جاباما
۷۱۹۳۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

افزایش قیمت سهام با دلایل غیراقتصادی

بورس تهران در ماه های گذشته به دلایل غیر اقتصادی با افت مواجه بود و در حال حاضر نیز بسیاری معتقدند بعد از بر طرف شدن دلایل غیر اقتصادی، قیمت‌ها به سطح گذشته نزدیک شده و رشد را تجربه خواهد کرد. این نگرش سبب شده قیمت سهم ها در چند روز گذشته از جمله امروز با رشد همراه باشد.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در ماه های گذشته به دلایل غیر اقتصادی با افت مواجه بود و در حال حاضر نیز بسیاری معتقدند بعد از بر طرف شدن دلایل غیر اقتصادی، قیمت‌ها به سطح گذشته نزدیک شده و رشد را تجربه خواهد کرد. این نگرش سبب شده قیمت سهم ها در چند روز گذشته از جمله امروز با رشد همراه باشد.

چند روزی است که شاخص بورس اوراق بهادار تهران در حال رشد است. امروز نیز بازار شاهد رشد قیمت سهم ها در تعدادی از گروه‌ها از جمله خودرو، نفت و فلزات اساسی بود.

این در حالی است که قیمت سهم‌ها در بورس تهران در ماه‌های گذشته شاهد افت پی در پی بود. عده ای به مباحث تکنیکالی اشاره می‌کنند و معتقدند که بورس تهران در حال اصلاح سهم ها به سمت بالاست.

آن ها معتقدند کاهش قیمت سهم ها و در نتیجه افت شاخص بورس تحت شرایط غیر اقتصادی تا حدی بوده که قیمت ها به کف رسیده‌اند و این موضوع سبب واکنش بازار شده است در نتیجه طبیعتا شاخص کل باید شرایط افزایشی را تجربه کند.

علاوه بر این فعالان بورس تهران هنوز نیم نگاهی به موضوع برجام و آینده آن دارند. در عین حال تصمیمات در بازار های مالی کشور از جمله بازار پول می‌تواند شرایط جدیدی را برای سهامداران به وجود آورد.

امروز نیز بیشتر سهم ها و در نتیجه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵ هزار و ۱۰۳ رسید. همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۱۱۰ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۲۳۷ واحد بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز ۲۱۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۰۱ هزار و ۶۰۳ بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۲۷ و ۲۸۳ واحد رشد کرد.

پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت اصفهان هر یک به ترتیب ۴۷، ۴۳ و ۳۶ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۴۳، ۲۰ و ۱۷ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج بازار سرمایه داشت.

در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای روند قیمت‌ها به جز در نماد نفت سپاهان افزایشی بود هرچند که در این گروه بیشتر نمادها حدود یک درصد رشد قیمت داشتند. در این بین نمادی مثل پالایشگاه نفت لاوان ۴.۹۸ درصد در قیمت پایانی رشد کرد، اما نفت پارس شاهد رشد فقط ۰.۳ درصد بود.

اما در گروه فلزات اساسی تعداد بیشتری از نمادها نسبت به گروه فرآورده‌های نفتی با کاهش قیمت همراه بودند. در این گروه نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از یک درصد بود. در این گروه ۴۸ میلیون سهم به ارزش ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز امروز شاهد افزایش قیمت سهم‌ها بودیم. البته نمادهایی مانند ایران خودرو و گروه بهمن با کاهش قیمت مواجه شدند. از طرفی نمادهایی که رشد کردند عمدتا رشدشان کمتر از دو درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۸۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۸۵۹ میلیون سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات نیز به رقم ۵۷ هزار و ۱۳ رسید.

آیفکس نیز ۹.۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۰۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۳۶ میلیارد تومان رسید که حجم معاملات آن تا رقم ۳۲۷ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج