۷۲۰۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

وزارت خارجه: فراتر از برجام مذاکره نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه درباره هیچ موضوعی فراتر از برجام مذاکره نمی کنیم، انتشار اخبار مربوط به ارائه بسته پیشنهادی جدید به ایران را بی ربط و انحرافی با هدف فضاسازی منفی خواند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اخبار منتشره از رسانه های خارجی به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس مبنی بر ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید اظهار داشت: چنین اخبار و ادعاهای بی ربط، ریشه در اتاق فکرهای رسانه ای صهیونیست ها و دیگر هرج و مرج طلبان بین المللی و بدخواهان ملت ایران دارد که با هدف فضاسازی منفی و منحرف کردن مسیر گفتگوهای ایران و سایر طرف های برجام صورت می پذیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف متعهد به برجام پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی و مفتضحانه آمریکا از این توافق بین المللی و در پاسخ به درخواست سایر طرف ها برای ماندن جمهوری اسلامی ایران در این توافق به صراحت اعلام کرده است چنانچه سایر طرف ها بتوانند حقوق مصرح ایران در برجام را رعایت و بطور کامل بدان عمل کنند در این توافق باقی می ماند و دیگر مسائل مطروحه بی پایه، انحرافی و غیر قابل اعتناست. آنچه مهم است اینکه آیا دیگر طرف ها می توانند به تعهدات خود ذیل برجام عمل کنند یا خیر که این موضوع طی مذاکرات فشرده آتی مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس چارچوب های تعیین شده در اولین کمیسیون مشترک برجام بدون امریکا که روزهای آینده به پیشنهاد ایران برگزار می شود تنها موضوعات مرتبط با برجام بین جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف ها بررسی خواهد شد.

یک روزنامه آلمانی مدعی شد که دیپلمات‌هایی از اروپا، چین و روسیه درصددند هفته آینده در «وین» درباره توافق جدیدی با ایران گفت‌وگو کنند تا طبق آن به ایران در قبال محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای کمک مالی ارائه دهند.

روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» روز یکشنبه (امروز) در این خصوص مدعی شد، این مقامات قرار است در هفته آینده تحت رهبری «هلگا اشمید» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در «وین» پایتخت اتریش دیدار کنند و درباره گام‌های بعدی بعد از خروج ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ ماه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از برجام بحث و گفت‌وگو کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا کنه که همینجور که می گید باشه و زیر بار ذلت نریم.
      هرچند از بین رفتن توان دفاعی کشور تنها محدود به پذیرش ذلت نمیشه و امنیت کشور رو تهدید می کنه.

    • بدون نام

      جناب قاسمی مجبورید مذاکره کنید چون برای بقا راهی ندارید

    • بدون نام

      امیدوارم.

    • بدون نام

      تروخدا خودشو ناراحت نکن

    • بدون نام

      میکنین البته مخفیانه چون راه فراری نداریم مجبوریم مجبور

    • بدون نام

      خداکنه

    • بدون نام

      ایران فقیر نیست که نیاز به کمک مالی دیگران داشته باشد! اگر به دزدی‌ها و رانت خواری ها پایان داده شود مردم به هیچ قدرتی اجازه چنین جسارتی را نمی‌دهند که به کشورشان پیشنهاد کمک مالی دهد!

    • تلگرام طلایی فیلتر نیست نصب کنید

      برو عامو تو یکی

    • بدون نام

      مذاكره في نفسه بد نيست ،در شرايطي كه منجر به رفاه مردم ايران بشه

    • خلیلی قوشچی

      پس دارید در همه موارد مذاکره میکنید!!!

    • ابراهیم

      آن کس که نداند و نداند که نداند
      در جهل مرکب ابدالدهر بماند

    • بدون نام

      مرگ بر امريكا

    • محمد

      مگر امریکا با بمب هسته ای به ژاپن حمله نکرد مگر اسراییل مدام با بمب هسته ای ملت اسلام را تهدید نکرده پس آیه قران که می فرماید آنچه از سلاح که می توانید فراهم کنید تا دشمنانتان و دشمنان خدا را بترسانید چه می گوید مگر بمب هسته ای سلاح نیست چه فرقی بین آن و موشک بالستیک هست مگر ما در جنگ عراق از موشک اسفاده نکردیم چرا نباید از بمب هسته ای اسفاده بکنیم و داشته باشیم وقت آن نرسیده تا از عنصر مکان و زمان در استنباط فقهی استفاده کنیم وحکم تحریم حداقل تولید و داشتن بمب هسته ای تغییر پیدا کند که اینقدر استکبار برای این ملت مظلوم گردنکشی نکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج