۷۲۳۲۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سالی خوب در انتظار سینمای ایران

این روزها کارگردانان قدیمی و جدید دوباره انگیزه فیلمسازی سراغ‌شان آمده است. حتی آنانی که در طول این چند سال گذشته فیلم می‌ساختند، اکنون با میل و رغبت بیشتری سراغ ساخت آثار جدید خود می‌روند.

روزنامه بهار: این روزها کارگردانان قدیمی و جدید دوباره انگیزه فیلمسازی سراغ‌شان آمده است. حتی آنانی که در طول این چند سال گذشته فیلم می‌ساختند، اکنون با میل و رغبت بیشتری سراغ ساخت آثار جدید خود می‌روند.

جشنواره‌ای پرشور

امسال می‌تواند سال خوبی برای سینمای ایران باشد، جشنواره‌ای که دبیر آن «علیرضا رضاداد» است و احتمالا فیلم‌هایی از احمدرضا درویش، کمال تبریزی، مسعود کیمیایی و... در آن حضور داشته باشند.

کمال تبریزی؛ «طبقه حساس»

دو فیلم از کمال تبریزی هنوز در توقیف است، اما حالا فیلمبرداری «طبقه حساس» شروع شده است؛ فیلمنامه کار را پیمان قاسم‌خانی نوشته است و رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا، بهرام ابراهیمی، سوگل قلاتیان، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، عرفان ناصری، لیلی فرهاد‌پور، نادر فلاح، شبیر پرستار و آزاده صمدی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند و حبیب رضایی انتخاب بازیگر و بازیگردانی «طبقه حساس» را برعهده داشت. داستان فیلم روایت داستان مردی است که همسرش را در یک قبر دوطبقه دفن می‌کند، اما بعد از مدتی متوجه می‌شود که مرد دیگری به اشتباه در طبقه دیگر دفن شده است.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران


بهروز افخمی؛ «آذر‌، شهدخت‌، پرویز‌ و دیگران»

فیلمبرداری تازه‌ترین فیلم بهروز افخمی با عنوان «آذر‌، شهدخت‌، پرویز‌ و دیگران» که مضمون اجتماعی دارد، شروع شده است و مهدی فخیم‌زاده، رامبد جوان، گوهر خیراندیش، مرجان شیرمحمدی و چند بازیگر تئاتر برای بازی در پروژه جدید سینمایی افخمی انتخاب شده‌اند. فیلمنامه این کار را بهروز افخمی براساس داستانی از همسرش مرجان شیرمحمدی نوشته و بخش‌هایی از این فیلم قرار است در دماوند فیلمبرداری شود. ساخت فیلم‌های افخمی معمولا طول می‌کشد اما این‌بار او امیدوار است اثرش برای حضور در جشنواره آماده شود.


سالی خوب در انتظار سینمای ایران


فرزاد موتمن؛ «سایه روشن»

از ساخت آخرین فیلم فرزاد موتمن چهار سالی می‌گذرد؛ «پوپک و مش ماشاالله»، فیلمی کمدی که یک جور همراه شدن با شرایط آن روزها که كمدي آنچناني باب شده‌بود؛ یک تجربه متفاوت که اتفاقا برای سازنده آثاری همچون «صداها» با فروش موفق در گیشه همراه بود. حالا او ساخت «سایه روشن» را در دست گرفته است و فیلمبرداری آن در تهران آغاز شده است. شقایق فراهانی و محمدرضا فروتن از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و فیلمنامه را که به گفته فرزاد موتمن یک درام عاشقانه و روان‌کاوانه است امیر افشار نوشته است.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران


مرضیه برومند؛ «شهر موش‌ها2»

یک پروژه بزرگ این روزها در حال ساخت است؛ فیلمی که در خاطره سالیان قبل بسیاری از کودکان دیروز و مادران و پدران امروز وجود دارد؛ یک پروژه هفت‌میلیاردی. حالا بعد از این همه مدت، مرضیه برومند و منیژه حکمت «شهر موش‌ها 2» را جلوی دوربین می‌برند. بعد از حدود سه ماه، لوکیشن شهر موش‌ها ساخته شده و حدود سه هفته‌ای می‌شود که فیلمبرداری آن آغاز شده است. فیلمنامه «شهر موش‌ها 2» را فرهاد توحیدی به همراه مرضیه برومند نوشته است و قرار است که برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده شود و در نوروز 93 به اکران عمومی درخواهد آمد.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران


شهاب حسینی؛«ساکن طبقه وسط»

شهاب حسینی اولین تجربه کارگردانی‌اش را با فیلم «ساکن طبقه وسط» شروع کرده است و تا به حال حدود 60‌درصد از آن، فیلمبرداری شده است. به غیراز شهاب حسینی، حسین یاری، فرهاد اصلانی، ساره بیات، هنگامه قاضیانی، طناز طباطبایی، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، نیما رییسی، کامبیز دیرباز، فرید سمواتی و حسین محجوب در آن حضور دارند و بسیاری منتظرند تا ببینند آیا بازیگر موفق همه این سال‌ها می‌تواند در پشت دوربین هم موفقیتش را تکرار کند؟ فیلمنامه را سال 83 محمدهادی کریمی نوشته و در همان زمان شهاب حسینی برای حضور در این فیلم اعلام آمادگی کرد، اما درنهایت او در نقش کارگردان - بازیگر «ساکن طبقه وسط» را جلوی دوربین برد.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران


هاتف علیمردانی؛ «مردن به وقت شهریور»

این روزها که فیلم «به خاطر پونه» با بازی فرهاد اصلانی و هانیه توسلی روی پرده سینماهاست هاتف علیمردانی در حال ساخت «مردن به وقت شهریور» است. فیلمبرداری این فیلم با عنوان «مردن به وقت شهریور» اواخر شهریورماه در تهران آغاز شده و تاکنون حدود 75‌درصد از صحنه‌های این فیلم جلوی دوربین مهدی جعفری رفته است. حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، نوید لایقی‌مقدم و صبا گرگین‌پور بازیگران اصلی «مردن به وقت شهریور» هستند. فیلم داستان سیناست که فقط چند ماه فرصت دارد تا در کنکور قبول شود. نوشتن فیلمنامه و تهیه‌کنندگی را هم علیمردانی برعهده دارد؛ کارگردانی که «راز دشت تاران» و «یک فراری از بگبو» را به عنوان آثار نه چندان مورد توجه در سینمای ایران در کارنامه کاری خود دارد.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران


حمید زرگرنژاد؛ «پایان خدمت»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «پایان خدمت» به نویسندگی بهروز افخمی و کارگردانی حمید زرگرنژاد با تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی از هفته پیش آغاز شده و هم‌اکنون گروه در لوکیشنی واقع در حومه تهران جاده ساوه مشغول به کار هستند. سعید راد به‌تازگی مقابل دوربین رفته است. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده فیلمبرداری این فیلم طی ۴۵ جلسه قرار است انجام شود. حدود ۲۵ روز دیگر گروه برای ادامه فیلمبرداری به شهر شیراز اعزام خواهند شد. اهمیت این فیلم اولی را می‌توان در حضور بزرگانی همچون جمشید مشایخی دانست. امیر جدیدی، هدی زین‌العابدینی، رامین راستاد، رامسین کبریتی، محمد فیلی و... بازیگران دیگر این فیلم هستند. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و روایتگر سربازی است که در روزهای پایانی خدمت سربازی خود درگیر اتفاقاتی می‌شود. احتمالا اولین نمایش این فیلم نیز در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر باشد.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران


سعید سهیلی؛ «کلاشینکف»

سعید سهیلی بعد از فیلم پرحاشیه «گشت ارشاد»، در حال ساخت فیلم دیگری در همان حال و هوا با عنوان «کلاشینکف» است. این فیلم داستان اجتماعی تلخی است که با رگه‌هایی از طنز همراه شده. فیلمنامه «کلاشینکف» توسط سهیلی و مهدی‌ نژادمحمدیان به نگارش درآمده است و جواد عزتی، رضا عطاران، پولاد کیمیایی، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پورعرب و ساعد سهیلی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند و از آنجایی که فیلم تا قبل از جشنواره آماده نمی‌شود، به همین خاطر برای رقابت در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. فیلم سینمایی «کلاشینکف» در حال حاضر در مرحله فیلمبرداری قرار دارد و تصویربرداری بخش‌هایی از این پروژه سینمایی به پایان رسیده است.

سالی خوب در انتظار سینمای ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بییییگ لایک

    • Hadi

      به به...طبقه حساس ***

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج