جاباما
۷۲۳۶۵۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

لا لا لا؛ محمد صلاح!

محبوب ترین فوتبالیست عرب تاریخ مصدوم شد تا هواداران وی شب سختی را سپری کنند به این امید که او در جام جهانی باشد.

ورزش سه: محبوب ترین فوتبالیست عرب تاریخ مصدوم شد تا هواداران وی شب سختی را سپری کنند به این امید که او در جام جهانی باشد.


محمد صلاح را باید فوتبالیستی فراتر از مصر دانست بازیکن محجوبی که نه تنها افتخار مصری ها، عرب ها و مسلمانان است بلکه بسیاری از فوتبالدوستان نمایش او در زمین چمن را ستایش می کنند و منتظر سرنوشتش برای فصل بعد هستند. اگر در تاریخ فوتبالیست ها و حتی ورزشکاران عرب بگردیم هیچ کسی را به این محبوبی پیدا نکنیم، کسی‌که همه عرب ها در دوست داشتنش هم عقیده اند.

٢٧١ روز قبل و زمانیکه صلاح پشت پنالتی تیم مصر در دقیقه ٩٥ ایستاد و دروازه کنگو را باز کرد کرد تا انتظار ٢٨ ساله به پایان برسد کسی که فکرش را نمی کرد که حضور او در جام جهانی به اما و اگر تبدیل بشود. گلی که گزارش مدحت شلبی آن را دیوانه وار زیبا کرد و ناخوداگاه اشک از چشم هر بیننده ای سرازیر می کند و مطمئنا آن گل، آن گزارش و اشک های ستاره موفرفری مصر در تاریخ ثبت می شود. با این گل صلاح در بین مصری ها محبوبتر شد اما هنوز آرزوهای بزرگی در سر داشت چرا که او می خواست علاوه بر عزیز شدن در مصر جای خود را در قلب تمام اعراب و سپس تمام جهانیان باز کند.

لا لا لا؛ محمد صلاح!



این ستاره مصری در لیگ برتر انگلیس درخشید و درخشید، گل زد و پاس گل داد، جوایز را درو کرد تا همه امیدوار شوند جایزه بهترین بازیکن جهان ٢٠١٨ از دوقطبی رونالدو-مسی در بیاید و به این بازیکن برسد. بهترین بازیکن فصل، بهترین بازیکن سال از نگاه هواداران، بهترین گلزن لیگ جزیره، انتخاب٣بار به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر، ٤بار به عنوان بهترین مهاجم ماه، بهترین بازیکن آفریقا در سال ٢٠١٧، حضور در تیم منتخب آفریقا و لیگ جزیره و ... همه و همه نوید این را می داد که ستاره دیگری از نزدیکی های اهرام ثلاثه خود را به سطح اول فوتبال جهان رسانده تا ماموریت غیرممکن را انجام بدهد، ماموریتی که نیمار، ژاوی، اینیستا، آلوز، راموس، سوارز و دیگر ستاره های هم عصر رونالدو و مسی در ١٠ سال اخیر نتوانسته اند انجام بدهند.

درخشش در لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برابر منچسترسیتی و رم باعث شد تا لیورپول به سلامت راهی فینال شود تا اولین دوئل صلاح برای بهترین بازیکن سال شدن، با رونالدو برگزار شود و این آخرین سکانس فصل با لیورپول بود، تیمی که هوادارانش آرزو دارند صلاح را فصل بعد بازهم در پیراهن قرمز و با اصالت خود ببینند اما تقدیر برای صلاح در دیدار فینال طور دیگری نوشته شده بود.

لا لا لا؛ محمد صلاح!



در حالیکه تمام مصری ها، اعراب و طرفداران صلاح منتظر درخشش او در بازی فینال و عکس با جام قهرمانی در پایان بازی بودند، در دقیقه ٣٠ برخورد او با سرخیو راموس همه آرزوها را خراب کرد، گویی صلاح، لیورپولی ها و هوادارانشان به باد تکیه داده بودند، حرکت کشتی وار و شاید به عقیده خیلی ناجوانمردانه راموس باعث شد تا لحظه ای فکر کنیم یکی از روس های چغر و بد بدن روی تشک بدنبال خاک کردن حریف با روشی نامرسوم دور از چشمان داور باشد.


صلاح که تا حضور در رویای جام جهانی کم تر از ٢٠ روز فاصله داشت، مصدوم شد و خیلی زود اعلام شد که نمی تواند کشورش را در این جام همراهی کند. خبری که به سرعت درصدر اخبار فوتبال جهان و اعراب شد، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی فوتبال در تمامی کشورهای عربی به این مسئله با حزن و اندوه پرداخته اند، کاربران توئیتر از کشورهای مختلف عربی درباره این مصدومیت نظر داده اند، یکی از کاربران عربستانی که مصر در گروه تیم ملی کشورش در جام جهانی قرار دارد نوشت: اهل فوتبال نیستم اما مصدومیتت قلبم را شکست، کاربران زیادی نیز با نوشتن متن هایی نظیر "گریه نکن مرد"، "بلندشو قهرمان" سعی کردند تا به این ستاره مصری در توانشان روحیه بدهند البته این هواداران سرخیو راموس را بی نصیب نگذاشته اند و با حمله به صفحه او و توئیت های متوالی او را مورد حمله لفظی قرار دادند. شاید تنها جمله کوتاهی که می توانست حرف دل مشترک هواداران عرب او که به صلاح فحر العرب می گویند همان : "لا لا لا؛ محمد صلاح" باشد، جمله ای که گزارشگران در موقع آتش بازی برای صلاح فریاد می زدند.

لا لا لا؛ محمد صلاح!



در این باره خالد عبدالعزیز، وزیر ورزش مصر در فیس بوک خود اعلام کرد که صلاح تنها دو هفته از میادین دور خواهد بود و در فهرست نهایی تیم مصر حضور خواهد داشت، صحبتی که معلوم نیست برای در آوردن بازیکنان و هواداران مصر از شوک باشد یا واقعیت دارد، باید منتظر بمانیم و البته دعا کنیم که این درد کتف صلاح همان باشد که وزیر مصر می گوید، تا شاهد نمایش دلنوازش در جام جهانی باشیم.

لا لا لا؛ محمد صلاح!

همچنین در تازه ترین اظهار نظر محمد صلاح در صفحه رسمی خود نوشت: "شب بسیار دشواری را سپری کردم اما من یک جنگجو هستم. بر خلاف پیش بینی ها، من اطمینان دارم که به جام جهانی روسیه می رسم و باعث افتخار شما خواهم شد. عشق و حمایت شما قدرتی را که من به آن نیاز دارم به من تزریق خواهد کرد."

اخبار فراوانی در خصوص غیبت صلاح منتشر شد و حتی وزیر ورزش عربستان که رابطه نزدیکی با فدراسیون مصر دارد مدعی شد صلاح ۲ ماه از میادین دور خواهد بود اما حداقل حالا مشخص شد آسیب دیدگی ستاره تیم ملی مصر آنقدرها هم جدی نیست و احتمال رسیدن او به روسیه ۲۰۱۸ زیاد است.


آقای صلاح؛ مو فرفری محبوب فوتبال، دیدار به جام جهانی!

نویسنده: سهیل احیایی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه تنها بین عربها بلکه بین ما ایرانیها هم محبوببه امیدوارم با سلامت کامل به جام جهانی برسه که از بازی زیبای او لذت ببریم اخه همانطور که اکثر بزرگان فوتبال گفته اند که فوتبال متعلق به کل مردم دنیاست حالا من میگم فوتبالیست خوب هم متعلق به کل دنیاست وکل مردم از بازی او لذت میبرن همانطور که از بازی پله مارادونا مسی ژاوی اینیستا رونالدوها ورونالدینیو لذت میبرن با قدرت برگرد صلاح یا حق

    • عرشی

      افتخار مسمانان جهان تو برمیگردی !!!

    • بدون نام

      لالالا من به یاد لنگ انداختی که برابر الهلال تحقیر شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چ ربطی داره

    • بدون نام

      تویی که میایی چنین چرندیاتی مینویسی و از قول خودت و چندتا طرفدار سگسلونایی حرف میزنی لطف کن برو فیلم هایی که از زاویه مخالف گرفته شده رو نگاه کن و بعد قضاوت کن،تو اینستاگرام و یوتیوب و...هست و مشخص میکنه که این صلاح بوده که دستش رو داخل دست راموس انداخته و خودش باعث سرنگونیش شده که چنین بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اغای عزیز یعنی شما اولین بازی بود که راموس دیدی مثل اینکه 300هزار علیه این ادم ندیدی واقعا یه کم ارزش به روح جوانمردی در ورزش قائل شو

      • آرش

        دیگه همه راموسو میشناسن قصه نباف

    • بدون نام

      دست گل راموس درد نکنه خوبش دمش گرم زنده باد راموس

    • بدون نام

      اتفاقا نظر من اینه که تقصیر راموس بود فیلمم چن بارردیدم
      در ضمن هریکی یه نظر و برداشتی داره ادبتو رعایت کن کاربر13:09

    • بدون نام

      به امیدموفقیتهای بیشترمحمدصلاح

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج