۷۱۹۴۴۶
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

محسن پیرهادی:

در ماجرای کازرون مردم و نظام هزینه داده‌اند

در ماجرای کازرون مردم و نظام هزینه داده‌اند، هزینه بی‌تدبیری ساختارهای رسمی را، هزینه آن‌که برخی افرادی که مسئولیت دارند صدای مردم را نمی‌شنوند.

خبرگزاری فارس: محسن پیرهادی دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت در یادداشتی در ارتباط با وقایع اخیر کازرون نوشت: آنچه در کازرون در روزهای اخیر اتفاق افتاده به‌شدت ناراحت‌کننده است. جدا از این‌که ریشه‌ این ماجرا چه بوده، مسئله‌ای که واقعاً قلب را می‌فشارد کشته شدن یک انسان است. عجیب‌تر آن‌که برخی مسئولین در اظهارنظرهایشان توصیه می‌کنند که برای نظام هزینه نتراشید و هیچ‌کس نمی‌گوید که پس مردم چه؟ مگر از دست دادن یک جوان مصیبت کوچکی برای یک خانواده است.

در ماجرای کازرون هم مردم و هم نظام هزینه داده‌اند، هزینه بی‌تدبیری ساختارهای رسمی را، هزینه آن‌که برخی افرادی که مسئولیت دارند صدای مردم را نمی‌شنوند، هزینه آن‌که بعضی از مسئولین معتقد نیستند که باید مردم را اقناع کرد و اگر مردم اقناع نشدند، حتی درصد کمی احتمال نمی‌دهند که شاید خودشان هستند که اشتباه می‌کنند و نه مردم. راه‌حل هم اقناع مردم در درجه اول و در مرحله بعد، مراجعه به افکار عمومی از طریق نظرسنجی‌های علمی و پژوهش‌های میدانی است.

به‌عنوان یک نمونه، شهرداری تهران طرح ایجاد پیاده راه ۱۷ شهریور را اجرا کرد، طرحی که بسیاری از مردم و به‌ویژه کسبه محل از آن ناراضی بودند و حتی بر اقتصادشان تأثیر منفی گذاشته بود و اعتراضات هم کم نبود، اما نه خونی ریخته شد و نه هزینه‌ای برای مردم و نظام ایجاد شد.

تجربه‌ اینجانب در کسوت نمایندگی مردم در شورای شهر تهران، مراجعه به نظر مردم بود و پس از انجام یک نظرسنجی علمی، درنهایت مسئله برطرف شد. تجربه‌ای که نشان داد مراجعه به نظر مردم حتماً راه‌حل بسیاری از مشکلات بزرگ و کوچک کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر شما

    • بدون نام

      شما لازم نیست برای مردم دلسوزی کنید!واز عملکرد ضعیف خودت تو شورای شهر هم الکی دفاع نکن،چطوری تو ۱۳ سال صاحب پنت هاوس در شمال شهر شدی؟اگه راست میگی شفاف سازی کن،لطفا حبری جان چاپ کن،تا مردم بفهمند کی داره براشون الکی دلسوزی میکنه

    • بدون نام

      همین خودسریهای دولت است که ملت زیانش رامیدهند بدون مشورت باملت هرتصمیمی که بخواهندمیگیرند نمایندگان وغیره؛برای کسب مقام ازدولت همیشه چراغ سبزبه دولت نشان میدهندوملت رادرجریان امورقرارنمیدهند

    • کارمند

      همه ایران کازرون بالفعل است اگر فکری بحال وضعیت اقتصادی و معیشت مردم نشود وقتی مردم چیز دیگری برای از دست دادن نداشته باشند ممکن است همه ایران تبدیل به کازرون شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا تو کارمندی؟؟
        حیف نیست پولی که بتو میدن هیچ ارزش افزوده ی ندارد
        بیشتر شبیه ستون پنجمی ..
        حرفات بسیار ساده لوحانه

    • بدون نام

      درود بر مردم مظلوم کازرون. بر مبارزان حق

    • پیک موتوری

      اقای پیرهادی عزیز اگر به طرح هفده شهریور و بیکاری کسبه و همینطور تغییر بافت خیابانی که مثلا نزدیک به صدسال خودش گویای قدمت بودبه خودتان نمره مثبت میدهید که هیچ! ولی اگر فاجعه ملی و ریخته نشدن خونی از دماغ کسی رو با بستن خیابان وموزائیک کردن وسط خیابان اصلی شهر وزمین خوردن موتوری ها هنگام باران را و......به حساب افتخار خودتون نگذارید وبفرمائید مردم هفده شهریور صبور وهمراه نظام بودند! من به شخصه خودم زیاد لیز خوردم هنگام تردد ، موتور که هیچ ولی ماشین که چهار چرخ داره ابتدای بارون که چرب ولغزنده هست با بیای از نزدیک ببینی!!!! لطفا طرح زشت رو توجیه وبا فاجعه ملی مقایسه نکنید واگرم مقایسه کردید باطرح کازرون مقایسه نکنید چون هردو طرح غیر کارشناسی بوده و هوشمندانه نبوده!!! برای اثبات ادعای خودم سراغ اهالی هفده شهریور خصوصا ازپشت کارخونه برق به سمت بالا ازنزدیک مشاهدات خودشان را از تردد وخاطراتی که به چشم دیدند جویاشوید واصلاحیه در مصاحبه خبر انجام بفرمائید! ممنون اگر چاپ بفرمائید تاشاید هموطنان مناطق سیزده وچهارده و دوازده شهرداری تهران که کامنت بنده رو رویت کردند به گوش اقای محسن پیرهادی منطقه چهاردهی برسانند!! اخرش نشونی دادم که یقین کنید از همون منطقه هستم واز هوا سخن نگفتم!!

    • ح

      همیشه مردم هزینه دادند نه مسئولین

    • بدون نام

      چیزی که برای اینها اهمیت نداره جون مردم هست! ولی پول مردم براشون مهمه!

    • بدون نام

      برترین ها خواهشی دارم ازتون که عینا به اطلاع اقای محسن پیرهادی برسونیدچون مصاحبه منتشر شده کم لطفی فرمودند نسبت به هوشیاری مردم و همصدا نشدن با رسانه هایی که خواستند بهربرداری به جهت مخالف نظام انجام دهندولی باوجود تحمل خسارت هایی که متحمل شدن ( از جلوبندی خودروها، تازمین خوردن افراد وموتورسواران گرفته تا رکود کسب وکار مغازه داران و...) همین مردم اجازه اعتراضی خاص به خودشون ندادند وعذرخواهی وپذیرش نقدسازنده در راستای رسیدن به اهداف فقط به نزدیک شدن به اشتی واقبال دوباره مردمی به این عزیزان هست.

    • مجتبی آقایی

      درود بر همه مردمان ایران زمین ای کاش مسئولین با دلسوزی بیشتر و توجه به خواسته های مردم و اقدام به موقع از بروز همچین مواردی که دیدنش قلب هر انسان آزاده ای رو به درد میاره جلوگیری میکردند کجاست اون اسلام ناب محمدی ما کجای این دایره اسلامی هستیم ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج