۷۲۲۷۹۵
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

توضیح در مورد نحوه لو رفتن سوالات امتحان نهایی

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از اجرای فرآیند جدید در توزیع و ارسال برگه‌های امتحانات نهایی بمنظور جلوگیری از لو رفتن سوالات خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از اجرای فرآیند جدید در توزیع و ارسال برگه‌های امتحانات نهایی بمنظور جلوگیری از لو رفتن سوالات خبر داد.

عبدالرسول عمادی (رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش) درباره لو رفتن سوالات امتحان نهایی در هفته گذشته و اجرایی شدن یک فرآیند جدید در خصوص تکثیر سوالات گفت: فرآیند تکثیر سوالات و ارسال آن یک فرآیند حفاظت شده، امنیتی و چند لایه است. یعنی اتاق‌های تکثیر مجهز به خنثی کننده امواج موبایل هستند. همچنین حراست در اتاق تکثیر حضور دارد. علاوه بر آن پیش از اینکه مسئولان وارد اتاق تکثیر شوند، اتاق چک خواهد شد و خودشان باید بدون وسایل الکترونیکی بیایند در واقع به نوعی قرنطینه می‌شوند.

وی ادامه داد: سوالات بعد از تکثیر، پاکت‌گذاری شده و تحت‌الحفظ به حوزه‌های اجرایی ارسال می‌شود. علی رغم همه این تمهیدات امنیتی در ۴۰، ۵۰ اتاق تکثیر که در سراسر کشور داریم، متاسفانه خطایی در هفته گذشته رخ داد، اما زمان سوءاستفاده از برگه زیاد نبود و در حد محدودی این چند سوال از اتاق تکثیر خارج شد.

رئیس مرکز سنجش از دستگیر عامل این اتفاق خبر داد، گفت: بلافاصله عامل این کار شناسایی شد. ما کدهای مشخصی در برگه‌های سوال داریم که بر اساس آن کدگذاری می‌توانیم محل وقوع خطا را پیدا کنیم، بنابراین محل وقوع سریعا شناسایی و عامل این تخلف دستگیر شد و پیگیری‌های قضایی در مورد این شخص نیز در حال انجام است.

عمادی با توضیح روند جدید تکثیر سوالات گفت: بلافاصله بعد از این اتفاق ما فرآیند ارسال سوال‌های امتحانی را بازطراحی کردیم، یعنی ظرف سه روز طرحی که برای یکی دو دوره بعد قرار بود، انجام دهیم را پیاده سازی کردیم. با حذف اتاق‌های تکثیر به عنوان واسطه ارسال سوال به حوزه اجرا، فرآیند ارسال را تغییر دادیم به این صورت که سوالات را مستقیما به حوزه‌های امتحانی می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید ساعت ۷:۳۰ در حوزه اجرا حاضر باشند و درب حوزه‌های امتحانی همان ساعت بسته می‌شود. اگر کسی بعد از ساعت ۷:۳۰ مراجعه کند درب به روی او باز نمی‌شود. همان موقع هم یعنی راس ساعت ۷:۳۰ رمز سوالات در اختیار مدیران حوزه‌های اجرا قرار می‌گیرد و سوال را در فاصله نیم ساعت آماده‌سازی و ساعت ۸ امتحان شروع می‌شود.

عمادی ادامه داد: این فرآیند را امروز در سراسر کشور اجرایی کردیم و خوشبختانه فرآیند موفقی بود و می‌تواند مانع همه سودجویان احتمالی شود. در واقع خطایی که می‌توانست اتفاق بیافتد در اتاق تکثیر بود و ما در حال حاضر حتی یک برگه را هم خارج از حوزه امتحان تکثیر نمی‌کنیم. در حوزه و جایی که دانش آموز سر جلسه حضور دارد اوراق تکثیر می‌شود، اینگونه دیگر جای هیچ سواستفاده ای وجود ندارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در پایان درباره سرنوشت امتحانی که سوالاتش لو رفته، گفت: این امتحان قابل قبول است. تشخیص ما این است که برگه امتحانی لو رفته تنها شامل یک سوم تمام سوالات امتحان بوده و از طرفی زمانی کمی تا امتحان باقی مانده بود. از این رو دانش آموزان امکان سوءاستفاده زیادی از برگه سوالات لو رفته را نداشتند و در واقع نتوانسته تاثیری در سرنوشت امتحان بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      ای وای به حال وروزگار اموزش پرورش مملکتمون خدایا فساد تو دایره امتحانات هم نفوذ کرده این یعنی چه؟ به جر فلاکت چی میتونه باشه!!!!!

    • بدون نام

      یکسری از بابت رانت فروش نفت و ... هزاران میلیارد تومان به جیب زدند و کسی هم پیگیر نبود و نشد.
      زمانه جوری شده که هر کسی هر طوری بتواند میخواهد او هم یک چیزی گیرش بیاد. حتی سئوالات امتحان و....

    • بدون نام

      این توضیحات اصلا قابل قبول نیست.هر سال تکرار میشه و نمیتونن مدیریت کنن.چه امتحان نهایی چه کنکور. استعفا بدین مسئولان مربوطه.توضیح برای دانش آموزان فایده ندارد.

    • بدون نام

      "برگه لو رفته یک سوم تمام سوالات امتحان بوده و زمان کمی تا امتحان باقی مانده و فرصت سوء استفاده زیاد نبوده در واقع نتوانسته تاثیری در سرنوشت امتحان بگذارد"
      پس هیچی دیگه شما هم پی شو نگیرین ان شاءا... سال دیگه کامل و به موقع لو می ره

    • بدون نام

      ولی خوب بود دینی لو رفت سوالاش سخت بود

      از این و اون میپرسی قبل امتخان

    • بدون نام

      چه خبره یک عمر این همه استرس برای این بچه های بد بخت درست کردید .حالا این همه بزن وببند و راس ساعت در بسته میشه و به کجا رسیدیم ؟
      یادم نمیره هنوز چقدر از یک ماه قبل تا یک ماه بعد هنوز استرس جا موندن از جلسه امتحان و داشتم .به خدا قسم الانم بعد ۲۰ سال بعضی شبها خواب می بینم که فلان درس و نرسیدم به جلسه امتحان.
      بیچاره و روانی و افسرده کردین همرو .کی می خواین این شیوه رقابتی و حذفی و تمومش کنید .

    • بدون نام

      یعنی چی تاثیر گذار نبوده تو حوزه ما نصف بچه ها از سوالا خبر داشتن ....یک‌سوم یعنی نمره قبولیشو گرفته دیگه

    • بدون نام

      یادمه سال پیش هر امتحان ۱۰۰ تومن بود
      امسال اولین امتحانا رو با ۴۰ تومن میشد خرید
      این اخرا که دیگه رایگانه تو گروه میزارن همه ببینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سال دیگر ۵تومان میشود چون دست زیاد است .

    • علی جباری

      نظامم بود نظام آموزشی قدیم,اصلا از این داستانا نداشتیم,پول بده مدرک بگیر یعنی چی,?

    • بدون نام

      فساد.....فقط فساد.....از اسلام چی مونده

    • حسین داجی

      گفتن یک سوم سوالات لو رفته اما اینطور نبوده صفحه دوم لو رفت که بیش از ۱۰ نمره سوال داشت پس حتما بیش از یک سوم بوده تو مدرسه ما تقریبا همه داشتن سوالات رو

    • باران

      این شیوه جدید هیچ تاثیری نداشت.. چون سوالات زیست هم دیشب لو رفت.. بچه ها صبح لز روی گوشی هاشون سوالات رو میخوندن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سوالات زیست ظاهرا عوض شده بود چون یه سری از بچه های مدرسه ما سوالا رو داشتن ولی سر جلسه دیدن که این سوالا اون سوالا نیس

      • بدون نام

        سوالات زیست لو نرفته بود سوال سال قبل رو بهشون انداختن

    • دیفرانسیل لو رفته بود

      من امتحان دیفرانسیل داشتم......سوالات مشابه سال های قبل نبود یعنی سخت تر بود....اصلا فکرشم نمیکردم ولی بعده امتحان بچه ها گفتن سوالات دیفرانسیل لو رفته بوده....ولی خیلی سریع سوالات جایگزین طراحی کرده بودن....من سوالات لو رفته رو دیدم....واقعا آسون بود اما سوالات جایگزین سخت بود......خواهشا سوالات لو ندین......چون سوالات نهایی سخت نیست.....سوالات جایگزین سخت میشه..

    • بدون نام

      این چه وضعشه امروز بیشتر بچه ها سوالای فیزیکو داشتن اصلا معلوم نیس دارین چیکار میکنین کنکور لو نره صلوات

    • فیزیک لو نرفته

      نه سوالات فیزیک پیش ریاضی اصلا لو نرفته بود اگرهم سوالی دست بچه ها بود جعلی بوده چون الان سیستم توزیع سوالات در حوزه ها سامانه ای شده و اسم هر حوزه رو به عنوان بک گراند قرار میدن...کسایی بودن که ادعا میگردن سوالت رو دارن اما یعده امتحان قیافه هاشون چیزه دیگه می گفت....خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج