۷۲۱۵۴۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۳ ویژگی مهم افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند

هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. توانایی برای مدیریت اضطراب و کنترل تنش ها و انگیزه، امیدواری و خوش بینی در مواجهه با موانع در راه رسیدن به هدف است.

خبرفوری: هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است.

-هوش هیجانی (عاطفی)، توانایی برای مدیریت اضطراب و کنترل تنش ها و انگیزه، امیدواری و خوش بینی در مواجهه با موانع در راه رسیدن به هدف است.

-هوش هیجانی (عاطفی)، در حقیقت راهی است برای زیرک بودن.

-هوش هیجانی (عاطفی)، همدلی است، درک این که اطرافیان شما چه احساسی دارند.

-هوش هیجانی (عاطفی)، یک نوع مهارت اجتماعی است، همراهی با مردم، مدیریت عواطف و احساسات در روابط و توانایی ترغیب و رهبری دیگران. "

در ادامه این مطلب ۳ ویژگی مهم افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند را به شما معرفی می کنیم :

۱. آنان کنجکاو هستند

یکی از ویژگی‌های بارز افراد دارای هوش هیجانی بالا، کنجکاوی آنان است. آنان می‌دانند که با پرسیدن کدام سوال‌های مودبانه و محترمانه،‌ اطلاعات مورد نیازشان را کسب کنند و از این اطلاعات در راستای کمک کردن به دیگران کمک بگیرند. برای مثال، این افراد در محل کار می‌دانند که مدیر یا رییس به چه نکاتی دقت می‌کند و به‌ خوبی تلاش می‌کنند که این نکات را رعایت کنند. در ضمن، از آن‌جایی که این افراد واقعا کنجکاو هستند، با دقت زیادی به اطراف خودشان توجه می‌کنند و گوش می‌دهند.

تمایل به گوش‌سپاری به دیگران از ویژگی‌های این افراد است، چون آنان خودشان را دانش‌آموزانی دائمی فرض می‌کنند که همیشه در حال یاد گرفتن از دیگران هستند. به همین دلیل هم افراد دارای هوش هیجانی بالا می‌توانند از کارگر ساختمان گرفته تا یک نویسنده، ارتباط موفقی با همه انسان‌ها برقرار کنند.

۲. آنان انگیزه دارند و انگیزه می‌بخشند

از آن‌جایی که افراد دارای هوش هیجانی بالا واقعا در شناخت و درک احساسات موفق هستند، عمدتا می‌توانند احساسات مثبت و مهم را در خودشان و دیگران تقویت کنند. محققان می‌گویند که این افراد در اکثر موقعیت‌ها با انگیزه عمل می‌کنند و به موفقیت جدی‌تر در بلندمدت اهمیت بیشتری می‌دهند تا این‌که خودشان را درگیر نتایج زودهنگام و کم‌عمق کنند. این افراد همواره خلاق هستند، از چالش استقبال می‌کنند و معمولا هم در مواجهه با چالش‌ها موثر عمل می‌کنند. آنان می‌دانند که انگیزه داشتن و انگیزه دادن به دیگران، به عوامل مختلفی بستگی دارند و به‌خوبی می‌توانند این عوامل را در خودشان و دیگران تقویت کنند.

۳. آنان مرزهای لازم را حفظ می‌کنند

افراد دارای هوش هیجانی بالا می‌دانند که مرزهای اجتماعی را چطور و تا کجا حفظ کنند. به همین دلیل نیز آنان می‌توانند موقعیت‌های مختلف را خوب تحلیل کنند و واکنش مناسب را به شیوه مناسب بروز بدهند. در نتیجه، این افراد در تعامل با انسان‌های مختلف بسیار کمتر از دیگران با مشکل و اختلال مواجه می‌شوند. درواقع، آنان با حفظ مرزهای لازم، می‌دانند که تا کجا به انسان‌های دیگر نزدیک شوند و چطور قواعد اجتماعی را در موقعیت‌های مختلف رعایت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج