۷۲۰۵۰
۴ نظر
۵۰۲۵
۴ نظر
۵۰۲۵
پ

بررسی کلاه های رضا عطاران راحت طلب

رضا عطارانی که در اوایل دهه ۷۰ با مجموعه ساعت خوش و در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرافضلی و نصرالله رادش وارد دنیای بازیگری شد، با رضا عطاران این روزها حسابی فرق می‌کند.

بررسی کلاه های رضا عطاران راحت طلب
مجله زندگی ایده آل: رضا عطارانی که در اوایل دهه ۷۰ با مجموعه ساعت خوش و در کنار بازیگرانی چون رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرافضلی و نصرالله رادش وارد دنیای بازیگری شد، با رضا عطاران این روزها حسابی فرق می‌کند. ۲۰ سال پیش کسی فکر نمی‌کرد، روزی رضا عطاران یکی از پرکارترین ستاره‌های این مجموعه شود و کارنامه پرباری با بیش از ۲۰ فیلم سینمایی و ۲۰ سریال تلویزیونی برای خودش بسازد و فعالیت در حوزه‌های دیگری چون کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی را تجربه کند. در سال‌های اخیر رضا عطاران را در مجامع عمومی می‌توان با یک سبک و مدل ثابت در انتخاب لباس دید. در واقع، شما رضا عطاران را هر کجا که ببینید از اختتامیه جشنواره فیلم فجر تا اکران فیلم و... یک کلاه، مدل کلاه‌های شاپو به سر دارد. انتخاب چنین پوشش متفاوتی از فرم کلی جامعه بی‌فکر و بی‌دلیل نیست.

بررسی کلاه های رضا عطاران راحت طلب

فلسفه کلاه از سنت تا مدرنیته

روزگاری در جامعه ایران استفاده از کلاه‌های شاپو مهر و نشان گروهی از جامعه بوده است. با تغییر جامعه، آن طبقه از بین رفتند و استفاده از کلاه‌های شاپو هم به تاریخ پیوست. گمان نمی‌رود رضا عطاران با زنده کردن کلاه‌های شاپو قصد اعلام نزدیکی و تعلق به مردان لوطی مسلک گذشته را داشته باشد و البته به این نکته هم باید دقت کرد که کلاه شاپوی آن روزها با کلاه هایی که رضا عطاران استفاده می‌کند، تفاوت زیادی دارد. آن روزها کلاه شاپو بیشتر از پارچه‌های مخملی تهیه می‌شده است اما کلاه‌شاپوهای امروزی مانند تمام ابعاد زندگی مدرن، تنوع پیدا کرده‌اند و در نمونه‌های مختلفی آنها را می‌توان دید؛ از پارچه‌های ساده نخی گرفته تا پارچه‌های طرحدار و چهارخانه. رضا عطاران هم اغلب از طرح‌های امروزی کلاه شاپو استفاده می‌کند.

چرا کلاه؟

آدم‌ها به دلایلی مختلفی از کلاه استفاده می‌کنند؛ استفاده از مدل‌های مختلف کلاه بیش از همه در میان آقایانی مرسوم است که دچار کم‌مویی هستند. استفاده از کلاه یک توصیه سلامت برای آقایان کم‌مو است تا پوست سرشان را از تابش آفتاب محافظت کنند.کم‌مویی می‌تواند دلیل رضا عطاران برای انتخاب کلاه باشد اما چون سراغ کلاهی با فرم متفاوت رفته باید دلایل جدی‌تر و محکم‌تری داشته باشد. کارگردان فیلم «خوابم می‌آد» می‌توانست یکی از مدل کلاه‌های مرسوم را استفاده کند اما او سراغ کلاه شاپو رفته تا با این فرم برای خودش امضایی خلق کند. بررسی‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی ثابت کرده استفاده از یک المان ثابت و همیشگی در لباس پوشیدن در ماندگار شدن تصویر یک بازیگر نقش بسزایی دارد.

بررسی کلاه های رضا عطاران راحت طلب

بازيگری که کلکسیونر شد

مرور عکس‌های رضا عطاران در ۵-۴ سال اخیر نشان می‌دهد، او مجموعه متنوع و جذابی از کلاه‌های شاپو دارد. هنرپیشه کمدی سینما و تلویزیون ایران با کلاه‌های مختلف از ساده تا طرحدار در موقعیت‌ها و برنامه‌های مختلفی دیده شده است. کسی که مجموعه گسترده‌ای از یک محصول را در اختیار دارد، بی‌شک علاقه شخصی به این کالا دارد و داشتن نمونه‌های مختلف آن مایه خوشحالی او می‌شود. استفاده رضا عطاران از کلاه‌شاپو، شاید ناشی از یک علاقه شخصی و دیرینه است که حالا به تیپ و سبک لباس پوشیدنش هم راه پیدا کرده است. درست مثل مردی که به دنیای ساعت علاقه دارد و تمام درآمدش را صرف خرید ساعت‌های متفاوت از برندهای مختلف می‌کند و احتمالا هر روز با یک ساعت دیده می‌شود. چنین مردی قصد نشان دادن چیزی را ندارد، فقط یک علاقه شخصی را دنبال می‌کند. رضا عطاران هیچ وقت در مصاحبه‌های مختلفش درباره کلاه‌پوشی حرفی نزده و دلایل خودش را از این انتخاب متفاوت نگفته است ولی می‌توان این را پای علاقه شخصی او گذاشت. کسی که این چنین پررنگ علایق شخصی‌اش را دنبال می‌کند، بی شک شخصیتی محکم و قوی دارد. آدم با پشتکاری است که هدفش را سرسختانه دنبال می‌کند.

راحت‌طلبی آقای بزنگاه

کارگردان مجموعه تلویزیونی بزنگاه، همیشه با لباس‌های کاملا اسپرت دیده می‌شود. پیراهن‌های چهارخانه مردانه اسپرت و شلوارهای کتان اسپرت از انتخاب‌های همیشگی این بازیگر و کارگردان است؛ کسی رضا عطاران را با کت و شلوار یا یک دست لباس مردانه رسمی به خاطر نمی‌آورد. کسی که اصرار به پوشیدن لباس‌های اسپرت و غیر رسمی دارد، فرد راحت‌طلبی است که آسودگی و راحتی خودش را به هر چیزی مثل قضاوت دیگران ترجیح می‌دهد. چنین انتخاب‌هایی می‌تواند گویای صمیمیت رفتاری و شخصیتی فرد هم باشد. پوشیدن لباس‌های اسپرت حسی از صمیمیت و راحتی را به دیگران منتقل می‌کند. رضا عطاران در یکی از گفت‌وگوهای مطبوعاتی‌اش به این موضوع اعتراف کرده و گفته:«من ماشین ندارم و رانندگی نمی‌کنم و همین باعث می‌شود خیلی بیشتر با مردم باشم و از حرف‌های آنها استفاده کنم. نمی‌دانم دلیلش چیست اما مردم به راحتی درباره مشکلات‌شان با من صحبت می‌کنند، حتی مرا با اسم کوچک -رضا- صدا می‌زنند». بخشی از این احساس صمیمیت اجتماعی ناشی از جنس نقش‌هایی است که رضا عطاران بازی می‌کند و بخشی از آن هم به دلیل راحتی و صمیمیت لباس پوشیدن اوست.

بررسی کلاه های رضا عطاران راحت طلب

کیف دوشی را اضافه کنید

آخرین مشخصه پوشش رضا عطاران یک کیف دوشی متناسب با همان تیپ اسپرتش است. بازیگر فیلم دهلیز اغلب از کیف دوشی مستطیلی استفاده می‌کند. از آن مدل کیف‌هایی که در دسته‌بندی زنانه و مردانه جای نمی‌گیرند و برای هر دو گروه قابل استفاده هستند. کسی که در رشته طراحی صنعتی درس خوانده، اصول انتخاب لباس را بلد است و می‌داند بهترین گزینه برای هماهنگی با تیپش چنین کیفی است. استفاده از این کیف ها در میان دختران و پسرانی مرسوم است که به رشته‌های هنری علاقه دارند و دوست دارند این علاقه را در انتخاب‌های‌شان نشان دهند؛ البته رضا عطاران دیگر نیازی به چنین اعترافی ندارد و وابستگی او به این حوزه با یک کارنامه پربار بازیگری ثابت شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیه

      همه جوره عزیززززن ایشووون

    • مهدی

      همه عزیزن

    • بیننده

      وقتی از هنر کم بیاری باید با تیپ و قیافه اونو بپوشونی

    • مرتضی جعفری پور

      شاید معنیش اینه که زیاد کلاه رفته سرش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج