۷۲۰۷۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

تصمیم‌گیری درباره قیمت نان، بعد از ماه رمضان

با توجه به اینکه نانوایان نسبت به عدم تغییر قیمت نان طی چهار سال گذشته اعتراض دارند، معاون وزیر کشاورزی از تصمیم‌گیری برای اعمال تغییر در قیمت نان پس از ماه رمضان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به اینکه نانوایان نسبت به عدم تغییر قیمت نان طی چهار سال گذشته اعتراض دارند، معاون وزیر کشاورزی از تصمیم‌گیری برای اعمال تغییر در قیمت نان پس از ماه رمضان خبر داد.

از سال ۱۳۹۳ تاکنون قیمت نان هیچ تغییری نداشته و حتی سال گذشته اوایل آذرماه که ستاد تنظیم بازار نرخ نان را نسبت به سال‌های قبلش افزایش داد، پس از چند روز با دستور رئیس جمهور این مصوبه لغو شد و به نانوایی‌ها اعلام شد که قیمت‌ها به قبل برگردد.

در این زمینه علی فاضلی - رئیس اتاق اصناف ایران اینگونه توضیح داد که یک بنگاه صنفی هزینه‌های اضافی بیشتری روی دوشش نسبت به سال گذشته تحمیل شده است، چراکه به عنوان مثال سال قبل برای طرح ترافیک ۲.۵ میلیون تومان باید پرداخت می شد، اکنون برای تعرفه‌های جدید بیش از ۹ میلیون تومان باید پرداخت شود؛ بنابراین نباید انگشت اتهام را به سمت این بنگاه‌ها برد.

وی افزود: باید همه موارد و عوامل موثر بر قیمت‌ها را در نظر گرفت. وقتی نرخ دستمزد و خدمات افزایش پیدا می‌کند چرا نباید اجازه داد که قیمت کالا و خدمات بیشتر شود. سوال اینجاست که چرا به عنوان مثال چهار سال است که قیمت نان تغییری نکرده و بر صاحبان این صنف فشار وارد می‌شود. همین عامل سبب می‌شود که کیفیت نان هم کاهش یابد.

رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: وقتی که به کارآفرین و سرمایه‌گذار بها داده نمی‌شود نباید از او انتظار معجزه داشت و قطعا سرمایه در چنین شرایطی از کشور خارج و به سمت تخلف کشیده می‌شود.

فاضلی یادآور شد: چهار سال افزایش قیمت در نان اعمال نشده در حالی که طی این سال‌ها همه هزینه‌های تولید نان از جمله آب، برق، گاز، حمل و نقل، دستمزد و غیره افزایش یافته، قیمت نان تغییری نکرده و هزینه آن به دوش نانوایان افتاده است؛ بنابراین مشخص است این صنف به سمت تخلف کشیده می‌شوند.

در این زمینه یزدان سیف - معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران - با حضور در ایسنا در پاسخ به اینکه چه تصمیمی برای قیمت نان گرفته می شود؟ گفت: تصمیم گیری برای قیمت نان در شورای ساماندهی گندم، آرد و نان مطرح شده و به نظر می رسد پس از ماه رمضان در مورد این مسئله تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: قطعا تغییراتی در قیمت نان رخ می دهد اما ممکن است تصمیمات دیگری گرفته شود و افزایش قیمتی در این زمینه نداشته باشیم. به عنوان مثال ممکن است نوع نان، وزن نان یا قیمت گندم و آرد با تغییراتی مواجه شود که قیمت این محصول استراتژیک و قوت غالب مردم تغییر نکند. از سوی دیگر نیز احتمال دارد که قیمت نان افزایش یابد اما چیزی که به طور قطع می توان گفت این است که تصمیم گیری در این زمینه به بعد از ماه رمضان موکول شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یواش یواش
      زنگنه هم که فرموده باید تا آخر ستل ۹۷ بنزین حتما حتنا ۱۵۰۹ بشه چشم حاجی دیگه چیزی نیاز نداری گلم

      راستی حاج حسن کی وسط پیاده‌روها دیوار میکشی فقط اینو نکشیدی اینو دیگه سال آینده بکش لطفا

    • بدون نام

      بله نان هم گران کنید کی به کیه......

    • بدون نام

      نا ن هم گران کنید که کاملا از گرسنگی بمیریم

    • بدون نام

      ای بابا تعارف میکنید...شما گرون کردن رو خوب بلدید...نونم گرون کنید..مثل هزار تا چیز دیگه...

    • بدون نام

      نانوایان که با کنجد مشگل درامد روحل کردن نندازید کردن نانوا بگید مافیای نان باز هوس پول بیشتر کرده

    • بدون نام

      خدا لعنتت کنه با دروغت. ده ساله میگید اگه قیمت نان بالا بره کیفیتش هم بالا میره . والا کیفیت نان قبل از هدفمندی بهتر بود

    • ع

      شماها چتون شده یک روز میگرین پفک یه روز گوشت یه روز کوفت برنج که گران هست الان دوجانان سنگکک دررشت دولتی بودبهشون گفتن اردازاد میدیم ساندویچم یه جای گراان شده بعدا یکی حقوق نمیگره تحمع میکنه شما مخالفی بعدا به خاطر همینم میرن تجمع میکنن شماها چهتون شده دیگه حاملاهاراکه بخشیدی دیگه چی میگی

    • بدون نام

      توکل بخدا

    • بدون نام

      جون ننه تون گران نکنید مردم از گشنگی میمیرن
      ضمنا نانوایی مگه به کیفیت نان اهمیت دارند که به قیمت ش متعرض هستن

    • بوف

      همین الان هم دولت مجوز داده بود نانواها از وزن بکاهند کاملا سلیقه ای و قیمت را بالا نبرند .با بالا بردن قیمت تا مدتی نانواها وزن را برای جلب مشتری بیشتر میکنند و زیاد هم منتفع نمیشوند تا چند ماهی که دوباره به کم فروشی رو بیاورند

      پاسخ ها

      • سرخی

        ازاول سال تااخرسال...‌ماروزه میریم امیرزااسمال خب گرون بشه نون وپنیر میخوریم نه غلام...امضا زردک

      • بدون نام

        کدومتون تواین چهارسال حقوقش ثابت مونده نانوایی این همه زحمت میکشه تاحالا پیش تنوررفتیدببنیدچه خبره اوناهم خرج دارن داره بهشون صخت میگذره تخم مرغ چهارسال پیش شانه ای چهارتومان بودحال شانزده تومانه فقط نانوایی حرامه گرون کنه

    • بدون نام

      همه شدن ازادپز , تعدادشون هر روز زیادتر می شه ! , اگر ارد رو مجانی به انها بدهید کفاف هزینه ها را نمی کند. , دو ماه پبش نان 20% گران شد . پخت 1000نان در روز توجیه نداره مجوز بیخودی ندهید بلای جانتان میشود .

    • محمد

      خداييش 1000تومن پولي نيس براي نجومي گيرا بکنيدش5000هزار سر راست شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج