جاباما
۷۲۱۲۰۶
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

شفر علیه کی‌روش، برانکو بی‌خیال کارلوس

هواداران، مسئولان و بازیکنان پرسپولیس و استقلال هنوز نتوانسته‌اند حذف ستاره‌هایشان از فهرست ۲۳نفره تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی را هضم کنند.

روزنامه شرق: هواداران، مسئولان و بازیکنان پرسپولیس و استقلال هنوز نتوانسته‌اند حذف ستاره‌هایشان از فهرست ۲۳نفره تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی را هضم کنند؛ هم‌زمان که واکنش‌ها نسبت به خط‌خوردن سیدجلال حسینی، وریا غفوری و سیدحسین حسینی از تیم ملی در فضای مجازی ادامه دارد، سرمربیان استقلال و پرسپولیس هم وارد این چرخه واکنشی شده‌اند و نسبت به صحبت‌های کارلوس کی‌روش مواضع‌شان را اعلام کردند.

کی‌روش قبل از سفر به اردوی ترکیه برای خط‌خوردن سه بازیکن مذکور دلیل آورده بود. او حذف سیدجلال را به‌خاطر بالابودن سن و حذف دو بازیکن استقلال را به دلیل اشتباه شفر دانسته بود. البته دلایلی که کی‌روش برای حذف این بازیکنان به کار برده بود، چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسید؛ برای مثال، در شرایطی سیدجلال حسینی از اردوی تیم ملی بازماند که هنوز ستاره‌های سی‌وچندساله زیادی قرار است تیم ملی را برای حضور در جام جهانی همراهی کنند. از آن‌سو درباره تغییر پست وریا غفوری هم اختلاف‌نظر زیاد است. کی‌روش که همواره در تیم ملی نشان داده علاقه زیادی به استفاده از بازیکنان چندپسته دارد، به یکباره وریا، یکی از بهترین دفاع راست‌های ایران را به دلیل بازی‌کردن در پست غیرتخصصی از ترکیب تیم کنار گذاشت. درباره سیدحسین حسینی هم، منتقدان کی‌روش می‌گویند این مربی پرتغالی کافی است به تعداد دقایق حضور امیر عابدزاده در ترکیب تیم پرتغالی نگاه کند و آن را در کنار بازی‌ها و دقایق حضور حسینی در دروازه استقلال بگذارد.

در این میان اما عده‌ای هم بر این باور هستند که کی‌روش با این کار تلاش کرده بازیکنان را به جان سرمربی‌های باشگاهی بیندازد؛ نمونه‌اش همین راه‌افتادن شایعاتی که خبر از اختلاف‌نظر وریا و سیدحسین حسینی با وینفر شفر، سرمربی آلمانی تیم استقلال، می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است که وریا پیش از خط‌خوردن از ترکیب نهایی تیم ملی از وینفر شفر خواسته فقط از او در پست دفاع راست بازی بگیرد؛ اتفاقی که در چند دیدار آخر فصل نیفتاد و وریا هم جایش در فهرست ۲۳نفره را از دست داد. حالا که انگشت اتهام، سرمربی آلمانی استقلال را در این موضوع نشانه رفته، شفر سعی کرده از خودش و بازیکنان دعوت‌نشده استقلال به تیم ملی دفاع کند. او روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تلاش کرد صحبت‌هایی متفاوت با آنچه کی‌روش بیان کرده را مطرح کند و خیلی نرم از سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران انتقاد کند. شفر می‌گوید: «در ۸۵ درصد مسابقات ما وریا غفوری به‌عنوان مدافع راست بازی کرد. هرکسی که مسابقات لیگ را پیگیری و تماشا کرده باشد، از این نکته آگاه است. به علاوه اینکه این مشخص بود ما برخی مواقع به دلیل مصدومیت، وریا را به‌عنوان وینگر راست استفاده کردیم. مهم‌تر از همه‌چیز کیفیت خارق‌العاده وریا غفوری است. او به‌خوبی نقش یک دفاع راست را با عملکردی مدرن و محکم به نمایش گذاشت. برای تحت فشار قراردادن حریف و توانایی ایجاد موقعیت بیشتر برای تیم این بسیار ضروری است. در سال‌های گذشته فوتبال تغییرات بسیار مهمی داشته است. بهترین راه برای خارج‌کردن یک مدافع چپ تهاجمی در جریان مسابقه، یک مدافع راست محکم و تهاجمی است. همان‌طور که بازیکنانی مانند کیمیش و مارسلو فقط عقب نمی‌ایستند که دفاع کنند. چنین کاری متعلق به گذشته است. وریا فوتبال مدرنی بازی می‌کند. او بسیار پیشرفت کرده و این خیلی خوب است. من ناراحت و ناامید شدم، به خاطر اینکه تیم ملی بازیکن من را پس از بازی با الهلال تحت فشار گذاشت. او و استقلال را تحت فشار گذاشت، از مسیری که به نظر من غیرمنصفانه، خارج از شرایط همکاری و مضر برای ما و بازیکن ما بود». شفر در ادامه تلاش کرده موضوع نیمکت‌نشینی سیدحسین حسینی، بعد از ثبت رکورد کلین شیت در لیگ را هم توجیه کند. «اگر شما دو دروازه‌بان خوب داشته باشید، باید هر دوی آنها را بازی دهید. این یک حقیقت ساده است. به‌عنوان یک مربی باشگاهی این کار من است که همه بازیکنانم را در بهترین شکل ممکن حفظ کنم و برای دروازه‌بان‌ها بازی‌کردن مهم‌ترین تمرین است؛ فلسفه‌ای که شما می‌توانید در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه ببینید. هیچ تردیدی نمی‌تواند وجود داشته باشد که حسینی دروازه‌بان آینده است و عملکرد او در مسابقات لیگ و مسابقات بین‌المللی فوق‌العاده بود و او شایستگی حضور در تیم ملی را داشت، اما این نظر شخصی من است». شفر با وجود مطرح‌کردن یکی، دو انتقاد از برنامه‌های تیم ملی که اذعان کرده به استقلال و بازیکنان این تیم لطمه زده، در انتها با زیرکی فقط از بازیکنان تیم ملی حمایت کرده و ابراز امیدواری کرده به مرحله بعد جام جهانی صعود کنند.

بی‌تفاوتی برانکو

در سوی دیگر، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس که در طول چند فصل اخیر همواره با کی‌روش و برنامه‌هایش در تیم ملی مشکل داشته، سعی کرده زیاد درگیر موضوع خط‌خوردن سیدجلال حسینی از فهرست 23نفره تیم ملی نشود. برانکو که پس از پایان فصل راهی تعطیلات شده، ابتدا با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامش برای ملی‌پوشان ایران آرزوی موفقیت کرد. او در این پست از سهیم‌بودن بازیکنان پرسپولیس در این موفقیت ملی نوشت و از تک‌تک بازیکنانی که در پروژه تیم ملی بودند، از جمله سیدجلال حسینی، نام برد. البته او بعدا هم گفت‌وگوی کوتاهی داشت و دوباره همان موضع قبلی‌اش را مطرح کرد: «پاسخی ندارم». برانکو درباره عدم حضور سیدجلال در فهرست 23 نفره نهایی تیم ملی ایران می‌گوید: «این موضوع به تیم‌ ‌ملی مربوط است و من سرمربی پرسپولیس هستم. در‌این‌رابطه باید از سرمربی تیم‌ ‌ملی که کارلوس کی‌روش است، سؤال کنید و من نظری دراین‌باره ندارم. کسی که مسئول تیم‌ ‌ملی است باید درباره دعوت‌نکردن سیدجلال و شرایط بازیکنان دیگری مانند انصاری، بیرانوند، وحید امیری یا کمال کامیابی‌نیا توضیح دهد. چرا باید من دراین‌باره صحبت کنم... من دوست ندارم درباره این مسائل صحبت کنم. من فقط سرمربی پرسپولیس هستم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد از تالش

      والا بایدم جواب این نمک نشناس رو میداد.این همه وقت داشت تیم ملی و کارلوس رو حمایت میکرد .درصورتی که هیچکدوم ازمربیا حمایتی نکردن نه تیم‌ملی نه از کیروش.اونوقت کی روش امد یه مصاحبه به حصاب توجیحی بخاطر خط ردن وریا و سید تمد این حرفای بی منطق رو زد .

    • مهرداد س

      شوفر باید فهمیده باشه این همه دستمالی بازی کرد برای کیروش و تا اتوبوس تیم ملی هم چاپلوسی کرد اما براس فایده نداشت
      بجای دلقک بازی مرد باش و جنتلمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شو لنگی نجس.مثل مربی شما بی غیرت باشه خوبه؟؟

    • بدون نام

      ادم فروش پاچه خوار المانی چقدر تو حقیری مثل برانکو باش ای حقیر ای کیسه کش

    • بدون نام

      کیروش دیگه ایران نمیاد
      با این کارش عقده هاش نسبت به ایرانی ها و باشگاه های استقلال و پرسپولیس خالی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج