جاباما
۷۲۱۳۳۸
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

دلیل مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در گرجستان

به تازگی بانک «تی‌بی‌سی» گرجستان با صدور بخشنامه‌ای، انجام هر گونه تراکنش بانکی برای ایرانیان بدون کارت اقامت را امکان‌ناپذیر کرد و ازطرف دیگر، سفارت گرجستان اخیرا مقررات اتباع خارجی را برای ورود به این کشور سخت‌تر از گذشته کرده، می‌تواند فرضیه گرفتن اقامت دراین کشور را پررنگ تر از دیگر فرضیات موجود کند.

رویداد ۲۴ نوشت: به تازگی بانک «تی‌بی‌سی» گرجستان با صدور بخشنامه‌ای، انجام هر گونه تراکنش بانکی برای ایرانیان بدون کارت اقامت را امکان‌ناپذیر کرد و ازطرف دیگر، سفارت گرجستان اخیرا مقررات اتباع خارجی را برای ورود به این کشور سخت‌تر از گذشته کرده، می‌تواند فرضیه گرفتن اقامت دراین کشور را پررنگ تر از دیگر فرضیات موجود کند.

رادیو تفلیس گزارش داد که در حال حاضر کسانی که قبلا در این بانک حساب داشتند و کارت اقامت آنها آماده نیست، حساب آنها بلوکه شده است. نخست وزیر گرجستان نیز از اصلاح و تغییر مقررات ارائه اقامت دائمی برای اتباع خارجی در این کشور خبر داد و گفت: بر اساس مقررات جدید مجوز اقامت دائمی به آن عده از اتباع خارجی داده می‌شود که در ۱۰ سال اخیر در گرجستان اقامت داشته باشند این درحالی بود که بر اساس قوانین فعلی گرجستان این مدت شش سال است و مدت اجازه برای اقامت موقت از ۶ سال فعلی به ۱۲ سال افزایش داده می‌شود.

دلایل اقامتی و تحریمی عامل مسدود شدن حساب‌های بانکی در گرجستان

علی رغم پیش‌فرض‌های مطرح شده سیده‌فاطمه مقیمی رئیس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان، درباره بلوکه‌شدن حساب تجار ایرانی می‌گوید: بسیاری از موارد به‌دلیل بحث اقامتی و مهاجرتی بوده که در حال بررسی است، همچنین مقداری هم به شرایط تحریمی بازمی‌گردد که آمریکا دوباره علیه ایران اعمال کرده است.

تاسیس شرکت‌های بی هویت در گرجستان

او بیان کرد: مشکل از آنجایی نشات می گیرد که بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی به قصد اخذ اقامت گرجستان اقدام به ثبت شرکت بدون فعالیت اقتصادی دست زده‌اند و پس از اینکه حجم زیادی از ایرانی‌ها با این انگیزه اقدام به تاسیس شرکت‌های بی هویت کردند، دولت گرجستان با ردیابی فعالیت‌ها متوجه شد که فعالیت اقتصادی بهانه‌ای برای گرفتن ویزای این کشور بوده است به همین دلیل با مسدود کردن حساب‌های بانکی سعی دارد تا جلوی این تخطی‌ها را بگیرد.

مقیمی اعمال تحریم‌های آمریکا را نیز مزید برعلت دانست و تاکید کرد: به هرحال ایران باید مقاومت خود را دربرابر انواع فشارها و تحریم‌ها از سوی کشورهای مختلف آماده سازد و با ایجاد برنامه‌ریزی دقیق سعی کند تا از فلج شدن اقتصاد در مقابل تحریم‌های گوناگون جلوگیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازی

      ای وای حالا چیکار کنم؟ میخواستیم با شوهرم مهاجرت کنیم گرجستان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان میتونی بری افغانستان
        تا اونجا هم راهشو نبستن زودتر اقدام کنید

      • متخصص!!!1

        نازی خانوم ناراحت نباش اقایون در انتخابات قول دادن که ازت(ببخشید عزت)واحترام پاشپورت ایرانی را برگردونن!!حالا منتظر باش 3سال دیگه هنوز وقت دارن تا وعدشونو عملی کنن!!!!!شماهم اگه اماکنش هست این مدت هم دندون رو جگر بزار تا بعداز 3سال باشوهرتون برین پاریس!!!!1

    • بدون نام

      راه اندازي شرکت های جعلی و باز هم حقه بازی و کلک از نوع ایرانی و بی اعتباری??????

    • بدون نام

      بدبختي ملت ايراني در آرزوي اقامت گرجستان!!!!!!!

    • چنگول خان

      ایران کشوری عالی ولی ببین چیکا کردن ک همه ب دنبال فرار هستن

    • بدون نام

      بمانید ولیران را بسازیدب

    • بدون نام

      فرار راه چاره نیست . دزد ها باید فرار کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج