جاباما
۷۲۰۸۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«جوزپه کنته»، نخست وزیر ایتالیا می‌شود؟

احزاب پیروز انتخابات پارلمانی ایتالیا یک حقوقدان و استاد دانشگاه را به عنوان نامزد تصدی گری پست نخست وزیری این کشور به رئیس جمهور معرفی کردند.

خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: جنبش «پنج ستاره» و «اتحاد» بر سر معرفی یک نامزد احراز پست نخست وزیری ایتالیا به توافق رسیدند. بر این اساس این ائتلاف راستگرا نام «جوزپه کنته» تکنوکرات را که سابقه ای در عالم سیاست ندارد، به رئیس جمهور ایتالیا اعلام کرده اند.

«جوزپه کنته»، نخست وزیر ایتالیا می‌شود؟

دو جریان سیاسی مخالف اتحادیه اروپا در حالی این حقوقدان و استاد دانشگاه را به «سرجیو ماتارلا» معرفی کرده اند که گفته می شود در صورت تایید از سوی رئیس جمهور، ایتالیا بار دیگر با دوره سیاسی پر تنشی مواجه خواهد شد.

در همین رابطه «لوئیجی دی ماریو» رهبر جنبش پنچ ستاره با اشاره به دیدارش با ماتارلا گفت «کنته» رهبر دولت آینده خواهد بود و این دولت قصد دارد زندگی ایتالیایی ها را بهبود بخشد.

«ماتئو سالوینی» رهبر حزب اتحاد نیز پس از دیدار با رئیس جمهور ایتالیا تاکید کرد دو حزب پیروز انتخابات پارلمانی، با معرفی کنته، تصمیم گیری نهایی را به وی سپرده اند.

گفتنی است کنته ۵۳ ساله که حتی سابقه حضور در پارلمان را نیز ندارد، از چهار سال پیش با جنبش پنج ستاره در ارتباط است. وی این جنبش را یک آزمایشگاه سیاسی خارق العاده و باورنکردنی توصیف کرده است.

این در حالی است که انتخابات ایتالیا از سوی دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان با نگرانی دنبال می شود چرا که احزاب پیروز این انتخابات سیاست های ضداروپایی داشته و انتظار می رود که دولت آینده این کشور موانعی بر سر اجرای سیاست های بروکسل ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج