۷۲۳۲۴۲
۴ نظر
۵۲۸۰
۴ نظر
۵۲۸۰
پ

کاکتوسی که در بیابان راه می‌رود

«شیطان خزنده» نام گونه جالب و نادری از کاکتوس است که نه تنها می‌تواند برای بقا تولیدمثل غیرجنسی داشته باشد بلکه از شاخه اصلی خود جدا می‌شود تا به مرور زمان در بیابان حرکت کند.

برترین‌ها : «شیطان خزنده» نام گونه جالب و نادری از کاکتوس است که نه تنها قادر به شبیه سازی خود برای زنده ماندن است بلکه از شاخه اصلی خود جدا می‌شود تا به مرور زمان در بیابان حرکت کند. این گونه عجیب از کاکتوس بومی شمال غرب ایالت مکزیکی باخا کالیفرنیا سور (Baja California Sur) و تنها کاکتوس رونده در جهان است. برخلاف بیشتر کاکتوس‌ها که عمودی به سمت آسمان رشد می‌کنند، شیطان خزنده روی زمین رشد می‌کند و تنها نوک آن کمی به سمت بالاست. این نقش بزرگی در بقای گیاه و همچنین مهاجرتش در بیابان در بلند مدت دارد.
کاکتوسی که در بیابان راه می‌رود
کاکتوس شیطان خزنده در آب و هوای سرد دریایی این منطقه با سرعت ۶۰ سانتیمتر در سال رشد می‌کند و کلونی‌های بزرگ و غیرقابل نفوذی از ساقه‌های خاردار تشکیل می‌دهد، اما در آب و هوای خشک، سرعت رشد آن به ۶۰ سانتیمتر در ده سال کاهش می‌یابد. اما این کاکتوس‌ها حتی در محیط بومی خود هم از گرده افشان‌ها دورند، بنابراین برای بقا به شبیه سازی وابسته هستند.
از آنجا که این کاکتوس موازی زمین رشد می‌کند، ریشه آن به سمت نوکش می‌رود و هنگامی که در خاک ماسه‌ای ثابت شد، ریشه‌ قدیمی می‌میرد، می‌پوسد و به موادمغذی برای رشد ساقه جدید تبدیل می‌شود. این فرآیند به کاکتوس اجازه می‌دهد به مرور زمان در بیابان حرکت کند.
کاکتوسی که در بیابان راه می‌رود
شیطان خزنده یکی از جالب‌ترین گیاهان جهان، اما رو به انقراض است. به دلیل نادر بودن آن، دوستداران کاکتوس مبالغ هنگفتی برای خرید این گیاه هزینه می‌کنند و در بازار سیاه به قیمت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار فروخته می‌شود. اما قاچاق غیرقانونی تنها یکی از تهدید‌های این کاکتوس است. چون این گیاه افقی رشد می‌کند مزاحم چریدن دام هاست، بنابراین دامداران آن‌ها را از بین می‌برند. برخی از آن‌ها هم برای آماده سازی زمین کشاورزی از بین می‌روند. اگر از بین بردن این گیاه به همین ترتیب ادامه یابد تا چند سال آینده اثری از آن نخواهد بود. این گیاه تا ۱۰۰ سال عمر می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا

    • بدون نام

      بسم الله ....

    • بدون نام

      بعضی از مطالبتون اصلا جالب نیست تازگیا هم خیلی کم مطلب میذارید بخشای جالب مثل دانستنی هارو خیلی دیر به دیر میذارید ولی بخشای مزخرف رو هر روز میذارید

    • شیما

      ارع اومدع بود خونه ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج