جاباما
۷۱۹۱۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

احتمال نفوذ «اف. بی. آی» در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا به بیان این مساله پرداخته که اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) احتمالا یک مخبر را در کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اجیر کرده بود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری آمریکا به بیان این مساله پرداخته که اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) احتمالا یک مخبر را در کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اجیر کرده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از قول گزارش‌های ناشناس اعلام کرد که دست کم یکی از نمایندگان اف.بی.آی برای اهداف سیاسی در کمپینش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اجیر شده بود.

وی در توئیتی نوشت: اگر این گزارش‌ها درست باشد، یک رسوایی سیاسی بزرگ در تمام دوران‌ها خواهد بود.

این درحالیست که رودولف جولیانی، وکیل شخصی ترامپ بلافاصله این گمانه زنی‌ها از سوی ترامپ را رد کرده و گفت: به قطع این را نمی‌دانم حتی خود رئیس جمهوری هم این را نمی‌داند که آیا اینها درست هستند یا خیر. برای مدت‌های زیادی به ما گفته شده که چنین رخنه و نفوذی وجود داشته است. رئیس جمهوری فکر می‌کرد که این یک شنود بوده است.

نه جولیانی و نه ترامپ هیچ یک اقدام به ارائه شواهد درباره این گمانه زنی نکرده‌اند.

با توجه به تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی روسیه با ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و برخی از متحدانش مدعی‌اند که عناصری از داخل وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تضعیف دولتش هستند.

ترامپ هرگونه تبانی را رد کرده است.

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، "منبع اطلاعاتی محرمانه‌ای در داخل کمپین برای به دست آوردن اطلاعات و ارائه به بازرسان" گمارده نشده بود.

روزنامه نیویورک تایمز نیز از قول منابعی مطلع گزارش داد، اف.بی.آی یک مخبر را برای گفت‌وگو با دو تن از مشاوران کمپین ترامپ به نام‌های "کارتر پیج" و "جورج پاپادوپولوس"‌ و پس از آن اعزام کرد که شواهدی را به دست آورد مبنی بر اینکه این دو مرد ارتباطاتی مشکوک با روسیه در جریان این کمپین داشتند.

این روزنامه نوشت، مخبر فردی آمریکایی است که در انگلیس تدریس می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج