۷۱۹۸۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لالیگا با خداحافظی ۲ ستاره به پایان می‌رسد

آندرس اینیستا و فرناندو تورس امشب (یک‌شنبه) برای آخرین بار با پیراهن بارسلونا و اتلتیکومادرید به میدان خواهند رفت.

ایسنا: امشب (یک‌شنبه) لالیگا پایان متفاوتی خواهد داشت. دو بازیکن محبوب تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید آخرین بازی‌شان را برای باشگاه‌های ابدی خود انجام خواهند داد. آندرس اینیستا و فرناندو تورس امشب برای همیشه با هواداران خود خداحافظی خواهند کرد و مراسم ویژه‌ای به این منظور برگزار خواهد شد. اینیستا دوران با شکوهی در بارسلونا داشت و در این فصل نیز توانست دو جام در لالیگا و کوپا دل ری فتح کند. هافبک ‌اسپانیایی در ۶۷۳ بازی توانست ۵۷ گل به ثمر برساند و در ۱۴۳ گل دیگر نقش داشته باشد.

بازیکن شماره "هشت" آبی‌ اناری‌ها به همراه این تیم ۳۲ جام قهرمانی را بالای سر برد که در این رابطه تنها لیونل مسی با او برابر است. هافبک محبوب ‌اسپانیایی برای نخستین بار درسال ۲۰۰۵ طعم قهرمانی را چشید. بارسلونا لالیگا و سوپر جام ‌اسپانیا را در آن سال فتح کرد. او سپس در همه سال‌ها به جز ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ از کسب جام باز ماند. اینیستا در این مدت توانست به همراه تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ و ۲۰۰۸ تجربه کند و با گل به یاد ماندنی‌اش لاروخا را فاتح جام جهانی کند. نوکمپ امشب با طرح موزاییکی "اینیستای ابدی" با هافبک پر افتخار خود خداحافظی کرد.

از طرفی در مادرید نیز "ال نینیو" آخرین بازی‌اش را برای اتلتیکومادرید انجام خواهد داد. مهاجم ‌اسپانیایی هفته‌ گذشته توانست به آرزویش برسد و جام قهرمانی را به همراه روخی بلانکو بالای سر ببرد. اتلتیکو چهارشنبه توانست در فینال لیگ اروپا با سه گل مارسی را شکست دهد و فاتح این جام شود. تورس در جشن قهرمانی در مادرید در میان هوادارانش گفت‌: زمانی که اتلتیکومادرید در سال ۱۹۹۶ دوگانه را کسب کرد من تنها ۱۱ سال داشتم. در این جا حضور داشتم، جایی که شما اکنون حاضر هستید و جشن قهرمانی می‌گیرید. آرزو داشتم روزی بتوانم جام قهرمانی را بالای سر ببرم و در این جا، جایی که اکنون هستم، باشم. من عناوین زیادی کسب کردم اما این جام بدون شک بهترین است.

تورس دو دوره در اتلتیکو حضور داشت و از سال ۲۰۰۰ پیراهن روخی بلانکو را بر تن کرد. او تا فصل ۰۷ - ۲۰۰۶ برای این تیم بازی کرد. "ال نینیو" در ژانویه ۲۰۱۵ دوباره به مادرید بازگشت و در مجموع در ۴۰۴ بازی به میدان رفت و توانست ۲۲۷ گل به ثمر برساند. مهاجم ‌اسپانیایی پنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه است و از لحاظ تعداد بازی در جایگاه هشتم قرار دارد. او توانست در سال ۲۰۱۶ برابر ایبار صدمین گلش را به ثمر برساند. اینیستا در ۱۱ فصل حضورش تنها توانست یک جام را به همراه اتلتیکو بالای سر ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج