۷۲۲۰۸۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

نماینده مجلس:

مقابله با قاچاق کالا و ارز باید متحول شود

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر لزوم در اولویت قرار گرفتن مبارزه با قاچاق کلان و سازمان یافته گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیاز به تحول اساسی دارد.

خبرگزاری مهر: احمد انارکی محمدی گفت: اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه رسیدگی های این هیات به موضوع مبارزه با قاچاق کالا بازدید میدانی از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی استان هرمزگان داشتند و از گمرک، اسکله ها و انبارهای اموال تملیکی بندر شهید رجایی، پاسگاه شهید میرزایی (گلوگاه) که در محور بندرعباس- سیرجان قراردارد، بازدید کردند.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید آسیب شناسی دقیقی در حوزه های قانونی، اجرایی، انتظامی و قضایی صورت بگیرد و تلاش شود با به کارگیری سیستم های نرم افزاری از قاچاق جلوگیری شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس افزود: مبارزه با قاچاق کالا باید به صورت هماهنگ و لحاظ تمامی جوانب صورت بگیرد، از طرفی اقدامات تکمیلی نیز باید به نحوی باشد که انگیزه اقتصادی قاچاق مهار شود.

انارکی محمدی افزود: برای مقابله با قاچاق خرد مانند کالاهای ته لنجی و کولبری باید به بحث اشتغال مرزنشینان توجه شود، چرا که در صورت ایجاد اشتغال پایدار در استان های مرزی، تمایل به قاچاق خرد، کاهش می یابد.

وی ادامه داد: در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس تلاش می شود تا راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهاد شود. در هر صورت باید با قاچاق کلان و سازمان یافته که با کانتینر اقدام به واردات کالای قاچاق می کنند، برخورد جدی و موثر انجام شود و انجام این مهم به صورت سیستمی باشد و اقدامات پیشگیرانه مدنظر باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: تلاش خواهد شد تا در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تحول جدی صورت بگیرد، البته انجام این مهم نیاز به همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه ها دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      عزیزم وقتی که هرسال با کاهش نرخ ریال تعادل اقتصادی واجتماعی بهم می خوره واعتصابات مختلف صورت می گیره،چه اشکالی داره تمام محاسبات در پرداختها به یورو صورت گیرد ولی به ریل پرداخت شود ،انوقت مردم میدونند اگر یک زیتون که رومیز آشپزخونمون ده تومان گرفتیم هنوز لغمه آخرشا برنداشتیم ،شیشه بعدی را هجده خریدیم،گرونه یا ارزن،چون ما به یورو محاسبه می کردیم به ریل پرداخت می کردیم ،اصلا ریال را حذف کنید

    • پیری

      مثلا چه طوری میخواد متحول بشه اگه متحول بشه دلار ارز دیگه ربط ندین به کارهایی که میگنیدهمیشه حرف قاچاق هست ولی از لستکه جلوی قاچاق بگیرین خبری نیست

    • بدون نام

      ما نظر میدیم شما جرات چاپ کردنش رو ندارید

    • بدون نام

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج