جاباما
۷۲۱۲۴۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

آیا می‌خواهید بیشتر پول دربیاورید؟

همه ما به پول بیشتری نیاز داریم. شاید شما در حال هدر دادن پولتان هستید. وقت آن رسیده است که با جهشی به موقع هزینه ها را کم کنید. در اینجا ما به شما می گوییم چطور می توانید بیشتر پول دربیاورید.

ماهنامه معیشت: همه ما به پول بیشتری نیاز داریم. در اینجا ما به شما می گوییم چطور می توانید بیشتر پول دربیاورید. شاید شما در حال هدر دادن پولتان هستید. وقت آن رسیده است که با جهشی به موقع هزینه ها را کم کنید.

صحبت کردن بسیار آسان تر از عمل کردن است. من هم کاملا به این موضوع اعتقاد دارم. اولین باری که خواستم پول بیشتری در بیاورم به یاد دارم. هجده سالم بود و در شرکت نمای ساختمان کار می کردم. هر روز ده تا دوازده ساعت با بیل شن و ماسه و سیمان را مخلوط می کردم. یک روز فهمیدم که من دو برابر سایر افراد کار می کنم. افراد جدیدی که وارد این کار می شدند، قبل از ناهار دست از کار می کشیدند. آنها بدون این که چیزی بگویند می رفتند. داستانش مفصل است. خلاصه این که با توجه به تمام جزئیات، ارزش خودم را محاسبه کردم، بعد نزد رئیسم رفتم و از او خواستم دستمزدم را زیاد کند. این اتفاق فرصت های جدید زیادی را پیش رویم قرار داد. اما اگر آن روز درست فکر نکرده بودم به هیچ یک از آن موقعیت ها نمی رسیدم. به شما خواهیم گفت که چطور در چهار مرحله می توان چنین کاری را انجام داد:

آیا می‌خواهید بیشتر پول دربیاورید؟

از جای برخیزید

قبل از این که پول بیشتری درخواست کنید، موقعیت شرکت خود را برای پذیرش ارتقا بررسی کنید. اگر آنها افزایش حقوق ها را هر شش ماه یا هر یک سال بررسی می کنند، بدانید که باید درخواست خود را کمی قبل از افزایش حقوق مطرح کنید. با مدیر یا مافوق خود صحبت کنید و سعی کنید روال امور را یاد بگیرید. بعد از این که همه مهارت ها را آموختید، به مهره ای ارزشمند برای شرکت تان تبدیل می شوید و می توانید برای خودتان برنامه ریزی کنید.

ارزش خودتان را بدانید

بعضی افراد خبره اشتباها بر این باورند که آنها بسیار ارزشمندند، در حالی که ارزش واقعی آنها خیلی کمتر از آن چیزی است که فکر می کنند. برای این که از ارزش میزان حقوقی که در برابر کارتان دریافت می کنید باخبر شوید، باید بدانید وظایف شما چقدر است. هرچه وظایف شما بیشتر باشد بهتر است. سایت هایی مانند PayScale ، Glassdoor و Salery.com نیز ابزارهای ضعیفی برای تخمین میزان دستمرد افراد دارند. تنها به دو یا سه منبع اکتفا نکنید. خوب فکر کنید و حداقل ده مورد مختلف را بررسی کنید تا به طور واضح و قاطع دریابید که افراد دیگری که نقشی مشابه با نقش شما را ایفا می کنند، چقدر پول در می آورند.

از همه مهم تر این است که در سنجیدن ویژگی های خود بی نهایت صادق باشید؛ مثلا اگر شما در رده متوسط هستید، خود را ارشد ننامید. بدانید که بی صداقتی در این باره باعث شکست شما خواهد شد. اگر در محل کار از جایگاه تان راضی نیستید فقط با کوشش بیشتر می توانید به جایگاه واقعی تان برسید. باید سعی کنید مهارتهای تان را به شدت افزایش دهید و وظایفی را که به شما محول می شود، به بهترین نحو انجام دهید.

با مسئولان شرکت خود گفت و گو کنید

فرض کنید که شرکت شما قوانین بسیار جدی و سختگیرانه ای برای افزایش حقوق دارد؛ مثلا در دوره ای معین پس از ارتقای افزایش حقوق سالانه منع قانونی دارد. در این صورت بدانید که اکنون زمان کسب آمادگی است. ملاقاتی را با مدیر خود ترتیب دهید. از او بخواهید اهدافی واقعی برای شما تعریف کند که بتوانید توانایی های خود را تقویت کنید و بر موانع موفقیت فائق آیید. باید بفهمید که هر یک از افراد ارشد از شما چه توقعی دارند و سعی کنید آنها را راضی نگه دارید.

این کار سبب می شود در موعد افزایش حقوق دستمزد شما مورد بازنگری قرار بگیرد. مدیریت مؤثر بدون ابهام است. مدیران خوب با عبارات احمقانه ای مانند «تو باید همین طور خوب ادامه بدهی» یا «تو باید توانایی های جدیدی در وجودت پرورش دهی» با شما برخورد می کنند. اهداف شما باید معین و بحث ناپذیر باشد، سیاه یا سفید. پس از مشخص شدن اهداف، باید از همه چیزهایی که دارید برای رسیدن به آنها بهره ببرید.

پیگیر باشید

پس از آن که در کی منطقی از اهداف خود به دست أوردید، آنها را رها نکنید. تک تک اهداف خود را با مدیرتان بازنگری کنید. نگران هیچ چیز نباشید. شما می خواهید بفهمید که حقوق شما چقدر به جایگاه واقعیتان نزدیک است. شما به دلیل استقامت و تلاش بی وقفه برای بهتر شدن شایسته قدردانی هستید.

این حقیقتی اساسی در زندگی است که شما باید هر آنچه را که توان دارید انجام دهید و تمام سعی تان را بکنید. اگر این قانون را می توان درباره مخلوط کردن شن و سیمان اعمال کرد، پس آن را در سایر کارها نیز می توان اعمال کرد. حقیقت اساسی دیگر این است که اگر می خواهید بیشتر پول دربیاورید، باید اولا سخت کار کنید و ثانیا به کارتان با علاقه ادامه دهید. فقط کافی است به این دو موضوع توجه کنید. نباید از آینده بیم داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سپاس

    • سام

      خخخ

    • بدون نام

      عزیزم این نسخه ها که میپیچی برای خارج از ایرانه نه اینجا که همه چی به پارتی بازی و دزدی و اختلاس ربط داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج