جاباما
۷۱۸۸۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت در بیانیه پایانی این نشست، اجازه تغییر وضعیت قدس را نمی‌دهیم.

خبرگزاری فارس: نشست ویژه مقدماتی سازمان همکاری اسلامی برای بررسی وضعیت قدس در سطح وزیران در شهر استانبول آغاز شد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در سخنرانی آغازین این نشست تاکید کرد که باید مانع دنباله‌روی دیگر کشورها از تصمیم آمریکا در انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس شوند.

چاووش اوغلو گفت سازمان همکاری اسلامی در این نشست اضطراری تاکید می‌کند که اجازه تغییر وضعیت قدس را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در نشست امروز نیز حضور دارند، در مجمع عمومی سازمان ملل علیه فلسطین رای داده یا از حمایت از آن خودداری کردند، از تمام اعضا خواست تا از تصمیم واشنگتن پیروی نکنند.

وزیر خارجه ترکیه اضافه کرد: «ما (سازمان همکاری اسلامی) باید اطمینان حاصل کنیم که مقامات اسرائیل و نظامیان صهیونیست که سلاح‌هایشان را به سمت مردم بی‌دفاع فلسطین نشانه می‌روند، به حساب اعمال خود رسانده شوند».

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه کشورهای اسلامی در این نشست حاضر شده‌اند تا در حمایت از قدس فریاد سردهند، تاکید کرد هرگز تصمیم یکجانبه آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی را نمی‌پذیرند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید محکم‌ترین واکنش را به جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت نشان داد، گفت: «ما باید پایه‌گذار راه حل مناقشات فلسطین باشیم...باید در این زمینه متحد باشیم و اجازه ندهیم دیگر کشورها از آمریکا پیروی کنند».

رئیس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی اضافه کرد: «اسرائیل عامدانه فلسطینیان را تحریک کرده و سرعت تجاوز نظامی علیه مردم بی‌دفاع غزه را افزایش داد. اسرائیل صدها فلسطینی را بی‌رحمانه کشته و مجروح کرد و همزمان در قدس مراسم جشن‌ و پایکوبی برای انتقال سفارتخانه آمریکا برپا کرد».

وی با بیان اینکه زمان پایان دادن به اشغالگری و خشونت‌های رژیم صهیونیستی فرا رسیده، تصریح کرد: «برادران فلسطینی را باید از نظر اقتصادی حمایت کنیم. با کمک و مشارکت همه اعضا، باید تمام این مسائل را در بیانیه نهایی این نشست بگنجانیم».

روز دوشنبه همزمان با برگزاری جشن صهیونیست‌ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، هزاران فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری و مرز نوار غزه تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند که نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها تیراندازی کرده و دستکم ۶۰ نفر را شهید و بیش از ۲۷۰۰ نفر را زخمی کردند.

دسامبر سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی یکجانبه ضمن به‌رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که سفارتخانه کشورش را از تل‌آویو به این شهر مقدس منتقل می‌کند.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج