جاباما
۷۲۴۶۵۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ایمن آبادی: لاریجانی رئیس می‌شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین می‌گوید که حتی با سه قطبی شدن انتخابات ریاست مجلس، باز هم لاریجانی رییس می‌ماند اما با رای کمتر.

اعتمادآنلاین: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین می‌گوید که حتی با سه قطبی شدن انتخابات ریاست مجلس، باز هم لاریجانی رییس می‌ماند اما با رای کمتر. او این رای کم را برای نظام، مجلس و اقتدار در عرصه جهانی خوب نمی‌داند و می‌گوید با این موضوع عصبانیت دیگری به مردم تزریق می شود ونظام دیگر ظرفیت ندارد که یک داستان دیگر اتفاق بیفتد.

در ادامه مشروح گفت‌وگوی جعفرزاده نایب رئیس فراکسیون مستقلین را می‌خوانید؛

*با توجه به اینکه دو فراکسیون امید و ولایی‌ها اعلام کردند که به صورت مستقل برای انتخابات هیات رئیسه مجلس لیست می‌دهند، تصمیم فراکسیون مستقلین چیست؟

در کمال تاسف راهی نمی ماند جز اینکه ما هم لیست مستقل دهیم. این کار اشتباهی است و ما نمایندگان مجلس که نمی‌توانیم گفت‌وگوی ملی و وحدت در داخل خودمان داشته باشیم چگونه می‌خواهیم در جامعه وحدت ایجاد کنیم. غصه می‌خورم و این موضوع بسیار دردناک است.

*اگر بخواهید لیست مستقل دهید آقای پزشکیان و مطهری هم در لیست شما خواهند بود؟

هنوز تصمیم نگرفته‌ایم و در جلسه بعدازظهر امروز در این خصوص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

*نظر شخصی شما به عنوان کسی که عضو این فراکسیون هستید، در خصوص معرفی آقای پزشکیان و مطهری به عنوان نواب رئیس چیست؟

نمی دانم اما منطقی این است که لیست مستقل بدهیم.

*یعنی منهای این دو؟

نه منهای این دو بلکه منهای همه. در شرایطی که فراکسیون‌های دیگر با ما ائتلاف نکردند اعضای فراکسیون مستقلین خواهند گفت که چرا باید از نیروهای فراکسیون دیگر حمایت کنیم؟ این اتفاق برای مجلس خیلی بد است ومن قلبا از این اتفاقات راضی نیستم. ولی طبیعی است که مستقلین برای خودشان لیست می‌دهند و به تنهایی عمل می‌کنند.

*چرا فضا به این سمت کشیده شد که هر فراکسیون با لیست مستقل در انتخابات هیات رئیسه شرکت کند؟

نمی‌دانم که دو فراکسیون ولایی و امید به دنبال چه بودند. از ابتدا ما آن‌ها را به تعامل و همکاری دعوت کردیم.

*این موضوع را ناشی از اینکه علی لاریجانی در بعضی از موارد به نظرات این دو فراکسیون توجه نکرد، نمی‌دانید؟

آقای لاریجانی چه کاری باید می کرد که نکرد؟ این موضوع نیست. الان به خیابان بروید و از ۱۰۰ نفر بپرسید که در مجلس چه انتخاباتی است وجدانا چند نفر می‌گویند انتخابات هیات رئیسه؟! حتی اگر کسی بداند که انتخابات هیات رئیسه برگزار می‌شود اصلا برای آنها مهم است؟ البته فارغ از برخی گروه‌های سیاسی که به آقای مطهری علاقه دارند بقیه دیگر به کجا علاقه دارد؟

*یعنی انتخابات هیات رئیسه مجلس خیلی مهم نیست؟

برای مردم نه. اینجا که کودکستان نیست. مشکلات مردم چیز دیگری است. مشکلات کشور به هیات رئیسه ربط ندارد. در جریان سوال از وزیر بهداشت من لیستی از تخلفات را خواندم اما نمایندگان اعلام کردند که قانع شدند. هزاران سکه گم است اما نمایندگان گفتند که قانع شدند. باید از آنها پرسید که چطور قانع شدند. در جلسه اولی که برای انتخابات هیات رئیسه داشتیم گفتیم که مشکلات مردم هیات رئیسه نیست و سعی کنیم که هیات رئیسه فعلی را تثبیت کنیم و تغییر زیاد نداشته باشیم.

*پس شما عملکرد هیات رئیسه را در تصمیم فراکسیون‌ها برای ارائه لیست مستقل تاثیرگذار نمی‌دانید؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد دیگری که به هیات رئیسه می‌آیند بهتر از اعضای فعلی باشند مخصوصا که عمده کاندیداها صفر کیلومتر هستند. مشکل تنها در بالا-هیات رئیسه- نیست بلکه مشکل در پایین هم هست. بنابراین احساس می‌کنم ما به وفاق و همدلی نیاز داریم.

*پیش‌بینی شما از انتخابات هیات رئیسه چیست؟ به نظر شما با توجه به سه قطبی شدن انتخابات ریاست مجلس، احتمال دارد که علی لاریجانی دیگر رئیس مجلس نباشد؟

هنوز مصمم هستیم که سایر فراکسیون‌ها را صدا کنیم و با آنها صحبت کنیم. چون می‌دانم در این شرایط عصبانیت دیگری به مردم تزریق می شود. تقریبا هر روز یک بحران در کشور به وجود می‌آید از جمله کامیون دارها، اتوبوس دارها، مدرسه غرب تهران و... نظام دیگر ظرفیت ندارد که یک داستان دیگر اتفاق بیفتد.

*اما شما که گفتید مردم نمی‌دانند انتخابات هیات رئیسه در حال برگزاری است و برای آن‌ها اهمیت ندارد...

خب دیگر(خنده) می دانید چقدر جلسه برای انتخابات هیات رئیسه گذاشتیم که این جلسات می‌توانست در خصوص حل مشکلات مردم باشد. از بعد از اذان صبح آمده ایم و حرف زده‌ایم...

*پیش‌بینی‌تان را نگفتید؛ با سه قطبی شدن انتخابات، علی لاریجانی برای سال سوم رییس می‌ماند؟

آقای لاریجانی رای می آورد، شک نکنید. منتها رای ایشان پایین خواهد بود که برای نظام، مجلس و اقتدار ایشان در عرصه جهانی خوب نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      ایشالا ک دیگه لاریجانی نشه

    • بدون نام

      اگر جز این باشد دروغ است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج