۷۱۹۳۴۲
۲ نظر
۵۵۷۱
۲ نظر
۵۵۷۱
پ

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

خیلی از ما هنوز نمی‌دانیم کجا و چه غذا‌هایی را می‌توانیم با دست بخوریم. یا برای چه غذا‌هایی باید از کدام قاشق یا کارد استفاده کنیم! اگر شما هم چندان با این قوانین نانوشته، اما مرسوم آشنا نیستید، شاید ادامه این مطلب بتواند تا حدی در این راستا کمکتان کند.

وب سایت روزیاتو: بدون شک بیشتر ما با آداب و اصول اولیه غذاخوردن آشنا هستیم و اگر فردی این مسایل ساده را رعایت نکند بسیار متعجب خواهیم شد.

اما در این میان موضوعاتی هم مطرح هستند که ممکن است بسیاری از مردم از آن آگاه نباشند. به‌طور مثال، خیلی از ما هنوز نمی‌دانیم کجا و چه غذاهایی را می‌توانیم با دست بخوریم. یا برای چه غذاهایی باید از کدام قاشق یا کارد استفاده کنیم!

اگر شما هم چندان با این قوانین نانوشته اما مرسوم آشنا نیستید، شاید ادامه این مطلب بتواند تا حدی در این راستا کمکتان کند.

سیب‌زمینی شکم‌پر

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

سیب‌زمینی آب‌پز یا شکم‌پر که یکی از پیش‌غذاهای بسیار خوشمزه و محبوب بشمار می‌رود را باید با چنگال میل کنید.

با انگشتان یک دست بدنه سیب‌زمینی را نگه دارید و با چنگالی که در دست دیگر دارید، پوست سیب‌زمینی را بگیرید و آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. سپس با کمک چنگال مواد داخلی را مخلوط کرده و میل کنید.

پیتزا

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

اگر در یک مهمانی حضور دارید و پیتزا سرو می‌شود، می‌‎توانید اسلایس‌های آن را با دست بردارید. در شرایط غیررسمی هم این قانون مصداق دارد. اما در یک ناهار رسمی یا کاری در یک کافه یا رستوران شما باید حتما پیتزا را با کارد و چنگال میل کنید.

میگو

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

این غذای دریایی بسیار خوشمزه در فرم‌های مختلف سرو می‌شود بنابراین باید بدانید که هر کدام را چگونه باید میل کنید. اگر میگو با دم سرو شده است، می‌توانید آن را با دست در دهان بگذارید و دم آن را دور بیندازید.

اگر در سیخ‌های چوبی سرو شده است، با همان سیخ درون سس فرو کرده و سپس میل کنید. اگر میگو خیلی درشت است و نمی‌توانید درسته بخورید، آن را به دو یا سه تکه تقسیم کنید و سپس میل کنید. در این حالت نباید میگو را در سس بزنید.

کوکتل میگو اصولا در مهمانی‌های بسیار شیک در لیوان‌های بلند یا کاسه‌های عمیق سرو می‌شود. اگر میگو درشت باشد، آن را به قطعه‌های کوچک تقسیم می‌کنند. در چنین شرایطی اگر نمی‌توانید از چاقو استفاده کنید، بهتر است از چنگال کمک بگیرید. سپس میگوی خرد شده را درون سس بزنید و بخورید؛ البته اگر سس مخصوص شما یک نفر است. میگوهای کبابی یا سرخ‌شده و بدون پوست را باید حتما با چاقو و چنگال میل کنید.

گوشت با استخوان

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

اگر در یک مهمانی رسمی ناهار هستید حتما باید از کارد و چنگال برای بریدن و خوردن گوشت استفاده کنید. اما اگر در یک جمع خانوادگی یا دوستانه در یک فضای غیر رسمی حضور دارید بهتر است که گوشت با استخوان را با دست میل کنید تا مزه کامل این غذا را حس کنید.

ماهی کامل

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

ماهی را از قسمت سر تا دم، بدون اینکه با تیغ‌های آن تماس پیدا کند از وسط دو نیم کنید. قسمت بالایی را مثل کتاب باز کنید و با چنگال گوشت ماهی را بردارید و در بشقاب قرار دهید. سپس با کمک چنگال تیغ‌های ماهی را جدا کرده و درون پیش‌دستی مخصوص آشغال‌ها بریزید.

کمی لیموترش روی ماهی بچکانید و استفاده از چاقو و چنگال غذای خود را میل کنید.

استیک ماهی

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

استیک ماهی اغلب از سالمون یا قزل‌آلا تهیه می‌شود. این غذا باید با کارد و چنگال مخصوص خورده شود: چنگال با سه دندانه و چاقویی پهن همانند کاردک.

گوشت ماهی بسیار ترد و نرم است و باید هنگام برش دادن با چاقو مراقب باشید که بافت آن از هم باز نشود. سپس با کمک چنگال آن را در دهان قرار دهید. با کمک چاقو همچنین می‌توانید تیغ‌های ماهی را جدا کنید.

زیتون سبز و زیتون سیاه

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

اگر زیتون به‌عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود، می‌توانید با استفاده از دست آن را بخورید. اگر زیتون بخشی از غذای اصلی (مثل سالاد) است، حتما با چنگال آن را میل کنید.

بیکن

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

بیکن سرخ کرده و برشته را می‌توانید با چاقو خرد کرده و با کمک دست میل کنید. اما بیکن نرم به این دلیل که بسیار چرب است و ممکن است دستتان را کثیف کند بهتر است با کمک کارد و چنگال میل شود.

تاکو

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

تاکوی برشته را می‌توانید با دست بردارید. اگر قرار است خودتان داخل نان تاکو را پر کنید، بهتر است با کاهو این مراحل را شروع کنید تا نان برای مدت طولانی‌تری خشک بماند. سپس برنج، پنیر و سبزیجات را داخل تاکو قرار دهید. هرگز داخل لقمه را زیاد پر نکنید که مواد داخلی‌اش بیرون بریزد.

اگر نان تاکو نرم است، حتما باید آن را لقمه کنید. سپس سس زده و با کمک کارد و چنگال میل کنید.

نخود سبز

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

خوراک نخود سبز با چنگال و چاقو صرف می‌شود. از چاقو برای جمع کردن نخودها در یک گوشه بشقاب و برداشتن آنها با چنگال استفاده می‌شود.

آووکادو

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

آووکادویی که از وسط دو نیم شده است را با یک قاشق کوچک میل می‌کنند. تکه‌های بریده شدن آوودکادو در سالاد را باید با چنگال بخورید. گواکاموله یا سس آووکادو را باید روی نان یا کراکر بگذارید و میل کنید.

پنیر

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

پنیرهای نرم را باید روی سطح نان، کراکر یا … بمالید و میل کنید. اما پنیرهای سفت همچون چدار را باید با چنگال نگه داشته و با کارد برش دهید.

در رستوران‌ها و کافه‌ها اغلب پنیر را به همراه آجیل، میوه و کراکر سرو می‌کنند که می‌توانید آنها را در نان لقمه کرده یا روی کراکر بگذارید و میل کنید.

در حالت کلی، پنیرهای سفت را باید با چاقو برش دهید و روی نان بگذارید. اما اگر در یک فضای غیررسمی هستید، می‌توانید با کمک چنگال پنیر را میل کنید.

دسر

غذا‌هایی که نیاز به قاشق ندارند!

شیرینی‌های شکلاتی و خامه‌ای را باید حتما با کارد و چنگال میل کنید. البته مراقب باشید که هنگام برش دادن، خامه داخلی آن روی لباستان نریزد.

دونات و کیک‌ها را باید با دست به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و سپس با دست در دهان بگذارید.

اسکون‌هایی (بیسکوئیت چای / کیک مربعی‌شکل) که آیسینگ (خامه) دارند را با کارد به دو نیم تقسیم کرده و با دست میل کنید. اگر اسکون خیلی چسبناک است، می‌توانید از کارد و چنگال کمک بگیرید.

در آخر بد نیست اشاره کنیم، آداب غذا خوردن بسیار فراتر از مواردی است که در بالا گفتیم. مثلا باید بدانید که در رستوران هرگز نباید موبایل خود را روی میز قرار دهید، پیش از نوشیدن آب یا نوشابه با لیوان، حتما لب‌های خود را با دستمال پاک کنید تا اثر رژلب روی لیوان باقی‌ نماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خارجی!

    • ناشناس

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج