۷۱۹۶۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ ویکی‌پدیا در کره ماه

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: در میان اخبار فیلترینگ تلگرام و هر چی که هست، خروج آمریکا از برجام، بالاکشیدن دلار و هزاران خبر ناخوشایند دیگر، اخیرا یک خبر علمی منتشر شد که همه دانشمندان و مردم علاقه‌مند به نجوم را متحیر کرد. بله خبر کوتاه بود و دلربا. «اولین کتابخانه ویکی‌پدیا در کره ماه نصب خواهد شد.»

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: در میان اخبار فیلترینگ تلگرام و هر چی که هست، خروج آمریکا از برجام، بالاکشیدن دلار و هزاران خبر ناخوشایند دیگر، اخیرا یک خبر علمی منتشر شد که همه دانشمندان و مردم علاقه‌مند به نجوم را متحیر کرد. بله خبر کوتاه بود و دلربا. «اولین کتابخانه ویکی‌پدیا در کره ماه نصب خواهد شد.» طبق گزارش خبرنگار شهرونگ یک بنیاد غیرانتفاعی قصد دارد آرشیو کاملی از ویکی‌پدیا را روی ورق‌های کوچک نیکلی ساخته و به ماه بفرستد. حقیقتا دغدغه این خارجی‌ها برای ما اصلا قابل هضم نیست. علی‌ای‌حال شهرونگ نیز برای حمایت از این حرکت، زندگینامه برخی از شخصیت‌های ایران و جهان را برای آنان ارسال کرد تا در کتابخانه ویکی‌پدیا در کره ماه قرار بگیرد. به علت محدودیت کلمات این ستون، گزیده‌ای از زندگینامه تعدادی از فعالان سیاسی، ورزشی و رسانه را که روی ورقه‌های نازک نیکل ذخیره خواهد شد، منتشر می‌کنیم.

دونالد ترامپ (سیاست): دونالد جان ترامپ در ١٤ ژوئن ١٩٤٦ در نیویورک در خانواده‌ای متمول دیده به جهان گشود. دونالد ترامپ دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس غیرانتفاعی نیویورک سپری کرد. دونالد متأثر از تبلیغات صدا و سیمای آمریکا در جلسات مشاوره کانون فرهنگی آموزش (قلمچی) نیویورک شرکت کرد و وارد دانشگاه شد و در رشته اقتصاد از دانشگاه وارتون پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد. پدر و مادر دونالد بعد از اتمام تحصیلات تصمیم گرفتند برای او آستین بالا بزنند چرا که معتقد بودند دونالد به صورت آشکارا چشم و گوشش می‌جنبد و تا دو دقیقه از خانه برای خرید بیرون می‌روند و خانه برای ساعاتی خالی می‌شود، دونالد بلافاصله از این سفید و بور بودنش کمال سوءاستفاده را می‌کند. بنابراین در ‌سال ٢٠٠٥ با مدلی به نام «ملانیا» که دارای سجایای برجسته اخلاقی بود، ازدواج کرد.

عباس جدیدی (ورزش): عباس جدیدی در ‌سال ١٣٥١ در یکی از محله‌های تهران در وزن به علاوه ٥/١ کیلوگرم دیده به جهان گشود. دکتر بخش زنان و زایمان بیمارستان چندی قبل از تولدش درحالی‌که در مانیتور دستگاه سونوگرافی می‌نگریست، کودکی را مشاهده کرد که افق زاویه بدنش به سمت دوربین سونوگرافی بود. دکتر بسیار تعجب کرد اما چون دولت برای تعجب کارکنان بیمارستان پولی پرداخت نمی‌کرد، آنان به این اتفاق وقعی ننهادند. دوران ابتدایی و راهنمایی را خیلی کند پشت سر گذاشت. وی عاشق کشتی بود و از سیاست هیچ نمی‌دانست. عباس جدیدی نه‌تنها عکس‌های زیادی با شورت ورزشی دارد بلکه کلی عکس سلفی با هر لباسی که شما فکرش را بکنید، دارد. او را سلطان عکس سلفی ایران می‌شناسند که با هر جنبنده و غیرجنبنده‌ای که در اطرافش باشد، عکس می‌گیرد.

مرتضی حیدری (رسانه): مرتضی حیدری در‌ سال ١٣٤٧ در خانواده‌ای پر از سوالات چالشی دیده به جهان گشود. پرستاران بخش زنان و زایمان بیمارستان بلافاصله پس از به دنیا آوردن وی با سوالات متعدد حیدریِ کوچک مواجه شدند. او در بدو تولد سوالاتی از قبیل دلایل نرخ رشد تورم و تأثیرات آن بر دهک‌های پایین جامعه، نحوه گزینش شرکت‌های وارد‌کننده معاف از مالیات و... را از پرستاران مطرح کرد. مرتضی حیدری از همان عنفوان کودکی به بحث‌های چالشی علاقه داشت به‌طوری‌که وقتی معلم کلاس اول مبحث «بابا آب داد، بابا نان داد» را در کتاب فارسی درس داد، وی با برگزاری مناظره‌ای میان معلمش و رئیس اتحادیه نانوایان کشور باعث استعفای هر دوی آنها از سمت‌های‌شان شد؛ علاقه شدیدش به رسانه، او را به سمت صداوسیما کشاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج