جاباما
۷۲۳۶۵۵
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

۵ واقعیت جالب درباره کره شمالی

بیزنس اینسایدر در مطلبی به پنج واقعیت جالب درباره کره شمالی پرداخت که از وجود آرامش، آسودگی و امنیت در این کشور علی‌رغم تبلیغات منفی علیه آن حکایت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از بیزنس اینسایدر، برخلاف تبلیغات منفی علیه کره شمالی در خصوص قحطی و شرایط بد معیشتی، این کشور ۲۵ میلیون نفری به درستی نام جمهوری دموکراتیک خلق کره را یدک می کشد.

این تبلیغات منفی از دهه ۱۹۹۰ علیه کره شمالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. این در حالی است که کره شمالی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در بخش های مختلف صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و حتی ورزشی داشته است. این کشور توانست با دستیابی به فناوری هسته ای، خود را به عنوان یکی از قدرت های شرق آسیا معرفی کند.

از سوی دیگر، رهبران این کشور خصوصیات ویژه ای داشته اند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون و پسر کیم ایل سونگ، بنیانگذار سلسله کیم، یکی از چهره های مطرح در ورزش گلف بوده است. همچنین نشریه تلگراف گزارش داد کیم جونگ ایل، در طول سال های تحصیل خود نزدیک به ۱۵۰۰ کتاب نوشت.

در حالی که تبلیغات ظالمانه غرب علیه کره شمالی تمام شدنی نیست، در این مطلب به چند واقعیت جالب درباره این کشور اشاره شده است که از آرامش، آسودگی و امنیت در آن حکایت دارد.

در اختیار داشتن یکی از بزرگترین نیروهای عملیاتی (آماده خدمت) جهان

کره شمالی در جایگاه پنجاه و یکم فهرست پرجمعیت ترین کشورهای جهان است، اما یکی از بزرگترین نیروهای عملیاتی (آماده خدمت) جهان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمارهای سازمان سیا، از جمعیت ۲۵ میلیون نفری کره شمالی یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر جزو نیروهای نظامی عملیاتی و آماده به خدمت هستند و همین امر کره شمالی را به یکی از قدرت های نظامی جهان تبدیل کرده است.

کشور چین با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری، دو میلیون و۳۰۰ هزار نیروی نظامی عملیاتی و آماده به خدمت دارد. به عبارت دیگر، چین فقط ۰.۱۸ درصد از جمعیت خود را در ارتش استخدام کرده است. این در حالی است که ۴.۷ درصد از جمعیت کره شمالی در استخدام ارتش این کشور هستند.

اسکیت سواری، ورزشی محبوب در کره شمالی

به گفته «دیوید گاتن فلدر»، عکاس نشریه نشنال جئوگرافیک، اسکیت سواری در کره شمالی بسیار محبوب است. او در گزارش خود از سفر به این کشور نوشت شهروندان کره ای علاقه زیادی به اسکیت سواری دارند و جایگاه های زیادی در پیونگ یانگ وجود دارد تا مردم از این ورزش لذت ببرند.

داشتن بزرگترین ورزشگاه جهان

ورزشگاه «رانگرادو»، بزرگترین ورزشگاه جهان، در کره شمالی واقع شده است. ظرفیت صندلی های این ورزشگاه که به «اول مه» نیز معروف است، بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر است. ورزشگاه «آن آربر» با ظرفیت ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ در میشیگان، آمریکا، در جایگاه دوم جهان قرار دارد.

برگزاری انتخابات هر 5 سال یک بار

شهروندان کره شمالی هر ۵ سال یکبار در یک انتخابات شرکت می کنند که مربوط به مجلس عالی عوام است.

داشتن منطقه زمانی مخصوص

در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۱۵، کره شمالی منطقه زمانی مخصوص به خود را اعلام کرد. پس از دیدار سران دو کره در ماه آوریل سال جاری میلادی، این کشور منطقه زمانی خود را با کره جنوبی هماهنگ کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ميشه بفرماييد ايران چند ميليون ببخشيد چند ميليارد در سراسر دنيا اماده اعتراض اتيش زدن جنگ بلوا داره،،،

    • بدون نام

      فکر نکنم این ۵خصوصیتی که گفتی برا مردمش نون و آب بشه.

    • بدون نام

      اینم بگو‌که انتخابات فقط خود کیم‌جونت نامزد هست که مردم صددرصد باید بهش رای بدن

    • احمد

      1500 تا کتاب اونم تو دوران تحصیل.....قصه کودکانم اگه می‌نوشت این تعداد نمیشد. یکی چیزی بگید که قابل باور باشه

    • بهزاد

      کجای این موارد که اشاره شد پیشرفت بحساب میاد.مرومش از گرسنگی علف میخورن.به هیچ جای دنیا نمیتونن سفر کنن.بهداشت زیر صفر

    • بدون نام

      اردوگاه های کار اجباری کره شمالی که توش از فرط کمبود غذا موش میخورن یا بعضی از مردمش که از فرط بی غذایی آدم خوار شدن محدودیت شدید حتی برای سفر های داخلی!! رژه همگانی مردم هر روز صبح!! نبود اینترنت برای افراد عادی! فرار کردن بازیکنان کره شمالی در جام جهانی و بازنگشتن به کشور و جالبه بدونید تو جام جهانی که کره شمالی حضور نداشت به مردمشون گفتن ما قهرمان شدیم!انتخابات مجلس عوام هر پنج سال یکبار بر گزار میشه که همه نامزدها عضو یک حزب هستند!تو استادیوم ها هم همیشه مراسم اعدام برگزار میشه! اینا خوباش بود خودتون یه سرچی بکنید ببینید چه خبره!!

    • بدون نام

      کاش اشاره ایی هم میشد به واقعیتهای دیگه :قحطی و گرسنگی مردم ، اعدام تمام اعضای خانواده اگه یه نفر به صورت غیرقانونی از مرز خارج بشه و عدم دسترسی به اینترنت و…

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج