جاباما
۷۱۹۲۴۰
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

رونق بازار مسکن، بدون جهش قیمتی

علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره رونق گرفتن بازار مسکن تا چند ماه آینده، گفت: همزمان با رونق بازار مسکن در سال جاری قیمت‌ها افزایش چندانی نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره رونق گرفتن بازار مسکن تا چند ماه آینده، گفت: همزمان با رونق بازار مسکن در سال جاری قیمت‌ها افزایش چندانی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بازار مسکن امسال روند ملایمی را طی می‌کند و رشد جهشی معاملات که در سال گذشته وجود داشت امسال ملایم‌تر خواهد بود و این بازار دوباره جان تازه‌ای خواهد گرفت.

چگینی، تأکید کرد: با توجه به جریانات اقتصادی در سایر بازارها، پیش‌بینی می‌شود امسال بازار مسکن رونق دوباره‌ای بگیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال گذشته سرمایه‌گذاری در ساختمان‌ها آغاز شده است، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها امسال قطع نخواهد شد و از سوی دیگر با رشد صدور پروانه‌های ساختمانی این بازار بهبود خواهد یافت.

وی تأکید کرد: سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی و سرمایه‌گذاری در این بازار منفی بود ولی امسال میزان تقاضا در این دو بخش بسیار چشمگیر شده است.

چگینی اظهار کرد: خوشبختانه با افزایش سرمایه‌گذاری در این دو سال کسب و کار و فعالیت در حوزه مسکن و در نتیجه تولید در این بازار روند رو به رشدی را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت بازار اجاره در تابستان، گفت: میزان اجاره نسبت به سال گذشته تغییر خواهد کرد و این افزایش قیمت متناسب با نرخ تورم خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ورود به کنترل قیمت مسکن همیشه مفید نخواهد بود چون در کوتاه مدت ممکن است اثر مثبت داشته باشد ولی سبب می شود در بلندمدت هیچ تولید کننده ای وارد بازار مسکن نشود.

وی تأکید کرد: کنترل قیمت ها در بازار مسکن سبب می شود تا هزینه های جانبی در اثر محدودیت ها افزایش یافته و در نتیجه تولید کننده نمی تواند در این بازار فعالیت داشته باشد در نهایت فرآیند تولید متوقف خواهد شد.

چگینی تصریح کرد: کنترل قیمت ها به فرآیند تولید مسکن لطمه می‌زند و سبب می شود شدت افزایش قیمت در سال‌های بعد بیشتر شود. این تجربه در دنیا شکست خورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا دروغ میگین مسکن امسال۳۵% گران شده بعد میگین جهش قیمت نداشته.

    • نیلوفر یاوری

      ببخشیدا آخه مگه مریضی دروغ می گی یه سر به بازار مسکن بزن ببین چه خبر شده البته برای شماها این جهشای قیمتی پولی نیست شایدم به اخبار اکتفا می کنی که اونم اطرافیانتون براتون شعر چقدر آرومه می خونن اگه روزه ای خودت خسته نکن بلند شو چایتو بخور

    • بدون نام

      بعد از طرح فیلترینگ از این طریق بازرها رو دستکاری میکنن با اخبار دروغ. دیگه مزاحمی نیست که پته شونو روی آب بریزه. دلار۷۲۰۰ تومنی الان نزدیک ۶۰۰۰ تومنه و مملکت آرومو امن و امانه

    • بدون نام

      بله اجارهها۲برابرشده کارگربدبخت باحقق۱۲۰۰چیکارکنه مثل افغانی هابیگانه باید۱۰تاخانوادیه خونه اجارکنن

    • احمد

      فقط میخوان جوسازی کنن. مردم توان خرید ندارن.

    • بدون نام

      یکی میگه رکود تشدید شده و یکی دیگر میگوید رونق، اصلا لعنت بر هر کدام دروغگو.

    • بدون نام

      این اقای متوهم منفعت طلب دروغگو حتما رونق را با روغن اشتباه گرفته، چون بازار مسکن بدتر از پارسال شده و هیچ خبری اصلا از رونق نیست، فقط قیمتها چرب شده که روغنی گشته.

    • بدون نام

      با زیاد اگر حلوا حلوا گردد نه تنها دهان شیرین نمیشود بلکه کف کرده و تلخ میگردد، یعنی بعضی از کارشناسان ان قدر مدام نظر و خبر دروغ تبلیغاتی و منفعتی میدهند که ابرو و حیثیت همه کارشناسان را میبرند و مردم انها بیسوادتر از خود میپندارند.

    • بدون نام

      نه بابا، این بابا، حالیشه و دروغگو نیست، منظورش این است که بازار رکود مسکن در رونق است و روز به روز رکود مسکن تشدیدتر میشود و چیزی به کما نمانده.

    • بدون نام

      حتی گوسفند خنگ هم این بازار رکود تشدید شده مسکن را حس میکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پارسال میلگردهزاروششصدبودالان شوده دوهزاروهشتصدپس اون بیچاره که این همه پول خرج مکنه چکارکنه بیادباضررخانه رابفروشه

      • بدون نام

        اگه ادعات درست باشه قیمت میلگرد 1200 تومان افزایش یافته پس خونه هائیکه از این به بعد ساخته میشن باید متری 1200 تومان افزایش پیدا کنن نه متری 5 میلیون تومان! حالا بگو ببینیم چرا خونه هائیکه از قبل ساخته شدن بیش از دو برابر گرون شدن؟!!!

    • بدون نام

      میگم اگر خودتون یه نگاه به خبرای مربوط به مسکن بندازین میبینین که یکی در میون گفتین مسکن رونق گرفته و مسکن راکد اصلا خودتون میدونین دارین چه کار میکنین ؟؟ صرف اینکه فقط صفحه حبریتونو پر کنید که نباید هر دروغیو منعکس کنید
      این جماعت بی سواد که تو راس کارن هر دفعه با حرفای مفتشون فقط اوضاع رو خراب تر میکنن شمام که دارین بهشون پر و بال میدین
      امیدوارم که همونجور که نظرات ما رو رصد میکنین و بعد میزارین اخبارتونم اول رصدش کنین

    • بدون نام

      این اقایی که خبرش حاکی از اجبار و تبلیغاتی است چگونه به فکر تولید کننده است؟، مانند دوستی خاله خرسه، زیرا وقتی قیمت مسکن کاذب و غیر قابل فروش باشد دیگر توان خریدی نیست تا تولید کننده بخواهد به امید ان تولید مسکن‌ کند، و از طرف دیگر وقتی قیمت اپارتمان کاذب و رکودی غیر قابل فروش بالا برود، در کنار ان هم قیمت زمین و مصالح ساختمانی هم کاذب و رکودی غیر قابل فروش بالا میرود که اصلا برای تولید کننده مسکن نمی صرفه و قیمت بالای مسکن بیشتر به ضرر تولید کننده است، ولی این اقای سود جوی کاذب نرسیدنی، بر عکس نظر و خبر رسانی میکند، انگار تازه متولد شده و رکود تشدید شده بدتر از پارسال را عامل افزایش تولبد میداند، در ضمن مسعولی دیگر دیروز میگفت از سال ۸۵ الی سال ۹۵ خانه های خالی به فروش نرفته بیش از ۳۰۰ در صد افزایش یافته، فقط به خاطر قیمتهای توهمی کاذب و رکودی فروش نرفته.

    • بدون نام

      شما خودت ناراحت نکن، میلگرد و آهن و ارز یه بحثه ولی طمع و سود جویی و سیری ناپذیری سازندگان والا مقام یه بحث دیگه، ای عزیزان به سودهای چند برابری هم قانع نیستن، اگه خیلی ها ندونن خیلی هام در جریان هستن

    • محسن

      نگران نباش سازنده ضرر نمی کنه فقط ممکنه سود کمتر ی گیرش بیاد خدارو شکر نه کسی میخره نه کسی میفروشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بساز بفروش ها مخصوصاً بعلت هزینه های نگهداری، قدمت بنا و خواب سرمایه ضرر بسیار زیادی خواهند کرد اگه به قیمت واقعی ملکشون نفروشن و بیش از دو برابر قیمتو کاهش ندن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج