۷۲۲۸۱۹
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ممانعت رانندگان معترض از تردد کامیون‌داران

در چند روز اخیر شاهد اعتراض و اعتصاب کامیون‌داران در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور نسبت به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» بودیم.

خبرگزاری ایسنا: در چند روز اخیر شاهد اعتراض و اعتصاب کامیون‌داران در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور نسبت به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» بودیم.

این اعتراضات در برخی شهرها سبب شد تا شاهد صف‌های طولانی معترضین باشیم در کاشمر هم تجمعاتی در برخی نقاط شهر به وقوع پیوست که با حضور نیروی انتظامی و نمایندگانی از فرمانداری معترضین متفرق شدند.

رانندگان که علت این اقدام خود را ثابت بودن نرخ کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودروها بیان کرده‌اند مجدد امروز اقدام به اعتراض و تحصن کردند که از این افراد خواسته شد برای پیگیری مشکلات به فرمانداری مراجعه کنند.

در همین خصوص یکی از کامیونداران کاشمری که به سمت خاش در حرکت بود اما به دلیل جلوگیری از تردد و ادامه مسیر وی توسط رانندگان معترض از خضری، دشت پیاز مجبور به برگشت می‌شود گفت: متاسفانه در بسیاری از مسیرها رانندگان معترض جلوی کامیونداران را می‌گیرند و اجازه تردد نمی‌دهند.

م-س با اشاره به اینکه اگر اصرار بر ادامه مسیر داشته باشیم با سنگ اقدام به شکستن شیشه کامیون‌ها و ضرب و شتم می‌کنند، افزود: اعتراض کامیونداران به خاطر ثابت ماندن کرایه‌ها است.

وی با اعلام اینکه در خضری، دهدشت، اسلام آباد، قاین و بیرجند و بسیاری شهرهای دیگر از تردد کامیونداران تا زمانی که کرایه‌ها افزایش پیدا نکند جلوگیری می‌کنند، گفت: در پی این مشکلات در سه روز گذشته هم رانندگان کاشمری اعتراضاتی را داشته‌اند.

این کامیوندار کاشمری با اشاره به اینکه در هر روز که اعتراض کرده بودند توسط نیروی انتظامی متفرق شدند و کسی به مشکلات ما گوش نکرد، بیان کرد: متاسفانه از زمانی که سندیکای کامیونداران در کاشمر منحل شد هیچ کس به فکر رفع مشکلات کامیونداران نیست.

وی با بیان اینکه اکنون کاشمر، خلیل آباد و بردسکن فاقد سندیکا و مسئول اتحادیه هستند، عنوان کرد: به رغم اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت لوازم افزایش یافته اما در ۶ سال گذشته نرخ کرایه‌ها هیچ تغییری نداشته است.

م-س از افزایش ۷۵۰ هزار تومانی قیمت لاستیک از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در تمامی کشور اعتراضاتی نسبت به افزایش نیافتن نرخ کرایه‎ها شده است حال آن که لاستیکی که به قیمت دو میلیون تومان خریداری می‎شد از ابتدای امسال به قیمت دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کرایه‎ها افزایش یابد بسیاری از مشکلات کامیونداران رفع خواهد شد، افزود: در سال ۹۲ با گازوئیل قیمت هر لیتر ۱۵۰ تومان تا ایرانشهر با ۹۰۰ هزار تومان می‎رفتیم اما اکنون که قیمت گازوئیل به ۳۰۰ تومان رسیده بازهم قیمت کرایه بار تا ایرانشهر همان ۹۰۰ هزار تومان است، البته استان نسبت به نرخ کرایه ها تصمیم گیری می کند.

در ادامه یکی دیگر از رانندگان کامیون با انتقاد از وضعیت فعلی کرایه‌های کامیونداران گفت: به رغم اینکه برای رفع مشکلات چندین بار به فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای نداشته است.

در ادامه یکی از رانندگان که به نمایندگی از دیگر کامیونداران به همراه چند نفر ار رانندگان برای بررسی مشکلات در محل فرمانداری حضور یافته بود، گفت: در این جلسه معاون فرماندار و چند نفر از مسئولان و نمایندگان اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.

ج-غ با اشاره به اینکه در این جلسه موضوعاتی در خصوص کم بودن گازوئیل، گران بودن لوازم و لاستیک و کمیسیون‌های بسیار باربری‌ها، کرایه‌های پائین و به خصوص فعالیت بیشتر کامیون‌های غیر بومی در این شهر مطرح شد، افزود: در این جلسه معاونت عمرانی فرمانداری خواستند تا رانندگان نسبت به تشکیل انجمن صنفی اقدام و مسئولان هم موضوع سندیکا را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان در این جلسه قول باز شدن سندیکای رانندگان کاشمر را دادند، بیان کرد: هنوز نمی‌دانیم تا چه اندازه مسئولان به قول خود عمل خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی احمدی

      دمشون گرم ب اونایی ک میزنن شیشه ماشین وخورد میکنن باید همدست شین خب دم راننده ها گرم

      پاسخ ها

      • حمایت از گرانی

        امروز شاید اعتراض و اعتصاب کامیوندار ها به نظرتون خیلی جالب و باحال بیاد و ازش خوشتون بیاد اما نتیجه اش این میشه که فردا همه چی گرون میشه چون کرایه کامیون ها بیشتر شده. حتی ممکنه بنزین هم گرون بشه چون کامیون ها ( کشنده های تانکر بر) سوخت رو به پمپ بنزین ها میرسونن

      • بدون نام

        همه ی گرانی و مخارج و فلان و بهمان کامیونداران قبول و محترم اما آیا هیچ وقت فکر میکنیم چقدر مشکل از کوتاهی خود ماست ؟؟؟ مثال میزنم فوتبالیست پول عالی در میاره بازیگر همینطور و خیلی های دیگه اما به 50 سالگی میرسن دو زار ندارن و دستشون درازه پیش بقیه که ما پیشکسوتیم و برای این مملکت کار کردیم...
        کامیوندار های ایران در حالی که عمر مفید یک کامیون زیر 10 ساله در حدود 60 سال از یک ماشین کار میکشن !!! مجانی که سرویس نمیروند اما هیچ پولی برای هزینه تعویض خودروی خود کنار نمیگذارند. با ماشین های عطیقه ی معیوب آلوده کننده ی بسیار پر مصرف در واقع دارند سوبسید و یارانه ی سوخت بقیه ملت را دود میکنند. ماشین های جدید یک سوم قدیمی ها سوخت . مصرف میکنند وآلایندگی نزدیک به صفر دارند. بازنشستگی و کنار گذاشتن یک کامیون قدیمی غیر ممکن است و متاسفانه دلسوزی های اشتباه به این وضعیت دامن میزند. پول یک مملکت صرف ماشین های کهنه و ناکارامد و آلوده کننده و پرمصرف میشود در حالیکه بسیاری از این بارها اصلا حق کامیونداران نیست و باید با راه آهن منتقل بشود که نمیشود. اصلاحات بسیار اساسی تری نیاز داریم فراتر از دلسوزی های سطحی و ادامه ی بیماری

    • بدون نام

      چرا راجع به اين موضوع اظهار نظر اينقدر كم هست ؟ عجيب نيست؟؟ !!!!

      پاسخ ها

      • وحید

        چون مشکل مردم فیلتر تلگرام و‌حجابه و از نون شب‌واجبتر.بقیه موارد در درجه دوم قرار داره.حالا اگر خبر راجب یکی از این دو مورد بود دوهزارتا کامنت داشتیم.

    • بدون نام

      اقصاد مملکت بر پایه حمل و نقله. هیشکی به اینا اهمیت نمیده. شغلشون جایگاه اجتماعی نداره. ی فیلم میخان بسازن راننده کامیون رو ی آدم سبیل کلفت و قاچاقچی و معتاد و بی ادب نشون میدن
      راننده بیچاره جون و مالشو گذاشته وسط اونوقت مسئولین از خدا بیخبر اهمیت نمیدن به این راننده های بیچاره سختی کار تعلق نمیگیره. وسایل گرونه. از سال 93 به اینور کرایه ها ثابت مونده. پول ی کامیون با تریلی بالای 300 میلیون تومنه
      جاده هام افتضاحه. مخصوصا تو ایام تعطیل که واویلا میشه
      من خودم دخترم. تو این چیزا سررشته ندارم. با اینحال حال اون بیچاره هارو درک میکنم
      ولی بالادستیا خوابن

      پاسخ ها

      • میلاد

        کی گوش به این حرفها میده ...

      • بدون نام

        شما که میگی من از این چیزا سر در نمیارم بزار اونایی که سر در میارن نظر بدن اینقدر هم اراجیف ماهواره رو بلغور نکن

      • سالار

        سلام باز هم به غیرت تو در ک کردی راننده ها را

    • هادی حسینی

      سلام به همگی من خودم بچه قاین هستم پدرمم کامیون دار قدیمی هست از سال 63کامیون داره به خدا کامیون دار بدبخته تریلی می‌خریم 580میلیون سروته بعد میری یک جای بار خالی کنی یک کار گر افغانی منت سرت میرزاره چرا دیر آمدی پول چای بده تا خالیت کنیم از این چیزا به خدا اون پولو اگه بزاریم بانگ وارد بانک که بشی ریس بانگ برات بلند میشه چای میاره ما نمی‌خواهیم نزول بخوریم از بانگ وگرنه سود اون پول از کار کرد ماشین بیشتره بی استرس

    • بدون نام

      دیروز بنزین زدیم فکر کنم توش آب بوده تو شصت کیلومتر نصف شد پس خدا کجاست از اینهمه حیله و نیرنگ دیگه کم آوردم

    • میلاد

      فقط اعتصاب جواب میده....درهرکاری

    • بدون نام

      همه پشت هم باشیم وگرنه وضع بدتر از اینم میشه .در هر صنفی

    • حسن

      بایدکامیون دارها هم مثل بقیه بی سر وصدا قیمت راببرند بالا.مگر برای آهن الات مجوز افزایش صادر شده

    • بدون نام

      اتحاد یک صنف در ایران ستودنی هستش ولی اگر اصناف دیگر هم از رانندگان یاد میگرفتن امروز مشکلات دیگر صنوف هم حل میشد

    • Amoo

      درود بر غیرت این قشر زحمت کش جامعه و ننگ بر انهایی ک بارگیری میکنند...

    • بدون نام

      دم رانندگانی که پایش وایستاده اند گرم،باید یک دست ویکصدا شد تا صدای ما شنیده شود وحق خودمان را بگیریم راستی از خانمی که ۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰تریلون در دبی حساب داره چه خبر؟؟؟دختران بالایی ها رو دست پسران اقازاده زدند ،دمش گرم بودجه پنجاه سال ایران ،ممد نبودی ببینی بیت المال ازاد گشته!!!!

    • بدون نام

      تو هر کشوری بری رانندگی یکی از شغل های پردرامد وپر اهمیته حتی از دکترهم اهمیتش بیشتره چون هم جوون چندین نفر دستشه وهم مالشون .تو ایران خیلی خیلی به این صنف ظلم شده.خیلی مرد میخوام تو گرمای ۵۰درجه که دست به لاستیک میزنی دستات تاول میزنه بیای لاستیک کامیون عوض کنی تا بار مردم را به موقع برسونی .واقعاکه ظلم ظلم ظلمه در حق این راننده ها.

    • ر ک

      دادلش فکنم اونی که نوشتی دشت فیاض هست نه دشت پیاز
      عجقم

    • وحيد

      اينها همشون منافقن بايد سركوب شن

    • فرشید

      دشت بیاض درسته

    • بدون نام

      اقا حسین که فرمودید بدون سروصدا کرایه ها ببرند بالا.خوب ببرند بالا فشار روز کی میاد .روهمین مردم که خود رانندگان جز همین مردمند.بابا به خدا مملکت ما پر از کنجه هممان اگر سالهای سال بخوریم کم نمیاد ولی عدهای دارند تو دبی وسط دریا ایران دیگه براژ خودشان می سازند حقوق نجومی می برند مردم گذاشتند فشار می گند تحریمیم ما این چهل ساله تحریم هستم از زمان جنگ خطر در نبود همه چی بود الان غارت میکنند این ب ادر رییس جمهوره این برادر جهانگیریه این پسر فلان نماینده است خلاصه چار ه کار گرانی نیست
      چاره ارزانی واشتغال بر پایه اقتصاد مقاومتی وسود پایین یک درصد نه نزولی که بانک ها مدهند

    • راشن حسینی

      اقای وحیدمردم خوب کردنداعتراض کردنداین هامردمندنه امریکا واسرابیل مردم نان ندارندبخورند اعتراض کردندشکم گرسنه دست به هرکاری میزنه اگروضع کشوردرست بود این شرایط نبودایرادهمینه هرکی حرف زدامثال تومی گن بایدسرکوب شه نه هرکی اعتراض کردبایدحرف بزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج