جاباما
۷۲۱۶۲۸
۴۷ نظر
۵۰۰۳
۴۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پمپئو: با فشار مالی از مردم ایران حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید برنامه این کشور برای ایران، اعمال فشار اقتصادی حداکثری بر ایران همزمان با حمایت از مردم ایران است؛ وی صراحتاً گفت که هدف از این فشار اقتصادی، تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری فارس: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با حضور در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

این نشست با دستور کار بررسی راه‌های «تقویت دیپلماسی آمریکا» برگزار شد.

پمپئو در ابتدا به مباحث بودجه‌ای پرداخت و گفت که «انتظار داریم آن دسته از متحدانمان که تولید ناخالص ملی بالایی دارند، منابع بیشتری را به اهداف مشترک اختصاص دهند؛ خواه این هدف مبارزه با تروریسم باشد خواه مقابله با اقدامات شرارت‌بار ایران.»

وی در ادامه به بیانیه روز جمعه خود و درخواست‌های ۱۲ گانه از ایران پرداخت و گفت: «در هماهنگی با پنتاگون، در پی اعمال فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ای بر ایران هستیم. از مردم ایران حمایت می‌کنیم و راه را برای یک توافق جدید با این کشور، باز نگاه می‌داریم.»

منظور وزیر خارجه آمریکا از «توافق جدید»، به راه افتادن دور جدیدی از مذاکرات با موضوعات هسته‌ای و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

پمپئو افزود: «ساده است؛ ایران باید رفتارش را عوض کند؛ برای رسیدن به این هدف مشترک، در پی جلب همکاری بیشترین تعداد ممکن از شرکا و متحدانمان هستیم. هدف مشترک ما، از بین بردن همه تهدیدهای هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران است.»

در ادامه نشست «دانا روهراباچر» نماینده کالیفرنیا در مجلس، بیانیه‌ای را در خصوص مسائل مختلف از جمله ایران خواند و مدعی شد که «آمریکا دشمن رژیم و دوست مردم ایران است.»

وی در ادامه خواستار همکاری نزدیک‌تر آمریکا با اقلیت‌های قومی ایران برای کمک به تغییر نظام حاکم بر کشورمان شد.

یکی از نمایندگان در خصوص «افزایش تحرکات ایران در سوریه سوالی پرسید.»

پامپئو که تا چندی پیش رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود، گفت که به این مسئله اشراف کاملی دارد و می‌داند که ایرانیان در ۲۴ ماه گذشته، نیروها و تجهیزات نظامی پیشرفته زیادی به سوریه اعزام کرده‌اند و این اقدام، گامی در مسیر تهدید اسرائیل است.

وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش بر اساس استراتژی اعلامی اخیر، در حال هماهنگی با متحدانش به خصوص متحدان عرب در غرب آسیا است تا به تهدید ایران، پاسخ بدهد.

مایک پامپئو به مذاکرات فشرده دو هفته‌ای با اروپایی‌ها هم اشاره کرد و بدون پرداختن به جزئیات آن، گفت که آمریکا نتوانسته موافقت فرانسه، انگلیس و آلمان برای همراهی با خواسته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای «تقویت برجام» را به دست آورد.

وی در ادامه گفت که در دوره حضور آمریکا در شمار کشورهای متعهد به برجام «بر خلاف میل، هیچ تحریمی را علیه ایران اعمال نکردیم که اگر مثلاً حتی علیه برنامه موشکی آنها تحریمی اعمال می‌کردیم، شرکت‌های اروپایی که در تعامل با ایران هستند، هدف قرار می‌گرفتند.»

وزیر خارجه آمریکا از نقاط مشترک کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس در قبال ایران هم نظراتی داشت و گفت: «همپوشانی تقریبا کاملی در زمینه ارزشها و منافع ما وجود دارد. هیچ اختلاف نظری درباره برنامه موشکی، رفتار و ترورهای ایران که درباره‌اش صحبت کردیم، وجود ندارد. همه درباره مجموعه مسائل اتفاق نظر دارند. باید با هم راهی برای پرداختن به آن‌ها بیابیم.»

وی افزود: «مذاکراتی در سطح پایین‌تر از وزیر [با اروپا] صورت گرفته و در برنامه‌ام هست که اوایل یا اواسط ژوئن با برخی شرکا از جمله همتایان سه کشور اروپایی برای پیشبرد برنامه‌های آمریکا، دیدار کنم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «تحریم‌های اقتصادی، ابزاری است مهم که توجهات زیادی را هم به خود جلب می کند. البته ابزار دیگری هم وجود دارد که در خصوص برخی از آنها می‌توان سخن گفت و در خصوص برخی نه. هر دوی این گزینه‌ها، باید با کمک جامعه جهانی اعمال شود. وقتی از متحدانمان سخن می‌گوییم، منظورمان فقط این سه کشور اروپایی نیست. کشورهای عرب هم (در این فهرست) هستند. ما به سادگی از ایران می‌خواهیم که کشوری عادی شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دیدگاه

      خوب بیشعور بافشار اقتصادی چطور میخوای از مردم ایران حمایت کنی؟!
      اقتصاد که همه فشارش رو ملت ایرانه .

    • بدون نام

      حمایت از نوع امریکایی؟؟!!!!!!
      البته این آمریکایی ها ید طولانی در این مفاهیم برره ای دارند مانند حقوق بشر،استقلال،ازادی،تروریسم،.........این دایناسورها که باشند یکی از ۵ عضو اصلی سازمان ملل پس فاتحه ملل و دنیا را باید خواند

    • حسن

      آخه لعنتی بچه گول میزنی.فشار مالی مستقیم مردم رو تحت تاثیر قرار میده.

    • بدون نام

      امریکا ترسو

    • بدون نام

      من یک چیز از برجام فهمیدم که اروپا بدون آمریکا هیچه هیچچچچ .باز هم قربون کشورمون که چندین ساله بدون اروپا و آمریکا گذران زندگی داره.هرچند من اصلا از مسعولان راضی نیستم که از هر راهی ایرانو ویران کردن و هیچ کس دم نزد و با اختلاساشون پدر مردمو درآوردن .اگه اینها نبودن کشورمون از اینی که هست قدرتمند تر با مردم راضی تر !!!اگه اون نامردای دزد نبودن الان اون آمریکا و اروپا بودن که التماسمون میکردن .ما کشوری با قدرت که از درون در حال پوسیدنه اگه به دادش نرسن همین قدرت رو هم نداریم!!!اگه آمریکا میگه ما کشور شروری هستیم از را دوستی وارد میشد و از راه دوستی جلوی شرارت ایران رو میگرفت

    • بدون نام

      خفه شو فقط

    • بدون نام

      من متوجه نشدم!شما تحریم میکنید،با تحریم شما دولت به مشکل مالی برمیخوره و نمیتونه اونجور که باید حقوق بده بازارو تنظیم کنه بعد مردم به مشکل برمیخورن و نمیتونن زندگیشونو بچرخونن پیش بچه هاشون شرمنده میشن. یهو آمریکا مثل مرد عنکبوتی از این دیوار به اون دیوار میپره و به مردم ایران دلار میده میگه خرج کنید،آقای پمپئو منظورتون اینجوری کمک کردنه دیگه آره!؟

    • بدون نام

      دمشون گرم شاید اینا مال این مردم زجر دیده کاری بکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب وطن فروش , کافیه یه نگاهی به کشورهای همسایه ایران بیندازی می بینی که ورود آمریکایی ها بجز ناامنی و جنایت و خونریزی چیزی براشون نداشته , یانکی های وحشی بیست ساله در افغانستان حضور مستقیم دارند جز قتل عام و بدبختی و غارت برای مردم اونجا چه ارمغان و آورده ای داشتند !!! ظاهرا مصداق عقل که نباشه جان در عذابه هستید

    • رفیعی

      برو بچه هم میخوای فشار بیاری هم هم حمایت کنی بعدا کی باید شماراتحریم کنه

    • محمد

      فقط هسته ای رو نگفته حقوق بشر هم هست

    • بدون نام

      این آدم بدرد وزیر خارجه کشوری چون آمریکا نمیخورد چرا چون آمریکا کشوری جدیدالتاسیس وهمه دنیا هم اینو میدانند بنابر این وزیری با افکار پیش رفته میخواهد!

    • بدون نام

      امام‌خامنه‌ای در سال ۷۹ فرموند آمریکا دیگر نمیتواند صلحی همانند صلح امام‌حسن‌علیه‌السلام بر ما تحمیل کند
      ایشاف فرمودند اگر خیلی فشار بیاورند ما حادثه‌ی عاشورا را میسازیم
      ای دشمن ای هرکسی که بر علیه ملت ایران رجز میخوانی بدان و آگاه باش ما فرزندان روح‌الله‌خمینی‌ هستیم که ۴۰ سال پیش کاری به شما کرد که بساطتان را ازینجا جمع کردین واکنون کاری خواهیم کرد که این‌متطقه را ترک کنید
      آری یک عده ترسو اینجا هستند که برای شکمشان زندگی میکنند و خیانت به این ملت میکنند اما ما برای الله میجنگیم و در راه الله خون خود را هدیه میدهیم به امام‌زمان(عج) که بزودی خواهد آمد و بساط نجس شمارا جمع خواهد کرد

    • علی

      هااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ر

      منظورش اینه :مردم ایران ما با تحریم درمار از روزگارتون در میاریم و این خودش یکجور حمایته ما خیلی دوستتون داریماااا واسه همین تحریمتون میکنیم.کلا تحریم وسیله ای برای ابراز حمایته.

    • بدون نام

      آقای پمپئو شما خواسته های بیجایی داری

    • بدون نام

      هیچ غلطی نمیکنید.امریکایی های وحشی

    • بدون نام

      جناب زاکانی من هم درآمد شما رو داشتم این حرفها رو میزدم بیا با حقوق من زندگی کن بعد این حرفهای مفت رو بزن

    • بدون نام

      لابد مردم ایران رو ببعی فرض کرده! با سوری کردنِ ایران از مردم ایران حمایت می کنه! در خاورمیانه اصلا مشکلی وجود نداره اسرائیل و عربستان و بقیه بر و بچز همه فهمیده و درستکارند فقط ایران باید تادیب بشه!!! گاوچرانها اراده کردند مفهومی به نام ایران رو نابود کنند .کاری که چنگیز نکرد ولی بعید نیست ترامپ بتونه ...

    • بدون نام

      ایران یک کشور عادی نیست.
      ایران گاو شیرده نیست.
      ایران خاص ترین کشور منطقه است.
      مردم ایران،با قومیت های مختلف هزاران ساله که کنار هم پرجم ایران رو برافراشته اند.
      مردم معترض به وضعیت اقتصادی هستن،مردم دشمن کشورشون یا طرفدار دشمن یا طرفدار تجزیه ایران نیستن.
      مردم ایران اجازه نخواهند داد متحدین عرب شما برای آنها تصمیم بگیرند.اینها در حدی نیستن که از این غلطا بکنن.
      ایرانی "مغرور" است و ذلت و خواری را نمی پذیرد.
      بنابراین،روی اون فکر پلیدی که در ذهن دارید حساب باز نکنید.

    • بدون نام

      خدا لعنت کند پدر تو و همه کسانی که ملت ایران را ناراحت می کنید

    • بدون نام

      فشار مالی رفتار مسوولین رو عوض نمی کنه، چون به اونا هیچ فشاری نمیاد و مردم زیر این فشار اقتصادی دارن له میشن

    • بدون نام

      حرف این شخص مثل این میمونه که بگی:
      من جریان آب رو بر ایران میبندم تا تشنگی بکشد
      ولی من از مردم ایران حمایت میکنم!
      یعنی علنا داره به شعور ما توهین میکنه و تحقیر میکنه

    • بدون نام

      بافشار مالی از مردم ایران حمایت می کنید ؟؟؟ !!!! آمریکایی های کودن و وحشی فکر کردند ایرانی ها هم مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس نادان و احمق هستند که اینجوری حرف می زنند

    • بدون نام

      جان مادرت خفه شو دلقک....

    • احمد

      مرگ بر پمپئو

    • بدون نام

      ایول مرغ و روباه رو باهم میکشید

    • محمد

      همایت آمریکا از ما مثل اینکه ماهی گرفتن به ما نیاموزد می خواهد ماهی دهد اگر راست می گه به ما تکنولوژی انتقال بدهد نه مثل زمان شاه فقط مصرف کننده باشیم موشک یا کالاهیش را به ماصادر کنه همیشه ما مهتاج اونا باشیم هر روز اونا ثروتمند بشن ما عقب ماندو ضعیف اونا اینو می خان نفت گاز ومعدن مارو ببرن

    • بدون نام

      دشمنه دشمن ملت دوست ملت است...

    • بدون نام

      درود بر پمپئو
      درود بر ترامپ
      منجی ملت ایران

    • بدون نام

      آقای پمپئو اینقدر برای ملت ایران ولخرجی نکن کسر بودجه میریا !!!

    • بسیجی

      قابل توجه آقای پمپ قبلا ملت ایران به شما وخانواده ات ورهبران بی خردتان فشار آورده اند شما متوجه نشدید

    • بدون نام

      حتما واسه مردم ایران حساب باز میکنن ... یارانه میدن ....

    • نوید

      ما هم با سپاه پاسداران و ساخت موشک های قدرتمند از شما حمایت میکنیم...

    • بدون نام

      جان عمت تو نمیتونی هیچ غلطی کنی .اون ملتی که ما میشناسیم در قبال شما می ایستند وازخدا فرمان میگیرند

    • ایمان

      گه خوردی ابله. خیال خام. اول خودت عادی بشو ما هم عادی میشیم.

    • وحيد

      اين مردم هيچوقت پشت ولايت. رو خالى نميكنن با تحريم هيچ اتفاقى نميفته

    • چهار شنبه

      ایرانی نیازی به حمایت شما
      ندارد، برو فشارت را جایی دیگر امتحان کن تا
      فشارت نيفتاده.

    • چنگول خان

      اخه مرتیکه فشار مالی شما همش رو دوش مردمه ن مسعوولان این چ نوع حمایتی هست احمق

    • بدون نام

      زر نزن بچه پرو _تو داری ایرانو با سابقه 6هزار سال تمدن تهدید میکنی

    • علی

      ما مردم ایران اگر حمایت احمق هایی مثل تو صهیونیست پرست، و ترامپ دیوانه را نخواهیم چه کسی را باید ببینیم اصلا نسبت شما با ما درچیست نه درجنگ مردانه جنگیدید نه در گفتگو پای عهد وپیمان خود ماندید .مردم ایران را چه فرض کردید .

    • مریم

      من همیشه غر می زدم که چرا اینقدر با آمریکا دشمنیم...انگار اونجا هم دیوانه و آشوب طلب زیادن...آمریکا بدعهدی کرد.به هر دلیل که می خواد باشه...

    • ول کن باو

      بابا ول کنین ، بخدا انقد این کشور منابع داره ک برگردیم به نیروها و منابع خودی تکیه کنیم ، اگ دزدیها خودخواهی های مسئولین بوووووووووق. درست بشه ، قوانین تجدید نظر بشه ، بخداااااا این مملکت ظرفیتش داره بدون نگاه به خارج پیشرفت کنه ،

    • بدون نام

      تعجب اینجاست این اقا بااین سطح هوش رییس سیا بوده .خیلی احمقانه حرف میزنه.

    • حامد علیرضایی

      دایه مهربانتر از مادر این آقای ترامپ از انور تحریم می کنه بعد از اینور می خواد به ملت کمک کنه

    • مهدی

      این نشون میده اینا دوست مردم ایران نیستن.
      دوست، به دوستش فشار نمیاره که به هدف خودش برسه.
      دوست، از خودش ایثار میکنه نه از دوستش.
      تو و اون سیاستمدارای قدیمی دیگتون که مخترع تمااااام گروههای تروریستی خودتون هستین، فقققط خففففه شین. همین.

    • س

      دخالت غربو نمیخایم....خودمون کشورمون رو نجاد میدیم از نو میسازیم بدون کمک غرب و منتش بدونه دخالتاش که گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج