جاباما
۷۲۰۱۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

ترامپ، ماه آینده «معامله قرن» را اعلام می‌کند

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز یکشنبه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرح خود موسوم به «معامله قرن» برای صلح میان فلسطینیان و یهودیان را ماه آینده اعلام می کند.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز یکشنبه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرح خود موسوم به «معامله قرن» برای صلح میان فلسطینیان و یهودیان را ماه آینده اعلام می کند.

به نوشته روزنامه القدس العربی به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، دونالد ترامپ پس از ماه مبارک رمضان طرح خود را اعلام خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، جرد کوشنر مشاور دونالد ترامپ و جیسون گرینبلات فرستاده آمریکا در خاورمیانه، هم پیمانان آمریکا را از جزئیات این طرح مطلع کردند.

براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در بر می گیرد.

همچنین به موجب آن، فلسطینیان باید 'شهر قدس جدید' را در روستاها و مجتمع های مسکونی کرانه باختری بسازند.

براساس این قرارداد، مساله امنیت و مرزهای سرزمین های اشغالی همچنان در دست رژیم صهیونیستی قرار داشته و شهرک سازی ها نیز تحت تاثیر مذاکرات دستیابی به راه حل نهایی باقی می ماند.

این طرح درباره ایجاد گذرگاهی برای حضور فلسطینیان در شهر قدیم قدس که مسجد الاقصی و کنیسه 'القیامه' نیز در آن قرار دارد، برای اقامه فریضه نماز خواهد بود.

صهیونیست ها سال هاست که برای قدس طرح های درازمدتی در دست اجرا دارند؛ مهمترین طرح صهیونیست ها در این راستا، ایجاد قدس بزرگ است.

اشغالگران قدس در طرح (توطئه) قدس بزرگ قصد جداکردن محله های فلسطینی نشین مثل شعفاط، کفر عقب و ابودیس و در مقابل آن الحاق شهرک های صهیونیست نشینی چون «آریئِل» را به قدس دارند و تلاش می کنند یک قدس بزرگ به وجود آورند که خالی از فلسطینیان باشد. صهیونیست ها برای ایجاد قدس بزرگ، توافقاتی چون اسلو و قطعنامه های سازمان ملل را زیرپا گذاشته و از خط سبز که مرز سرزمین های اشغالی و کرانه باختری محسوب می شود نیز ده ها کیلومتر فراتر رفته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی بهترین طرح همینه . حرف ترامپ رو گوش کنن فلسطینی ها پیروز میشن

    • بدون نام

      ایشالا توافق بشه. درسته فلسطینی ها آدم های نون به نرخ روز خورین. خدا کنه صلح بشه اط این همه کشته دادن نجات پیدا کنن با یه حکومت درست حسابی.

    • اسي

      اينام مث چين با أمريكا معامله ميكنن و سودسو ميبرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج