۷۲۳۰۶۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

گرانترین و ارزانترین منطقه تهران

گران ترین منطقه تهران در معاملات مسکن اردیبهشت ماه، منطقه یک با میانگین قیمتی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده است. ارزانترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین متری ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان محاسبه شده است.

خبرگزاری مهر: دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آمار خام معاملات مسکن در اردیبهشت ماه امسال را منتشر کرد.

بر اساس این آمار، در اردیبهشت ماه ۹۷ مجموعا ۱۹ هزار ۴۴۲ معامله انجام شد که افزایش حدودا ۳ هزار فقره ای نسبت به تعداد معاملات اردیبهشت ماه سال گذشته دارد که در مدت مشابه سال ۹۶، مجموعا ۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره مبایعه نامه در سامانه املاک به ثبت رسیده بود.

این در حالی است که در ماه قبل از ماه مورد نظر در آمار منتشره از سوی وزارت راه و شهرسازی (فروردین ۹۷) تعداد مبایعه نامه ها ۵ هزار و ۳۳۵ فقره بود که افزایش چشمگیر حدودا ۴۰۰ درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه معمولا کارشناسان اقتصاد مسکن، تعداد معاملات فروردین ماه را به دلیل تعطیلات طولانی در بررسی های بازار محاسبه نمی کنند.

افزایش نیم میلیون تومانی میانگین قیمت مسکن تنها در یک ماه

همچنین بر اساس آمار منتشر شده، قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال، ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان بود. این شاخص در اردیبهشت ماه سال گذشته ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده بود. همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در فروردین ماه امسال متری ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان برآورد شد. این شاخص نشان دهنده ادامه روند افزایش قیمت مسکن در تهران نسبت به ماه های گذشته است.

پررونق ترین و کم رونق ترین مناطق پایتخت

منطقه ۵ تهران با داشتن ۲ هزار و ۲۹۶ فقره معامله، پررونق ترین منطقه پایتخت از نظر تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه امسال بود. این منطقه، در ماه گذشته (فروردین ۹۷) نیز پرمعامله ترین منطقه تهران بود.

کم رونق ترین منطقه پایتخت از نظر تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری، منطقه ۱۹ با ۱۱۲ فقره معامله بود. جالب اینکه همین منطقه (۱۹) در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز با ۱۲۰ فقره قرارداد، کم معامله ترین منطقه تهران از نظر تعداد مبایعه نامه های امضا شده در بازار مسکن پایتخت بود.

گرانترین و ارزانترین منطقه تهران

گران ترین منطقه تهران در معاملات مسکن اردیبهشت ماه، منطقه یک با میانگین قیمتی ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در هر متر مربع برآورد شده است. ارزانترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با میانگین متری ۲ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان محاسبه شده است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز منطقه ۱۸ با متری ۲ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان ارزان ترین و منطقه یک با میانگین متری ۹ میلیون ۹۵۹ هزار تومان گران ترین مناطق پایتخت بودند.

به عبارت دیگر افزایش قیمت در منطقه یک در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۵ میلیون تومان در هر متر و در منطقه ۱۸، کمتر از متری ۵۰۰ هزار تومان بوده که نشان دهنده نامتوازن و ناهمگن بودن افزایش قیمت مسکن در بخش های مختلف پایتخت است.

افزایش قیمت مسکن در منطقه ۲۲ در اردیبهشت ۹۷ نسبت به فروردین ۹۷؛ متری ۹۳۰ هزار تومان

بیشترین افزایش قیمت مسکن از فروردین تا اردیبهشت امسال (بازه زمانی یک ماهه) در منطقه ۲۲ تهران با حدود ۹۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رخ داده که از متری ۴ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در فروردین ۹۷ به متری ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان افزایش یافته است. در این شاخص، منطقه یک تهران با افزایش ۸۳۰ هزار تومانی میانگین قیمت مسکن در هر متر مربع در همین بازه زمانی، در رتبه دوم قرار دارد.

منطقه ۱۲؛ رشد منفی ۱۴۰ هزار تومانی در اردیبهشت ۹۷ نسبت به فروردین ۹۷

همچنین منطقه ۱۲ تهران تنها منطقه پایتخت بود که در اردیبشهت ماه امسال با کاهش قیمت مسکن نسبت به فروردین ماه مواجه شده بود. میانگین قیمتی منطقه ۱۲ در فروردین ۹۷ متری ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان بود اما در اردیبهشت ماه امسال این شاخص به رقم ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که کاهش ۱۴۰ هزار تومانی قیمت مسکن در هر متر مربع در مرکز تهران به عنوان اصلی ترین منطقه استقرار بافت فرسوده و نابسامان پایتخت را نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      طرح خیلی خوبیه ولی واقعا اجرا میشه؟؟؟

    • بدون نام

      حالا باید واسه گرونی مسکن افتخار کرد یا گریه؟ که اینجوری راجع بهش صحبت میشه، البته رونق خوبه که اونم وجود خارجی نداره و در حد حرفه، الان در حقیقت رکود تورمی رو سپری میکنیم و آمارهای معاملات کذبه ولی آمار گرونی درسته

    • بدون نام

      چرا آمار اشتباه میدین سازمان برنامه شمالی واقع در آیت الله کاشانی نوساز متری 15.500.000 تومان شده

    • بدون نام

      ارزش لاکچری ترین ملک در بهترین نقطه تهران بیش از 5 میلیون تومان نیست و ارزش خرید نداره ساخت هر متر مربع آپارتمان با بهترین مصالح و لوازم و تجهیزات از سیصد هزار تومان تا نهایتاً یک میلون تومان برای سازنده آب می خوره. خرید ملک بالی این قیمت جز ضرر چیزه دیگه نداره. این مبنای خرید خریدارها باشه و به هیچ وجه بالاتر از این مبلغ خرید نکنند که ضرر زیادی خواهند کرد و گوش به حرف مشاوران کلاش املاک ندهند که انها جز سودجویی و کلاهبرداری چیز دیگری بلد نیستند.

    • کارشناس

      ببینید نقد کارشناسی یک مشکل، راه حلی برای حل اون مشکل نیست!در شرایطی که بیکاری افراد و کم ارزش شدن پول کشور را داریم تجربه می کنیم، توضیح در مورد رونق بازار مسکن اونهم با پدید آمدن تورم و افزایش معضلات ناشی از اون، در اصل گره زدن به مشکلات مردم فقیر بوده و باعث فقیر ماندن خیلی از مردم در سطح مالی بالاتری باشیم.در این بازار سرمایه گذاری در مسکن اشتباه و خرید مسکن با بهای بالا ، تنها از ارزش انداختن خریدار با پرداخت مبالغ سنگین برای مسکن بی کیفیت می باشد.

    • وحید

      بنظرم باید قانون و دستگاههای حاکمیتی قیمت مسکن را در هر جای مشخص کنند ن دل ‌ های سود جو ک بعضی هاشون ب خاطر پول هزار قسم دروغ میخورن( منظورم دلاله) خون مردم خورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج