جاباما
۷۲۱۶۸۴
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

پاسخ چین به راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اینکه «تجربه سه سال گذشته، کارایی برجام را نشان داده است» در واکنش به راهبرد جدید آمریکا در مورد ایران اظهار کرد پکن گفت و گو و هماهنگی با همه طرف ها را حفظ و برای اجرای برجام تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اینکه «تجربه سه سال گذشته، کارایی برجام را نشان داده است» در واکنش به راهبرد جدید آمریکا در مورد ایران اظهار کرد پکن گفت و گو و هماهنگی با همه طرف ها را حفظ و برای اجرای برجام تلاش خواهد کرد.

'لوکانگ' امروز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در پکن افزود: چین معتقد است حفظ تمامیت و جدیت برجام برای «حفظ سیستم منع گسترش سلاح های هسته ای و صلح و ثبات خاورمیانه»، مفید و الگویی برای حل دیگر مسایل بین المللی است.

او گفت: با توجه به اوضاع کنونی، «چین از همه طرف ها می خواهد در موضوع برجام، مسئولیت خود را برعهده گرفته» و به مساله نگاهی فراگیر داشته و بر اساس شرایط عینی و منطقی، کماکان بر راه گفت و گو برای حل مساله پایبند باشند.

لوکانگ تاکید کرد: همه طرف های برجام باید با مدیریت مناسب بر اختلافات موجود، برجام را حفظ کرده و با ایجاد اعتماد متقابل، نگرانی های خود را از میان بردارند.

'مایک پمپئو' که حدود یک ماه پیش از ریاست سازمان جاسوسی آمریکا به سمت وزیر امور خارجه منصوب شده، عصر دوشنبه در سخنانی مملو از اتهام بی اساس علیه ایران راهبرد جدید دولت آمریکا را در قبال ایران بعد از خروج کشورش از برجام که با انتقادهای زیادی روبرو شد، اعلام کرد.

وی گفت: آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال تشدید فشار مالی و تحریم های بی سابقه علیه ایران و جلوگیری از نفوذ و هژمونی منطقه ای این کشوروممانعت از برنامه های هسته ای و موشکی تهران است.

پمپئو در سخنرانی خود که ۱۲ شرط برای ایران گذاشته مدعی شد که برجام نقایص مرگبار دارد و جهان را به خطر انداخته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این سخنان با تاکید براینکه دولت جدید آمریکا این کشور را به ۱۵ سال پیش برگرداند، گفت:همه کشورهای دنیا خواهان استقلال در تصمیم‌ هستند وشاید آمریکایی‌ها بتوانند با فشاردربعضی جاها کاری به پیش ببرند اما منطق نمی‌پذیرد که آنها بخواهند برای دنیا تصمیم بگیرند
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه 10 گزارش فصلی خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است، افزود: (آژانس) تصریح کرده که همه دسترسی های لازم را (از سوی ایران) دریافت کرده است.

موگرینی تاکید کرد: اتحادیه اروپا به استمرار اجرای کامل و موثر برجام متعهد است و تا زمانی که ایران به همه تعهدهای هسته ای خود پایبند باشد (همچنان که تاکنون بوده) متعهد خواهد ماند.

وزیر خارجه ایران نیز در واکنش به این سخنان در توییتر نوشت: دیپلماسی حقه بازی آمریکا صرفا بازگشت به عادت های گذشته است؛ آمریکا محبوس در توهمات و سیاست های شکست خورده ای است که از سوی گروه هایی با منافع خاص دیکته می شود، همان انتخاب های غلط را تکرار می کند و به تبع آن همان نتایج زیان بار را برداشت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ایران نیز در بیانیه ای اظهارات سخیف وزیر خارجه آمریکا را نشانه درماندگی مقام های این کشور اعلام کرد و افزود: ایران با رد تک تک اتهامات و اکاذیب مطرح شده در این به اصطلاح راهبرد جدید، اظهارات وقیحانه مایک پمپئو را مداخله آشکار در امور داخلی خود می داند.

رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج کشورش را زا توافق هسته ای 1+5 با ایران اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نتانیاهو خخخخخخخخخخخخخح

    • ایمان

      چینیا هم هر جا نفعشون باشه کار میکنن. در حال حاضر زور دست امریکاست. به نظر من اگر اروپا بخوان با امریکا همراهی کنه. بهترین سیاست ما ایجاد ناامنی در اروپا و حامیان امریکاست. یعنی ما اگر مرز های کشورمون را به روی قاچاق چیان مواد مخدر باز کنیم و تا رسوندن مواد مخدر به مرز ترکیه و سپس اروپا باهاشون همکاری کنیم. بزرگترین ضربه را به اروپا میزنیم. برای کشور های عرب هم بهترین کار اختلال در تجارت از طریق دریای خلیج فارسه. هرچند روسیه بزرگترین دشمن ماست ولی همکاری بیشتر با روسه هم باعث عقب نشینی اونا میشه. البته تا جای ممکن هدف ما باید مثبت نگه داشتن افکار عمومی جهان نسبت به کشورمون باشه.
      بعد از همه اینها پیش برد هر چه بیشتر سیاست های رهبری مانند حمایت از کالای ایرانیه.

    • کارمند

      دلخوش کردن به این حرفها اشتباه است اقتصاد مملکت نابود شده

    • محسن

      آمریکا قدرت بزرگ و بی انتهایی یه قدرت مطلق جهانه ایران با زجر کشیدن مردم طبقه پایین به جنگ با آمریکا رفته که ۹۰ درصد مردم طبقه پایین حساب میشن مردم ایران با آمریکا مشکلی ندارن بزارید زندگیمونو بکنیم

      پاسخ ها

      • محمد جواد ظریف

        ما با آمریکا یا هیچ کشور دیگری جنگی نداریم این آمریکاست که بدنبال سیطره و جنگ با ماست

    • بهلول

      این چین و روسیه هر وقت مبینن امکان نزدیک شدن ایران و امریکاهست مهربون میشن همین که خیالشان راحت شد خبری نیس ، جفتک میندازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج