۷۲۳۳۸۲
۶ نظر
۵۰۲۰
۶ نظر
۵۰۲۰
پ

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

در سفر امروز به جایی می رویم که در هر گوشه و کنار آن زیبایی ها و یادگارهای بسیاری از فرهنگ و تمدن اصیل اروپای غربی به چشم می خورد و شهرهای شکوهمند، شما را به آرامشی فراموش نشدنی دعوت می کند. با ما باشید در سفر به بلژیک، کشوری با تاریخ عظیم و ساختمان های رشک برانگیز.

هفته‌نامه همشهری شش‌و‌هفت - رامین حاجیان فرد: در سفر امروز به جایی می رویم که در هر گوشه و کنار آن زیبایی ها و یادگارهای بسیاری از فرهنگ و تمدن اصیل اروپای غربی به چشم می خورد و شهرهای شکوهمند، شما را به آرامشی فراموش نشدنی دعوت می کند. با ما باشید در سفر به بلژیک، کشوری با تاریخ عظیم و ساختمان های رشک برانگیز.

بیست و یکمین مقصد جهانگردی

کشور پادشاهی بلژیک در غرب اروپا هم مرز با کشورهای فرانسه، هلند، آلمان و لوکزامبورگ، سرزمینی کوچک با مساحت ۳۰۵۲۸ کیلومتر مربع است. جمعیت آن کمی بیش از یازده میلیون نفر بوده که تراکم جمعیت بالایی را در این کشور رقم زده است. این کشور با وجود کوچکی نقش تعیین کننده و قابل توجه در معادلات جهانی و به ویژه مناسبات و برنامه ریزی های کشورهای اروپایی دارد به طوری که امروزه به عنوان مرکز سیاسی اتحادیه اروپا به حساب می آید. بلژیک از کشورهای توسعه یافته است و مردم این کشور از سطح درآمد نسبتا بالایی برخوردار بوده و شاخص های رفاه اجتماعی در آن همچون بهداشت، آموزش، امنیت و غیره در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

چگونه برویم؟

روادید (ویزا)

بلژیک جزو کشورهای اتحادیه اروپا بوده و نیاز به ویزای شینگن دارد. سفارت بلژیک در تهران از یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر پذیرای مراجعه کنندگان است. برای درخواست ویزای بلژیک حداقل 6 هفته پیش از عزیمت باید اقدام کنید.

نشانی سفارت بلژیک: خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، بن بست شیرین، شماره 4

پرواز

مدت پرواز از تهران تا بروکسل حدود 6 ساعت است. برای عزیمت به بروکسل گزینه های گوناگونی را در اختیار دارید از جمله خط هوایی قشم ایر که در هفته یک پرواز دارد. گزینه های دیگر قطر ایر، آلینالیا، لوفتهانزا و ترکیش ایرلاینز بوده که هر کدام با یک توقف عازم پایتخت بلژیک می گردند.

بروکسل

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

بروکسل پایتخت و بزرگترین شهر بلژیک بوده که جمعیت شهری و حومه آن بیش از دو میلیون نفر است. بروکسل از یک قصبه کوچک در کنار رود سن شکوفا گردید و به تدریج به عنوان شهری بزرگ و مهم در آمد تا این که در حال حاضر به عنوان پایتخت اتحادیه اروپا نیز شناخته می شود. در رده بندی «شهر جهانی» که شاخصی برای رتبه بندی شهرهای جهان و مرتبط با رویکرد جهانی شدن است شهر بروکسل در رتبه آلفا یعنی در جایگاهی بالا قرار دارد.

اگرچه در گذشته زبان آلمانی در این کشور رایج بوده ولی از اواخر سده نوزدهم زبان فرانسوی جایگزین زبان آلمانی شده و امروزه زبان رسمی این کشور که بیش از نود درصد مردم به آن سخن می گویند همان فرانسوی است و زبان آلمانی در رتبه دوم قرار دارد. بروکسل دارای اقلیمی اقیانوسی است و حدود دویست روز از سال در آنجا باران می بارد. تعداد روزهای برفی آن در سال در حدود ۲۴ روز است.

تور شکلات گردی:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

خبر خوب برای دوستداران شکلات این که تورهای یک روزه جالبی در شهر بروکسل وجود دارد که شما می توانید با آنها به گشت و گذار در مراکز تهیه و فروش شکلات های عالی و منحصر به فرد بلژیکی که از شهرتی جهانی برخوردارند پرداخته و در کارگاه های شکلات سازی پس از آشنایی با تهیه این خوردنی محبوب شکلات مورد نظرتان را با دستان خود بسازید. مدت زمان این تور معمولا ۴ ساعت و قیمت آن حدود ۸۰ تا ۹۰ دلار است.

میدان بزرگ:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

اینجا میدان مرکز شهر بروکسل است که در اطراف آن ساختمان های قدیمی محل اجتماع اصناف شهر قرار دارند که امروزه تغییر کاربری داده و از آنها به عنوان مکان هایی فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرند. این میدان زیبا و سرزنده همیشه پر از جهانگردان و اهالی شهر بوده و در سال ۱۹۹۸ از سوی یونسکو به ثبت میراث فرهنگی رسید.

یکی دیگر از ساختمان های تاریخی و بسیار زیبای مجاور این میدان خانه پادشاه است که به عنوان موزه شهر بروکسل از آن یاد می شود. قدمت اولیه این ساختمان به اوایل سده دوازدهم میلادی می رسد که در سده های بعدی چندین بازسازی در آن انجام گرفته است.

موزه دیگری که در ساختمان مرکزی قرار دارد موزه هنرهای مدرن بروکسل بوده که در آن آثار هنرمندانی از اواخر سده هجدهم تا زمان حاضر قرار داشته که یکی از مشهورترین آثار آن تابلوی «مرگ مارا» اثر هنرمند مشهور فرانسوی ژاک لویی داوید است.

محله ایکسل:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

ایکسل یکی از محله های معروف و تاریخی شهر بروکسل است که جمعیت آفریقایی های آن نسبتا زیاد بوده و مکانی است که در آن فروشگاه های متعددی از پوشاک و کفش گرفته تا جواهرات و رستوران های مختلف پذیرای خیل عظیمی از اهالی شهر و جهانگردان است.

موزه های سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

این موزه ها مجموعه ای از شش موزه اند که در منطقه کودنبرگ قرار گرفته اند. در ساختمان مرکزی این گروه موزه ها دو موزه و چهار موزه دیگر در ساختمان هایی جداگانه قرار دارند. دو موزه ای که در ساختمان مرکزی بوده شامل موزه اساتید قدیمی یعنی هنرمندانی بوده که آثارشان مربوط به پیش از سال ۱۷۵۰ میلادی است. از جمله هنرمندان مشهوری که آثارشان اینجاست می توان به هیرونیموش بوش، پیتر بروگلِ پدر، آنتوانی وان دایک، پیتر پول روبتس و جیووانیباتیستا تیپول اشاره کرد.

محله اندرلشت:

با شنیدن این نام شاید بیشتر یاد نام تیم معروف فوتبال اندرلشت بیفتید. اندرلشت در واقع یکی از محله های معروف شهر بروکسل در جنوب غربی این شهر است که دیدنی هایی جذاب برای جهانگردان را در خود جای داده است. از جمله دیدنی های اینجا به چندین موزه و کلیسا و خانه اشرافی قدیمی می توان اشاره کرد.

پارک بروکسل:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

پارک بروکسل با مساحتی حدود ۱۳ هکتار مکانی زیباست که علاوه بر آب نماها و باغچه های زیبایش محل استقرار چندین بنای دیگر از جمله تئاتر رویال و سالن واکسال است. در اطراف این پارک نیز کاخ سلطنتی، پارلمان بلژیک و دفتر سازمان ملل قرار دارد. خطوط متروی یک و پنج گزینه های خوبی برای دسترسی به این پارک است.

آردِن:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

آردن منطقه ای در جنوب شرقی بلژیک است که طبیعت بکر آن شامل کوهستان ها و جنگل های سرسبز و رودخانه هایش مکانی بسیار مناسب برای لذت بردن و استراحت است.

در فصل زمستان نیز علاقه مندان به ورزش های زمستانی همچون اسکی و لوژسواری امکانات شایسته ای را در این مکان زیبا در اختیار دارند. شما با پرداخت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو می توانید از تورهای یک یا دو روزه گشت و گذار از آردن بهره ببرید.

بروژ:

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

بروژ مرکز ایالت فلاندر غربی در شمال غربی کشوربلژیک واقع گردیده و شهری است قدیمی و تاریخی که بخش مرکزی آن توسط سازمان یونسکو به عنوان یکی از میراث های ماندگار فرهنگی و هنری تاریخ بشری به ثبت رسیده است.

بنابراین حتما پیشنهاد می گردد که در دیدار از کشور بلژیک از این شهر زیبا که به «ونیز شمال» نیز مشهور است دیدن کنید. این صفت را به خاطر وجود کانال های آب فراوان و گسترده ای که شهر را پوشانده به آن داده اند که از گذشته یک وسیله ارتباطی موثر برای حمل و نقل در شهر محسوب می شده است. در فهرست زیر چند نمونه از مکان های دیدنی بروژ را از نظر خواهید گذراند:

کلیسای بانوی ما: قدمت این کلیسا به سده سیزدهم میلادی می رسد. برج یکصد و پنجاه متری آن کماکان بلندترین سازه شهر و دومین برج بلند آجری جهان به حساب می آید. مجسمه حضرت مریم (ع) که حضرت مسیح (ع) کودک را بر روی زانوی خود قرار داده اثر هنرمند مشهور ایتالیایی میکل آنژ بوده که در این کلیسا قرار داشته و تنها مجسمه ای از این هنرمند شهیر ایتالیایی بوده که در خارج از مرزهای ایتالیا قرار گرفته است.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

برج ناقوس بروژ: برجی به ارتفاع 83 متر از سده سیزدهم میلادی بوده که شهرت آن به فیلم های سینمایی و کتاب های داستان نیز رسیده است. اگر حوصله طی کردن 366 پله این برج را داشته باشید می توانید دیدی بی نظیر و جذاب از شهر را تجربه کنید.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

موزه الماس: شهر بروژ بیش از پانصد و پنجاه سال است که از مراکز مهم تراش الماس در جهان به شمار می آید. موزه الماس تاریخچه این صنعت ظریف را در اختیار دیدار کنندگان قرار می دهد. این موزه هر روز از ساعت ۱۰:۳۵ صبح تا ۱۷:۳۰ باز بوده و قیمت بلیت ورودی آن هشت یورو بوده و اگر بخواهید از کارگاه تراش الماس هم دیدن کنید یازده یورو باید پرداخت کنید.

قلعه لوپم: قلعه ای قدیمی در نزدیک شهر بروژ با ساختمانی اشرافی که علاوه بر زیبایی خارجی و داخلی معماری اش حاوی باغ و برکه ای دلپذیر است.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

بیمارستان قدیمی سنت ژان: بیمارستان قدیمی سنت ژان از سده دوازدهم میلادی تا سال 1977 به مکانی برای مداوای بیماران اختصاص داشته ولی در سال های اخیر بخشی از آن به موزه ای برای نمایش آثار نقاش بزرگ و مشهور سبک فلاندری یعنی «هانس مملینگ» اختصاص یافته و مکانی بسیار دیدنی به ویژه برای علاقه مندان به آثار هنری به شمار می آید.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

موزه گروئنینگ: ساختمان این موزه در اصل صومعه ای بسیار قدیمی متعلق به سده دوازدهم میلادی بوده که امروزه یکی از موزه های مهم شهر و همچنین بلژیک محسوب می گردد. در این موزه آثاری از نقاشان مشهور اروپا از دوران رنسانس و باروک گرفته تا دوران مدرن یافت می شود؛ نقاشانی همچون یان وان آیک، هیرونیموش بوش و رِنِه مارگریت. این موزه هر روز از ساعت نه و نیم صبح تا پنج بعدازظهر پذیرای دیدار کنندگان بوده و قیمت بلیت ورودی آن دوازده یورو است.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

موزه سیب زمینی سرخ کرده: اینجا تنها موزه جهان است که به سیب زمینی سرخ کرده اختصاص دارد و ساختمانی قدیمی متعلق به اواخر سده چهاردهم میلادی در سال 2008 افتتاح شده است. این موزه در سه طبقه تاریخ بهره گیری سیب زمینی توسط بومیان آمریکای جنوبی در پرو تا زراعت و استفاده از آن در کشور بلژیک را به نمایش گذاشته است.

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

چه بخوریم؟

لِکسپرس: در این رستوران غذاهای لذیذ لبنانی همچون شاورمای گوشت و مرغ و همچنین فلافل با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دارد.

آدرس: بروکسل، خیابان شاپلیه، شماره ۸

مِنت و زغفران: در این رستوران غذاهای عالی مراکشی، مدیترانه ای و خاورمیانه ای یافت می شود. اینجا انواع کوفته مراکشی، طاجین ماهی و گوشت و مرغ و همچنین سوپ های لذیذی همچون حریره و عدس در مکانی رویایی همراه با موسیقی عربی پذیرای شماست.

آدرس: بروکسل، خیابان لانسپنمان، شماره ۴۹

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

کاسپین: اگر در قلب اروپا در شهر بروکسل هوس یک غذای ایرانی لذیذ کردید حتما سری به اینجا بزنید و از منوی رنگارنگ آن حاوی چلوکباب، جوجه کباب، باقالی پلو با مرغ، خورش فسنجان و سایر غذاهایش یکی را انتخاب کنید.

آدرس: بروکسل، خیابان ویولت، شماره ۲۶

شهرزاد: اینجا تنها رستوران عراقی بروکسل است که فضایی خیال انگیز از داستان های هزار و یک شب و افسانه های شهرزاد را زنده می کند و در کنار این فضایی رویایی و موسیقی زنده و خاطره انگیزش منویی رنگین و لذیذ از غذاهای عربی و خاورمیانه ای در اختیار مشتریانش قرار داده است.

آدرس: بروکسل، خیابان جردن، شماره ۲۸

پیتزا لاله: برای دوستداران پیتزا و غذاهای ترکی این رستوران پیشنهاد می شود. همچنین برای صرف یک صبحانه عالی نیز میز صبحانه اینجا بسیار رنگین و گسترده بوده و قیمت های آن نیز نسبتا مناسب است.

آدرس: بروکسل، خیابان شوس دو آشت، شماره ۱۲۹

دیدنی‌های «بلژیک»، کشور شگفتی‌ساز در جام جهانی

تندوری گریل زمزم: اینجا گزینه های متنوعی با عطر و طعمی هندی از جوجه گرفته تا کباب بره و بریانی و انواع نان های داغ در اختیار شماست. خوراک ماهی اینجا هم بسیار عالی است و به دوستداران غذاهای دریایی پیشنهاد می شود.

آدرس: بروژ، خیابان لانگ، شماره ۶

آمون: رستوران آمون یک گزینه خوب برای دوستداران غذاهای لبنانی در شهر بروژ به حساب می آید. بشقاب گریل مخلوط آن عالی است. سایر غذاهای لبنانی اینجا نیز در فضایی دل انگیز در اختیار مشتریان است.

آدرس: بروژ، خیابان آکادمی، شماره ۶

آنکارا: یک رستوران عالی با منویی رنگین از غذاهای ترکی و مدیترانه ای و همچنین بسیار مناسب برای کسانی که غذاهای گیاهی را دوست دارند. سالادهای مختلف و خوراک های لذیذی همچون بلدرچین و شیش کباب پیشنهاد می شود.

آدرس: خنت، خیابان اودبورگ، شماره ۴۲

صَفی صَفی: اینجا منویی خوب از غذاهای مراکشی در فضایی با تزئینات مغربی پذیرای دوستداران غذاهای لذیذ عربی و مراکشی است.

آدرس: خنت، خیابان هاسپل، شماره ۳۳

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خوبه اگه میشدمیرفتیم اونجازندگی میکردیم ولی راهمون نمیدن چون هزینه نون خوراصافی نمیخواهن مثل افغانیاپرشدن برعکس جهانیم ازدست افغانیابایدفرارکنیم کشوراشغال کردن همه جاش ومثل موریانه به نام توالت پاکنی توالت کنی تومدن وبااین روش غیرقانونی همه شغلهاروگرفتن لعنت

    • مرتضی

      خیلی خوب بود مخصوصااینکه حتی آدرس هاروهم گذاشتین.چقدآخه این کشورای کوچیک اماثروتنمداروپایی خوبن آخه راحت زندگی میکنن بدون خبرجنگ و تحریم و...

    • بدون نام

      خوب شد کلی آدرس بدرد بخور تو مطلب بود که دیگه نمیزاره توسفرم به بلژیک سرگردان بشم!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اينقدر تبليغ الكي نكن من خودم رفتم بلژيك ، ايران هم جاهاي ديدني باحال كم نداره متهي اينا بلدند چطوري جاذبه هاي توريستي شون رو توو بوق و كرنا كنند شما هم توو اين شرايط اقتصادي به جاي اينكه جاذبه هاي ايران رو تبليغ كني هي آب به آسياب دشمن مي ريزي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه تو اگر واقعا اروپا رفته باشی از فلاکت ایران خجالت میکشی کجاش قشنگه ؟ تو هم اینقدر رجز نخون و چرت نگو

    • آزاده

      شکلات هاشون محشره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج