در این مملکت کسب و کاری نمونده که خروج امریکا و تحریم روش تاثیر بذاره

    • آرش

      لابد منظورش بر نفس کشیدن مردم و میزان استفاده از اکسیژنه

    • رضا ف

      زندگی مردم رو رانخواری ها و بی تدبیری مسوولان بی کفایت خودمون فلج کرده نه تحریمهای امریکا, شر وور تحویل مردم ندیدلطفا, اگه انصاف دارید از کارخرابیهای مسوولان بگید وجلوشونوبگیرید, دشمن خودی هزارمرتبه بدترازدشمن بیگانه

    • خسرو

      باسلام من بازنشسته هستم شب وروز شما رو نفرین میکنم.

    • بدون نام

      حالا ربط به زندگی مردم نداره ؟ حتما روجنگلهای مازندران تاثیر گذاشته .خدایا اینا چقدر رو دارن .

    • بدون نام

      برای شما نه ،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج