۷۲۲۴۱۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

 پنجمین طراحی پیراهن تیم ملی در جام‌جهانی پر از حاشیه بود. این بار قرار است تیم ملی با پیراهنی ساده‌تر از همیشه پا به این مسابقات بگذارد. به همین بهانه پیراهن دوره‌های قبلی که ایران در جام‌جهانی حضور داشت مرور شده است.

وبسایت نود: پنجمین طراحی پیراهن تیم ملی در جام‌جهانی پر از حاشیه بود. این بار قرار است تیم ملی با پیراهنی ساده‌تر از همیشه پا به این مسابقات بگذارد. به همین بهانه پیراهن دوره‌های قبلی که ایران در جام‌جهانی حضور داشت مرور شده است.

دو بار آدیداس، دو مرتبه پوما و یک بار هم آل‌اسپورت کمپانی‌هایی بودند که تولید لباس تیم ملی را به عهده گرفتند. ایران در ۴ دوره قبلی جام‌جهانی که حاضر بود مجبور شد از هر دو دست لباسی که همراه داشت استفاده کند. ایران چهار مرتبه با لباس قرمز و سه بار هم با لباس سفید در جام‌جهانی جشن بعد از گل گرفت. معمولا طراحی لباس‌های تیم ملی هم کم‌حاشیه نبود. از یوزپلنگ دور قبل تا طراحی لباس ساده برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ که همین چند روز پیش رسما رونمایی شد.

جام‌جهانی ۱۹۷۸

ایران برای سفر به جام‌جهانی آرژانتین با برند آدیداس قرارداد بسته بود. طرح سه خطی که روی پیراهن سفید و قرمز تیم ملی نقش بست. لباس سفید با سرشانه‌های قرمز و لباس قرمز با سرشانه‌های سفید. ایران در دو بازی اول مقابل هلند و اسکاتلند با پیراهن سفید حاضر شده بود. در بازی پایانی هم باتوجه به لباس سفید تیم ملی پرو، ایران با لباس قرمز به بازی رفت.

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

جام‌جهانی ۱۹۹۸

برند پوما برای جام‌جهانی فرانسه روی لباس سفید و قرمز ایران کار کرد. پیراهنی که تیم ملی در بازی اول مقابل یوگسلاوی پوشید، سفید بود با سرشانه‌های سبز. ایران برای دو بازی بعدی یعنی مقابل آمریکا و آلمان لباس دوم‌اش را پوشید. پیراهن قرمز با سرشانه‌های سفید و خط پهن پوما که مانند لباس سفید، نام بزرگ ایران را در وسط سینه‌اش داشت.

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

جام‌جهانی ۲۰۰۶

کمپانی پوما دابل کرد و در سومین حضور ایران در جام‌جهانی باز هم برای تولید لباس تیم ملی قرارداد بست. این بار طرح پوما ساد‌ه‌تر از همیشه بود. طرح ساده‌ای که در دو رنگ سفید و قرمز پیاده‌سازی شد. ایران در این تورنمنت راه برعکس همیشه را رفت. در بازی اول مقابل مکزیک قرمز پوشید و در دو بازی بعدی جلوی پرتغال و آنگولا سفیدپوش شد.

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

جام‌جهانی ۲۰۱۴

برند بعدی ایران در جام‌جهانی، آل‌اسپورت بود. ایران در جام‌جهانی برزیل با طرح این کمپانی پا به مسابقات گذاشت. در بازی اول و سوم مقابل نیجریه و بوسنی بالباسی سفید و در بازی ماندگار مقابل آرژانتین هم ایران قرمزپوش بود. مهم‌ترین نکته طراحی لباس ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ طرح برجسته یوزپلنگ بود.

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

جام‌جهانی ۲۰۱۸

اولین تصاویر منتشر شده از لباس تیم ملی که باز هم تحت نظارت آدیداس تولید می‌شود به تصویر زیر خلاصه شده است؛ پیراهن ساده سفید با سه خط قرمز.

مقایسه لباس تیم ملی با دوره‌های قبل جام‌جهانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به اصطلاح ترکوندیم.البته گند زدیم

    • علی

      فقط 1998 یادش بخیر

    • کامران

      صد رحمت به زیر پیراهن پدر من

    • توماس

      لباس تیم فوتسال محلات ما از این آخری زیباتر است. ما که ادعا داریم هنر نزد ایرانیان است و بس چرا طرح زیبا و ماندگاری را به کمپانی طرف قرارداد ارائه نمی کنیم؟ البته با این مدیران دزد و بی عرضه پیش بینی این چنین روندی چه در حال چه در آینده سخت نیست. کمی از آلمان، اسپانیا، آرژانتین و برزیل یاد بگیریم. طرح های تقریباً ثابت و متمایز لباس آنها بخشی از دلایل محبوبیت و خاص بودنشان را مابین مردمان دیگر کشورها موجب شده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج