۷۲۳۹۴۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

افزایش سلول‌های عصبی سالم مغز با دویدن

محققان نشان دادند که سیگنال‌های عضلات پا از جنبه‌های مهم سلامت عصبی هستند. به طوریکه، ورزش‌هایی که در آنها پا نقش مهمی دارد، می‌توانند عملکرد مغز را بهبود بخشند.

خبرگزاری ایسنا: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ورزش‌هایی مانند دویدن علاوه بر بهبود سلامت جسمی، ممکن است به سلامت مغز نیز کمک کنند و به شما کمک کند با استرس مقابله کنید.

محققان نشان دادند که سیگنال‌های عضلات پا از جنبه‌های مهم سلامت عصبی هستند. به طوریکه، ورزش‌هایی که در آنها پا نقش مهمی دارد، می‌توانند عملکرد مغز را بهبود بخشند.

دکتر "رافلا آدامی" نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: مطالعه ما نشان می‌دهد بیمارانی که بستری شده‌اند و قادر به انجام فعالیت نیستند و فضانوردان که در یک سفر طولانی هستند، نه تنها توده عضلانی از دست می‌دهند، بلکه شیمی بدن‌شان نیز در سطح سلولی تغییر کرده و حتی سیستم عصبی آنان نیز به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

این مطالعه نشان داد که ورزش‌هایی مانند دویدن و صعود ورزشی باعث تولید سیگنال‌هایی می‌شود که سلول‌های عصبی سالم مغز را افزایش می‌دهد.

در عوض، انجام ندادن این ورزش‌ها به این معنی است که با مغز برای ایجاد سلول‌های سالم مبارزه کنیم.

دانشمندان برای تعیین اهمیت تمرینات پا از موش‌ها استفاده کردند. طی یک دوره چهار هفته، محققان نگذاشتند موش‌ها از پاهای عقبی خود استفاده کنند. علیرغم این محدودیت، موش‌ها همچنان به روال معمول روزمره خود ادامه می‌دادند.

پس از آزمایش، محققان سلول‌های فردی را در ناحیه زیر بطن مغز بررسی کردند. این جایی است که سلول‌های عصبی جدید تولید می‌شوند. محققان یک پیوند بین کم ورزش کردن و ایجاد این سلول‌ها را کشف کردند. بدون ورزش، تولید سلول‌های بنیادی عصبی ۷۰ درصد کاهش یافته بود. انواع دیگر نورون‌ها در سیستم عصبی نیز کاهش یافته بود.

محققان نتیجه گرفتند هنگامی‌که افراد کم ورزش می‌کنند، سوخت و ساز بدنشان تغییر می‌کند.

این مطالعه بر اهمیت ورزش کردن تمرکز می‌کند. در گذشته، محققان معتقد بودند ورزش کردن به عنوان راهی برای کمک به آمادگی قلبی عروقی و عضلانی مفید است. در این مطالعه جدید، ما نشان دادیم که ورزش‌هایی مانند دویدن که پا نقش مهمی در آنها دارد، نیز می‌تواند به عنوان راهی برای بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه در مجله " Frontiers in Neuroscience" منتشر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج