۷۲۲۲۹۲
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

پناهیان: واعظان در شب قدر، سیاسی صحبت کنند

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اینکه برخی به واعظان می‌گویند نباید در شب قدر حرف سیاسی زد، جای تاسف دارد؛ بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره سیاست صحبت کند.

خبرگزاری مهر: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اینکه برخی به واعظان می‌گویند نباید در شب قدر حرف سیاسی زد، جای تاسف دارد؛ بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره سیاست صحبت کند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، پیش از ظهر امروز (جمعه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه رابطه میان سیاست و معنویت رابطه‌ای گسترده است اظهار داشت: اگر کسی به جامعه اسلامی در مقام سیاست ورزی و مدیریت ظلم کند، بدترین آدم است.

وی افزود: به همین دلیل شما می‌بینید، برخی کسانی که در عرصه مدیریت‌های اجتماعی و سیاست آدم بدی می شوند، بطور وحشتناک در معنویت سقوط می‌کنند.

پناهیان با بیان اینکه انقلاب‌ گری به معنای دلسوزی برای مسائل جامعه، از بالاترین عبادات‌هاست گفت: عابدترین انسان کسی است که دلسوز جامعه اسلامی باشد. برخی به واعظان در شب قدر می‌گویند مگر سخنرانی شب قدر جای حرف های سیاسی است؛ این حرف ها جای تاسف دارد. بهترین واعظ در شب قدر کسی است که درباره سیاست و جامعه صحبت کند.

وی تصریح کرد: چرا حضرت امام(ره) که در اوج عرفان است در اوج سیاست هم قرار داشت؟ امام(ره) به دلیل عارف بودن، سیاسی شده بودند. نمونه دیگر این عرفان و سیاست، آیت الله بهجت بود. رزمندگان حزب الله لبنان در جریان جنگ ۳۳ روزه، تحت هدایت های معنوی حضرت آیت الله بهجت قرار داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: معنویت ما با سیاست یکی است. اینطور نیست که ما صرفا در اسلام چهارتا دستور داشته باشیم که نشان بدهد در دین ما، سیاست هم وجود دارد.

پناهیان با بیان اینکه نگاه به مدیران باید نگاه مقدسی باشد گفت: این بی مایه‌گی است اگر انسان فرصت مدیریت را برای تقرب به خدا از دست بدهد. آنقدر باید به مدیران مثبت نگاه کنیم که همگان انتظارشان از مدیران بالا برود و همه به ایشان التماس دعا بگویند اما این‌ها در فرهنگ ما وجود ندارد؛ اگر نیست، نشان می دهد نتوانسته‌ایم میان سیاست و معنویت رابطه‌ای تبیین کنیم.

وی گفت: صدقه دادن بسیار ثواب دارد اما اگر برای ریشه کن کردن فقر اقدام کنید، ثواب بیشتری دارد. این معنایش این نیست که دستگیری از فقیر را کنار بگذاریم. همین شعار مرگ بر آمریکا که شما می‌گویید، باعث ریشه کن کردن فقر می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کمک کردن به یک انسان ضعیف، برای خود صدقه است. حالا اگر از یک جامعه ضعیف و از مظلومین منطقه مانند یمن حمایت کنید، چه قدر صدقه است؟ این‌ها باید جز معنویات باشد نه اینکه بخواهیم به این مسایل صرفا به عنوان رسوم اجتماعی و سیاسی نگاه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش حقیقت را بگویند که مردم به شعر شعار حرفهای وارونه خسته شدند

    • مش قاسم

      این آقای پناهیان خیلی. خیلی. خیلی دلش به حال مردم می سوزه

    • حسین

      لطفا"حضرات آیت اله خمینی (ره)و بهجت را با کسی مقایسه نفرماييد این بزرگان استثنا هستند وواقعا"شب قدر شب راز ونیا ز با خدای سبحان است سیاسی نکنید مردم ما خیلی خیری از سیاستمداران ندیدند اجازه دهید در شب قدر شکایت بخدا برند

    • بدون نام

      آقای بزرگوار سیاسی حرف زدن را بگذارید برای سیاسیون ،اینکه هر کس را ترغیب کنیم از هر تریبونی برای حرفهای سیاسی آن هم بصورت غیر حرفه ای استفاده کند باعث کرج و مرج می شود .لطفا پیشنهاد عاقلانه بدهید

    • بدون نام

      بابا دست از سر مردم بردارید حداقل شب قدر رو بذارید مردم به حال خودشون باشند

    • بدون نام

      عجب استادی !!!خخخخخخخ

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      عجب انسان پیچیده ایی هستند این بزرگوار

    • بدون نام

      بله در ایران همه چی سیاسی است .حتی خوردن وخوابیدن .

    • ایرانی

      اقای پناهی شبقدر شبی است که باید فقط خود وخدا باشد یعنی فقط بنده وافریدگار خواهشا ماشب قدر به جز به معبود به هیچ چیز دیگر اهمیت نمیدیم فقط خدا و بندش دیگه هیچ لطفا شب ملکوتی شب قدر را به حاشیه وسیاست نبرید متنفریم از هرچی خاشیه وسیاسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توکمک هموطنان خودت کن مردم شهروکشورمون دارن با بدبختیهای زندگی میکنن که تووامثال توازش بیخبری.،،،،،حاج پناه

      • بتمن

        شب قدر یکی از سیاسی ترین شب های ساله شما که درکی از اسلام نداری بهتره نظر ندی این حرف آقای پناهیان قطعا درسته و شکی توش نیست

    • چهار شنبه

      آقای سیاسی فکر نمیکنید این رفتار باعث فاصله
      بین مردم با شب قدر میشود، آیا تفرقه، تهمت،
      تهدید وتخریب از اعمال شب قدر است.؟
      حداقل این سه شب بگذارید مردم با آرامش با
      خدای خود راز و نیاز کنند.
      خداوند کسانی را که بین مردم و مساجد فاصله
      انداخته اند به راه راست هدایت کند.

    • علیرضا

      آقای پناهیان ، یه قدری به فکر معیشت مردم و بیکاری جوانان باش و شب‌های قدر از خداوند متعال درخواست رفع گرفتاری های مردم باشید .

    • سلیمی

      لطفا مردم را از مسجد فراری ندهید مردم دنبال مسائل سیاسی نیستند وخسته شده اند

    • علی

      سلام، کاش زمانی برسه که هر کسی در حوزه تخصصی خودش اظهار نظر کنه، صحبتهای سیاسی تکراری و ناپخته در تریبونهای مذهبی فقط باعث فاصله گرفتن مردم از این فضاها میشه ... حداقل شبهای قدر بذارید مردم از سیاست دور باشن و به مراسم مذهبیشون چون این شبها هدیه ای بی بدیل از خداوند متعاله برای بخشش بنده هاش...

    • بدون نام

      سیاست زده شدیم. کار را به اهلش بسپارید جای سیاست در بین نخبگان و احزاب است نه وعاظ

    • ای خدا

      از گم شدن دکل هاي نفتي هم خیلی صحبت بکنند بهتر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج