جاباما
۷۲۲۷۰۶
۲۳ نظر
۶۰۹۸
۲۳ نظر
۶۰۹۸
پ

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

شاید بتوان گفت که این روز‌ها هیچ بازیگر مردی بزرگ‌تر و درآمدزاتر از دواین «راک» جانسون وجود ندارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۴ مورد از بهترین فیلم‌ها و ۴ مورد نیز از بدترین فیلم‌هایی که این بازیگر هالیوودی در آن‌ها ایفای نقش کرده آشنا کنیم.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: شاید بتوان گفت که این روزها هیچ بازیگر مردی بزرگ تر و درآمدزاتر از دواین «راک» جانسون وجود ندارد. در سال های اخیر این بازیگر تنومند نشان داده که می تواند عامل موفقیت یک فیلم در باکس آفیس باشد و حتی زمانی که در انیمیشن های والت دیزنی نیز صداپیشگی می کند می تواند تماشاگران بسیاری را به سالن های سینما بکشاند. این میزان از شهرت و اعتبار یک شبه یا بدون شکست در این مسیر بدست نیامده است.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

اگر چه وی امروزه در فیلم های پرفروش و موفقی حضور یافته است اما در این میان گاهی فیلم هایی بسیار ضعیف و در حد افتضاح نیز از او دیده ایم. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 4 مورد از بهترین فیلم ها و 4 مورد نیز از بدترین فیلم هایی که این بازیگر هالیوودی در آن ها ایفای نقش کرده آشنا کنیم.

۱- بهترین: سریع ۵ (۲۰۱۱)

بدون شک از زمانی که دواین جانسون در سال 2011 به فرانچایز «سریع و خشن» (Fast & Furious) پیوست اعتبار و زیبایی دوچندانی به آن بخشید. از آن زمان بود که وی در نقش یک مامور پلیس به نام لوک هابز به نقطه اتکای فیلم تبدیل شد و حتی توانست اسپین افی مجزا مربوط به خود و دیگر بازیگر این سری یعنی جیسون استاتهام بدست آورد. اگر چه وی در چند حضور خود در این فرانچایز همواره درخشیده است اما شاید بهترین نقش آفرینی وی در این مجموعه در فیلم «سریع 5» (Fast Five) بوده باشد.

«سریع 5» شکل یک فیلم سرقت از بانک را به خود می گیرد که البته این بار مربوط به دزدیدن پولی کثیف از یک پاسگاه پلیس است و هابز برای دستگیری آن ها دست به کار می شود. این فیلم حاوی تعدادی از بهترین صحنه های اکشن فرانچایز «سریع و خشن» است که از آن جمله می توان به صحنه تعقیب و گریز در خیابان های ریو و صحنه مبارزه تن به تن هابز و تورتو (وین دیزل) اشاره کرد.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

2- بدترین: گارد ساحلی (2017)

فیلم ناموفق «گارد ساحلی» (Baywatch) با بازی دواین جانسون قرار بود که یک سریال تلویزیونی پرطرفدار و موفق را در قالب یک فیلم سینمایی به روی پرده ببرد اما نتیجه کار یکی از بدترین فیلم های سال ۲۰۱۷ بود. یکی از نقاط ضعف اصلی فیلم همانا داستان بی معنی و مضحک آن است که بیشترین نقش را در شکست تجاری فیلم داشت.

این فیلم علیرغم حضور دو ستاره بزرگ- دواین جانسون و زک افرون- هیچ مولفه جذاب و گیرایی نداشت. اگر چه جانسون نهایت تلاش خود برای بالا بردن اعتبار فیلم را انجام داد اما حتی حضور او نیز برای نجات این فیلم ضعیف کافی نبود. این فیلم کمدی اکشن که داستان دو مرد عضو گارد ساحلی را روایت می کند که برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری می کنند نتوانست چیزی برای جلب تماشاگران ارایه دهد.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

۳- بهترین: جی آی. جو: تلافی (۲۰۱۳)

فیلم ماجراجویانه و اکشن «جی. آی. جو: تلافی» (G.I Joe: Retaliation) دو ساعت دیوانگی خیره کننده است که آدرنالین را در رگ های تماشاگر به جریان می اندازد. با استانداردهای معمول سینما نمی توان این فیلم را فیلمی خوب و موفق نامید اما تماشای آن لذت بخش است. این فیلم هر آنچه که یک فیلم اکشن پرهیجان باید داشته باشد در خود دارد؛ از انفجارهای بزرگ گرفته تا صحنه ای تعقیب و گریز پرتنش. حضور بروس ویلیس در این فیلم نیز بار دیگر ثابت کرده که حضور این بازیگر در هر فیلم اکشنی می تواند تضمین کننده کیفیت و موفقیت آن باشد.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

4- بدترین: پر دندان (2010)

اولین سال های فعالیت جانسون در دنیای فیلم بیشتر با حضور در فیلم های کمدی خانوادگی همراه بود که اغلب آن ها متاسفانه فیلم های ضعیف و بسیار بدی بودند. شاید باور کردن این موضوع سخت باشد که حدود یک سال پیش از آن که دواین جانسون خود را به عنوان یک ستاره اکشن ثابت کند در فیلم بسیار افتضاح و احمقانه «پری دندان» (Tooth Fairy.) بازی کرده باشد.

وی در این فیلم نقش یک بازیگر هاکی خشن را بازی می کند که به او لقب «پری دندان» داده اند، مردی که با هر کسی که در اطرافش حضور دارد و حتی عزیزانش، رفتاری بسیار زننده و تحقیرآمیز دارد و در نهایت باید نقش یک پری دندان واقعی را بازی کند. این فیلم مملو از جوک های بی مزه، کلیشه های خسته کننده وصحنه های بی معنی است که نمی تواند شما را سرگرم کند.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

۵- بهترین: جومانجی: بازگشت به جنگل (۲۰۱۷)

دواین جانسون در فیلم هایی که به نظر می رسد موفق نمی شوند ظاهر شده و آن ها را به فیلم هایی موفق تبدیل می کند. وی با حضور در فیلم «جومانجی: بازگشت به جنگل» (Junamji: Welcome to the Jungle) که دنباله ای بر فیلم «جومانجی» ساخته سال 1995 با بازی رابین ویلیامز فقید بود همین کار را کرد که تماشای آن برای بسیاری تجربه ای نوستالژیک بود.

بدین ترتیب قدرت بازیگری جانسون این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های خانوادگی عصر حاضر تبدیل کرد. بازی او در کنار ستاره های مشهور ژانر کمدی مانند جک بلک و کوین هارت بسیار خیره کننده بود و علیرغم این که انتظار موفقیت فیلم نمی رفت اما در نهایت استقبال قابل توجهی از آن به عمل آمد.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

6- بدترین: سیاره 51 (2009)

کمدی انیمیشن «سیاره ۵۱» (Planet ۵۱) داستان جذابی دارد: سیاره ای از موجودات فضایی که زندگی روزمره آن ها بسیار شبیه زندگی ماست و وقتی که یک سفینه فضایی وارد سیاره آن ها می شود همه چیز به هم می خورد. جانسون صداپیشگی مسافر این فضاپیما که یکی از مهندسان ناسا است را بر عهده دارد. این فیلم داستان «ای تی» را از زاویه ای مخالف نقل می کند.مشکل این انیمیشن این است که از نقطه قوتش بهره ای نمی برد و جوک ها، پیچش داستانی و شخصیت ها آنطور که باید ارایه نمی شوند و علیرغم داستان خوب اما این فیلم در به تصویر کشیدن آن موفق عمل نمی کند.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

۷- بهترین: رنج و گنج (۲۰۱۳)

در فیلم «رنج و گنج» (Pain & Gain) دو شخصیت عضلانی - دوایت جانسون و مارک والبرگ زیر ذره بین شخصیت شناسی مایکل بی قرار می گیرند. جانسون بار دیگر نشان می دهد که تا چه حد می تواند در فیلم های کمدی موفق عمل کند و در این فیلم مهارت خود را در مرحله ای پیشرفته تر به نمایش می گذارد. وی نقش یک قهرمان پرورش اندام و خلافکار را با ظرافتی خاص و بن مایه های کمدی تلخ بازی می کند که در فیلم های دیگر او کمتر دیده شده است.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

8-بدترین: نقشه بازی (2007)

کمدی های خانوادگی را نمی توان با فیلم های دیگری مانند «سریع ۵» مقایسه کرد زیرا آن ها متفاوت هستند و انتظارات متفاوتی از آن ها وجود دارد. در فیلم «نقشه بازی» (The Game Plan) جانسون نقش یک بازیکن راگبی را بازی می کند که در اوج دوران بازی خود در می یابد یک دختر ۸ ساله دارد.

اگر چه رابطه او و دختر خردسالی که نقش دختر او را بازی می کند بسیار دوست داشتنی است اما فیلم نمی تواند به درستی از این رابطه بهره ببرد و شاهد یک داستان کلیشه ای هستیم که چیز جدیدی برای گفتن ندارد.ایده پشت فیلم بسیار جالب است اما چیزی که در واقعیت به تصویر کشیده می شود ناامید کننده است.

بهترین و بدترین فیلم‌های دواین «راک» جانسون

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنا خانومم

      توی مجموعه سری های سریع و خشن واقعا درخشید
      امیدوارم تو سریع ۹و ۱۰ هم باشه

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      فقط سریع و خشن

    • بدون نام

      اتفاقا من نقشه بازی خیلی دوست دارم

    • بدون نام

      من کلا از خودشو فیلماش بدم میاد

    • بدون نام

      سریال بالرز هم عالی بود

    • بدون نام

      از همینجا اسم فیلم رنج و گنج رو دیدم رفتم دانلودش کردم فیلم جالبی بود ولی چون از روی واقعیت ساخته شده بود خیلی ناراحت شدم

    • امیر

      سریع و خشن که دیگه شده سریال اونم از نوع هندیش

    • بدون نام

      جومانجی 2017 خیلی فیلم بدی بود

    • فاطمه

      سلام.باید بگم فیلم پر دندان و نقشه ی بازی بیشتر از اینکه جنبه ی کمدیه خانوادگی داشته باشه . برای نوجووناس.که هنوز بچه ان.اگه شما این فیلم ها رو توی اون دوران از زندگیتون میدیدید خیلی خوشتون میومد.ولی اگه فیلمایه نوجوونی یا حتی کودکانه رو از دید بزرگسال و منطقی نگاه کنی به جایی نمیرسی ...

    • kasra

      بجز جومانجی همه ی اونایی که گفتی بهترن بدتر بودن من همه ی فیلماشو دیدم

    • رضا 666

      سلام همه فیلماش آخرشن من کلکسیونی از فیلماش و دارم، دمش گرم، عالیه بازیش.

    • امیررضا

      کی گفته فیلم جومانجی 2017بد بود بهترین فیلم جومانجی و بهترین فیلم از فیلم های دواین جانسونه

    • رها

      جومانجی و لرزش خیلی خوب بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

    • پریناز

      گارد ساحلی خیلی قشنگ بود من نمیدونم رو چه حسابی میگی بدترین فیلم؟ شما اصن میدونی فیلم چیه؟

    • بدون نام

      خوبه

    • بدون نام

      خوبه

    • بدون نام

      بهترین هاکه گفته عالیه و بقیه آشغاله

    • علی

      عالی

    • بدون نام

      عاشقشم

    • مهدی

      فیلم سریع وخشن 9 هابز وشاو و رمپیچ و جومانجی و آسمان خراش و اسنتیچ از بهترین فیلم های راک هستند اما اسنتیچ راندیدم به نظر اونم خوب میاد .... موافقید؟

    • Amir

      همه فیلمایی که جز بهترینان عالین اما انصافا گارد ساحلی هم خیلی قشنگ بود منکه عاشق خودشو فیلماشم کارش عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج