۷۱۹۲۹۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ادامه ممنوعیت صادرات ZTE با وجود پیگیری ترامپ

هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که پیگیر موضوع ممنوعیت خرید ZTE هست و از وزارت بازرگانی آمریکا می خواهد که مشکلات پیش آمده را حل کنند. ZTE به مدت ۷ سال از خرید محصولات آمریکایی چه سخت افزار و چه نرم افزار محروم شده است و بدون تجهیزات آمریکایی این کمپانی عملاً باید در کارخانه را تخته کند.

وبسایت سخت افزار - سیمین نوربخش: هفته گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که پیگیر موضوع ممنوعیت خرید ZTE هست و از وزارت بازرگانی آمریکا می خواهد که مشکلات پیش آمده را حل کنند. ZTE به مدت ۷ سال از خرید محصولات آمریکایی چه سخت افزار و چه نرم افزار محروم شده است و بدون تجهیزات آمریکایی این کمپانی عملاً باید در کارخانه را تخته کند. با وجود آنکه ترامپ در طول دوران انتخابات ریاست جمهوری، چین را به دلیل سرقت مشاغل آمریکایی سرزنش کرده بود، در خصوص محرومیت ZTE و کارمندان این کمپانی نگرانی خاصی نشان داده و گفته بود: مشاغل زیادی در چین از دست رفته اند.

دیروز کمیته تصمیم گیری مجلس اصلاحیه ای در یک لایحه تصویب کرد که از اعمال هر تغییری در تحریم های اعمال شده علیه ZTE جلوگیری می کند. این ممنوعیت ماه گذشته عملی شده است و از جمله آن ممنوعیت واردات از آمریکا تا ماه مارس سال ۲۰۲۵ است. کمپانی چینی به دلیل فروش کالا به ایران در زمان تحریم ها از سوی آمریکا مجازات شده است. پس از پرداخت یک جریمه سنگین ZTE قبول کرد که چند کارمند بالارتبه با این قضیه را اخراج کند و پاداش تعدادی دیگر را قطع کند. اما این کمپانی به تعهدات خود عمل نکرد و آمریکا ممنوعیت ۷ ساله خود را اعمال کرد.

حمایت از ممنوعیت های اعمال شده، نشان میدهد که دولت ایالات متحده پشت تحریم های اعمال شده ایستاده است و آن را عملی خواهد کرد. در سال ۲۰۱۲ کمیته اطلاعاتی مجلس پیشنهاد داد که دو کمپانی هواوی و ZTE به دلیل همکاری نزدیک با دولت چین از ورود به ایالات متحده محروم شوند. اوایل سال ۲۰۱۸ هم دونالد ترامپ به دلایل امنیت ملی از فروش کوالکام به کمپانی چینی برادکام جلوگیری کرد و حتی اجازه بستن قرارداد بین هواوی و ورایزن و AT&T را برای فروش گوشی میت ۱۰ پرو در آمریکا نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج