۷۲۳۸۷۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

برنامه‌های پذیرایی از زائران سالگرد ارتحال امام

معاون شهردار تهران به تشریح برنامه های شهرداری برای پذیرایی از زائران سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان: مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران صبح امروز با برگزاری نشست خبری در ساختمان شهرداری تهران اهم برنامه‌های این معاونت برای برگزاری مراسم بیست و نهمین بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را اعلام کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه مراسم ۳ ساعت قبل از افطار در روز ۱۴ خرداد آغاز و با اذان مغرب در ساعت ۲۰ به پایان می‌رسد گفت: مأموریت مناطق ۲۲ گانه در مراسم ارتحال در ۱۴ پهنه در محدوده حرم و اطراف آن مشخص شده است.

یزدانی با بیان اینکه ۵ نقطه در سراسر حرم مطهر برای پذیرایی افطار در نظر گرفته شده است اظهار کرد: برای برگزاری این مراسم جلسات هماهنگی بین تمام کمیته‌ها و ارگان‌های مختلف در محل ستاد و حوزه خدمات شهری برگزار کرده‌ایم.

وی در خصوص دستورالعمل اجرایی مناطق در مراسم ارتحال امام خمینی گفت: مناطق ۲۱، ۱۸، ۱۲، ۶ و ۳ هر کدام وظایفی را برعهده دارند که از آن جمله نصب چادرها به متراژ ۴۰۰ متر مربع، تأمین روشنایی مناسب در داخل چادرها، انجام پذیرایی با پک‌های تحویلی از سازمان میوه‌ و تره‌بار و اعزام ۳ دستگاه تانکر آب در تاریخ ۱۳ و ۱۴ خرداد است.

یزدانی در خصوص دستورالعمل مناطقی که مسئول انجام پاکسازی محوطه هستند، اظهار کرد: مناطق مشخص شده معابر را شستشو کرده و در صورت نیاز اقدام به رنگ‌آمیزی جداول خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: تأمین ۳ دستگاه تانکر ۲۰ هزار متری آب توسط هر یک از مناطق و استقرار آن در روز ۱۳ خرداد دیگر اقدامی است که برای مراسم ارتحال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه یک شهرداری در حوزه محیط زیست در منطقه جماران اقدام به نظافت و شستشوی مستمر محدوده می‌کند، اظهار کرد: در صورت نیاز تعویض زیر مخزنی فرسوده و مخازن زباله در مسیر منتهی به جماران انجام خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه یک دستگاه وانت بازیافت مجهز به سیستم صوتی در محدوده جماران استقرار دارد، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که انجام خواهد شد نظارت و پاکسازی باغچه‌ها و گل‌کاری آب‌نمای میدان یاسر و بوستان حصارک است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه خیابان جماران آزین‌بندی خواهد شد، اظهار کرد: حسینیه جماران به طور کامل سیاه پوش می‌شود و سرویس‌های بهداشتی بوستان حصارک‌ هم مورد نظافت و رسیدگی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به پدیده بساط‌ گستری در حین برگزاری مراسم اظهار کرد: برای مقابله با بساط گستران (دستفروشان) حکم قضایی گرفته شده و جهت رفع سد معبر در اطراف بهشت زهرا و حرم مطهر و نصب بنر در طول مسیرهای منتهی به حرم اقدامات لازم انجام شده است.

یزدانی با بیان اینکه آسفالت‌های آسیب‌ دیده لکه‌گیری خواهند شد و ماشین‌آلات سنگین دستگاه‌های اجرایی مستقر در محل تأمین می‌شوند اظهار کرد: در صورت مشاهده خاک و نخاله در محوطه اقدام به جمع‌آوری آنها خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه برای برگزاری مراسم ارتحال با پلیس راهور، اورژانس و آتش نشانی هماهنگی‌های لازم انجام شده، خاطر نشان کرد: در ضلع جنوب و شرقی حرم حضرت عبدالعظیم پارکینگ موتور سیکلت ایجاد کرده‌ایم و جهت استقرار عوامل اورژانس در ضلع جنوب حرم هماهنگی‌های لازم را به عمل ‌آورده‌ایم.

وی در خصوص برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: پردیس‌های فرهنگی در حرم حضرت امام برقرار خواهند شد و با همکاران پژوهشگاه امام خمینی(ره) برنامه نشست ویژه برگزار خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه پخش کلیپ و تیزر از عناوین برنامه‌های پردیس‌ها است، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های فرهنگی متناسب با شب‌های قدر اجرا خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ادارات شهرداری اظهار کرد: اداره کل سلامت شهرداری با برپایی ایستگاه طب سنتی به همراه مشاوران مجرب اقدام به خدمات رایگان اولیه پزشکی به زائران خواهد کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورزشکاران ملی هم در مراسم سالگرد ارتحال حضور خواهند یافت.

یزدانی در خصوص برنامه‌های فرهنگی در جماران اظهار کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ خرداد در محله جماران پردیس فرهنگی قرآنی جماران برپا می‌شود و مسیرهای منتهی به حسینیه جماران فضا سازی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی در حرم مطهر و بهشت زهرا بازسازی می‌شود، اظهار کرد: ۲۵ دستگاه خودرو برقی در رینگ داخلی حرم مستقر خواهند شد و ۲۰ عدد دستگاه مه‌پاش در مسیر استقرار داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵۰۰ نفر از پرسنل به صورت شبانه‌روزی در ایام ارتحال به کارگیری می‌شوند و در طول مراسم فضای سبز را نظافت مستمر خواهند کرد.

یزدانی در خصوص برنامه‌های شهرداری برای جابجایی زائرین گفت: در روز ۱۳ خرداد با توجه به همزمانی با اولین شب قدر انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت سرویس دهی شبانه روزی و ۲۴ ساعته در همه ایستگاه‌های ۱ ،۲، ۳ و ۴ از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد با سرفاصله ۳۰ دقیقه حرکت قطارها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز ۱۴ خرداد سر فاصله حرکت قطارها از ۷ دقیقه به ۴ دقیقه می‌رسد و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب سرویس‌دهی ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم تا بازگشت همه مسافران ساعت سرویس‌دهی تمدید خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: با توجه به ایام لیالی قدر که مصادف با روزهای ۱۳ و ۱۴ خرداد است طبق هماهنگی با مترو سرویس‌دهی قطارها از ساعت ۲۳ روز یکشنبه تا ۶ بامداد روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرکت شهر سالم درمانگاه صحرایی ۳۰ تخت خوابی را در مساحتی به متراژ ۴۵۰ متر مربع مستقر می‌کند اظهار کرد: در صورتیکه برای هر کدام از زائران مشکلی پیش آید به سرعت در این محل‌ها رسیدگی می‌شوند.

گفتنی است سعید خال شهردار بهشت زهرا در حاشیه این نشست گفت: به زودی از نرم‌افزار راهنمای زائران روح‌الله رونمایی خواهد شد و زائرین می‌توانند برای سهولت تردد در مراسم برگزاری ارتحال با نصب این نرم‌افزار به راحتی تردد نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كاشكي همه جادهاي كشور منتهي به حرم بود تا جاله جوله هاش درست ميشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج