جاباما
۷۲۱۷۲۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

جنجال آفرینی دوباره آمریکا در قدس

تصویر دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی درحال دریافت تابلویی که درآن به جای مسجدالاقصی معبد سلیمان به تصویر کشیده شده، خشم فلسطینی ها را برانگیخت.

خبرگزاری ایرنا: تصویر 'دیوید فریدمن' سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی درحال دریافت تابلویی که درآن به جای مسجدالاقصی معبد سلیمان به تصویر کشیده شده، خشم فلسطینی ها را برانگیخت.

به گزارش رسانه های فلسطینی، یک سازمان یهودی در شهرک 'بنی براک' تل آویو سه شنبه شب با دعوت از سفیر آمریکا در یک مراسم شام، یک تابلو به وی هدیه کرد که در این تابلو به جای مسجدالاقصی، معبد مورد ادعای یهودیان به تصویر کشیده شده بود.

جنجال آفرینی دوباره آمریکا در قدس

دیوید فریدمن نیز در حالی که لبخند بر لب داشت هدیه خود را با خرسندی کامل از این گروه تندرو دریافت کرد.

رسانه فلسطینی این اقدام دیوید فریدمن را پیامی خطرناک درباره آینده مسجدالاقصی ارزیابی کردند.

یکی از نزدیکان این سازمان یهودی اعلام کرد که این دعوت به منظور قدردانی از فریدمن به خاطر انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس انجام شده بود و او هدیه خود را با خوشحالی و رضایت دریافت کرد.

رسانه های صهیونیستی نیز درباره این حرکت سفیر آمریکا نوشتند: این یک تصویر غیرعادی از دیپلمات آمریکایی است که با لبخند خود نشان می دهد که از دریافت تصویر دستکاری شده مسجدالاقصی راضی است.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با اعتراض به این اقدام سفیر آمریکا نسبت به سقوط دیپلماسی دولت کنونی آمریکا ابراز تاسف کرد.

صائب عریقات در گفت و گو با رسانه ها اظهارداشت: کار سفیر ترامپ به جایی رسیده است که تابلویی هدیه می گیرد که درآن معبد ادعایی صهیونیست ها به جای مسجدالاقصی به تصویر کشیده است و قبه الصخره و مسجدالاقصی ویران شده است و او می خندد و این تصویر را تایید می کند.

وی افزود: آن ها به نخستین قبله مسلمانان تجاوز می کنند و درگیری کنونی را به یک درگیری دینی تبدیل می کنند.
عریقات اضافه کرد: تا کی باید اقدامات زشت فریدمن که به تجاوز به مسجدالاقصی نیز رسیده است از سوی کشورهای اسلامی و عربی بی پاسخ بماند.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز گفت: سفیر آمریکا در تحریک صهیونیست ها به تخریب مسجدالاقصی شریک است.

'فوزی برهوم' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: خوشحالی دیوید فریدمن از دریافت تصویر شهر قدس از تندروهای صهیونیست که معبد ادعایی آن ها را بر ویرانه های مسجدالاقصی به نمایش گذاشته است یک اقدام نژاد پرستانه و خطرناک است.

وی اظهارداشت: این رفتار سفیر آمریکا نشانه مشارکت این کشور با اشغالگران اسرائیلی در تجاوزها و جنگ دینی علیه مقدسات ملت فلسطین و امت اسلامی است.

برهوم افزود: این اقدام سفیر آمریکا به معنای تحریک و تشویق برای تخریب مسجدالاقصی است که نیازمند واکنش های جدی عربی و اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی و تقویت پایداری ساکنان قدس و درپیش گرفتن راهبردی فعال و قوی برای مقابله با همه نقشه های آمریکایی و اسرائیلی است.

جنبش فتح نیز با محکوم کردن رفتار سفیر آمریکا را یک اقدام غیراخلاقی از استعمارگر اسرائیلی دانست.

عضو شورای انقلابی جنبش فتح در این باره گفت: این رفتار و این تصویر و این خرسندی فریدمن استعمارگر نشانگر وجود نقشه های پلید برای تخریب مسجدالاقصی و بنای معبد و وارد کردن منطقه در آتش درگیری های دینی است.

'اسامه القواسمی' افزود: این یک اتفاق بسیار خطرناک است. سیاست ترامپ برای منطقه و جهان ویرانگر است و تنفر و کینه را افزایش می دهد و تروریسم و اندیشه تندروانه را تقویت می کند.

صهیونیست ادعا می کنند که معبد حضرت سلیمان(ع) در صحن شمالی مسجدالاقصی یا محل کنونی قبه الصخره و یا صحن جنوبی میان مسجدالاقصی و قبه الصخره قرار داشته است.

رژیم صهیونیستی با ادعای تلاش برای یافتن بقایای این معبد، تونل هایی را زیر مسجدالاقصی حفر کرده است که این مکان مقدس را با خطر ویرانی روبرو کرده است.

۲۷ سازمان یهودی از سال ها پیش برای بنای این معبد ادعایی به جای مسجدالاقصی تلاش و از ۶ وزارتخانه اسرائیلی کمک دریافت می کنند.

آمریکا دوشنبه گذشته (۲۴ اردیبهشت) همزمان با روز نکبت (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) در مراسمی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد.

انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت شون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج