۷۲۴۷۶۳
۹ نظر
۵۰۴۵
۹ نظر
۵۰۴۵
پ

اعترافات عاملان قتل‌های گانگستری در مشهد

با دستگیری عاملان شلیک به شیوه گانگسترهای هالیوودی که به قتل دو جوان پژو سوار در مشهد انجامید، برخی قتل های گانگستری دیگر نیز درنوار افشا قرار گرفت.

روزنامه خراسان: ماجرای گانگسترهای هالیوودی که از مدت ها قبل در مشهد آغاز شده بود اوایل مرداد سال گذشته با وقوع جنایتی هولناک در چهارراه امامیه قاسم آباد مشهد در حالی روند پیچیده ای به خود گرفت که بررسی های مقدماتی نشان می داد اختلافات چند نفر بر سر مسائل مالی و همچنین ارتباط با یک زن به کینه های وحشتناک کشیده است.

تیراندازی مرگبار گانگستری

ماجرای این جنایت هولناک از آن جا آغاز شد که سرنشینان یک دستگاه پراید سفیدرنگ در چهارراه امامیه مشهد در حال پیاده شدن از خودرو بودند که پراید دیگری در همان محل توقف کرد. در همین هنگام، ناگهان صدای شلیک گلوله ای ساچمه ای از سلاح وینچستر، آرامش منطقه را به هم ریخت. جوانی که وینچستر را در دست می فشرد به سوی راننده ۳۴ ساله پراید سفیدرنگ شلیک کرد و تعداد زیادی گلوله روی سر و صورت و قفسه سینه راننده جوان نشست. دو سرنشین دیگر پراید که از خودرو پیاده شده و با دیدن مهاجمان پا به فرار گذاشته بودند،بعد از ماجرا دوباره به صحنه حادثه بازگشتند. با گزارش این حادثه به مراکز امدادی، بلافاصله نیروهای انتظامی و اورژانس وارد عمل شدند و در حالی که سه مهاجم ناشناس از محل گریخته بودند، پیکر راننده ۳۴ ساله به یکی از مراکز درمانی منطقه قاسم آباد انتقال یافت اما او به دلیل شدت خونریزی و اصابت گلوله های متعدد ساچمه ای، جان خود را از دست داد.

دقایقی بعد، ماجرای این جنایت هولناک که به شیوه گانگسترهای غربی انجام شده بود، توسط ماموران انتظامی به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گزارش شد. عقربه های ساعت حدود ۲۲ شب را نشان می داد که قاضی «کاظم میرزایی» به همراه کارآگاهان اداره جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم، عازم مرکز درمانی شدند.

بررسی های مقدماتی حاکی از آن بود که مقتول «ح-س» نام دارد که به دلیل اصابت گلوله به نواحی سر و صورت و قفسه سینه جان باخته است. این گونه بود که تحقیقات شبانه مقام قضایی و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به چهارراه امامیه مشهد کشیده شد. یکی از شاهدان حادثه از شلیک با سلاح جنگی نیز خبر داد و گفت: وقتی پراید مهاجمان متوقف شد، دو نفر از آن بیرون آمدند که یکی از آن ها سلاح وینچستر داشت و با آن شلیک می کرد ولی فرد دیگری نیز که سلاح کلت کمری را در دست می فشرد، از داخل فضای سبز بیرون آمد و بی هدف دو گلوله دیگر شلیک کرد. در همین حال «قاضی میرزایی» دستور بازرسی خودروی خون آلود را صادر کرد و کارآگاهان برای یافتن سرنخی از ماجرای این جنایت هولناک به جست و جو پرداختند تا این که شمشیر و چماقی بزرگ در کنار جسد راننده خودرو پیدا شد. بدین ترتیب بررسی های کارآگاهان به شیوه دیگری ادامه یافت چرا که احتمال آشنایی و خصومت قبلی بین مهاجمان و سرنشینان پراید سفید رنگ قوت گرفت.بنا بر گزارش خراسان، در حالی که تحقیقات مقام قضایی و کارآگاهان به بامداد روز بعد کشیده شده بود، قاضی میرزایی دستور احضار دو تن از همراهان مقتول را صادر کرد و بدین ترتیب «ش-س» (برادر مقتول) و دوست وی که از سرنشینان پراید بودند برای پاره ای توضیحات به مقر پلیس آگاهی خراسان رضوی هدایت شدند.

«ش» در بازجویی ها گفت: من و برادرم (مقتول) و یکی از دوستانمان سوار بر پراید به منطقه قاسم آباد رفتیم تا یکی از دوستانمان را ملاقات کنیم. در حالی که من و دوستم از خودرو پیاده می شدیم، ناگهان یکی از مهاجمان را که به طرف ما می آمد شناختم و فریاد زدم فرار کنید! برادرم داخل خودرو بود، من به داخل کوچه ای در همان منطقه گریختم ولی با شنیدن صدای گلوله متوقف شدم و به محل بازگشتم که با پیکر غرق در خون برادرم روبه رو شدم. این جوان درباره چگونگی ماجرای شلیک مهاجمان ناشناس نیز گفت: حدود سه روز قبل، آن ها به سوی من در بولوار آزادی شلیک کرده بودند. آن روز من با زنی قرار داشتم زیرا آن زن پیشنهاد کرده بود به همراه او به شمال بروم! ولی وقتی به محل قرار رفتم، افرادی به سوی من تیراندازی کردند!

سرنشین دیگر پراید نیز گفت: لحظه درگیری، من از خودرو پراید پیاده شدم و به سمت نانوایی در همان محل رفتم که ناگهان مهاجمان شلیک کردند! به دنبال اظهارات این دو جوان، روند تحقیقات به سوی زنی کشیده شد که ردپای او در این پرونده به چشم می‌خورد. بررسی های بیشتر در این باره مشخص کرد زن مورد ادعای «ش» قبل از وی با فرد دیگری آشنا بوده که گفته می شود آن مرد دستور «زهرچشم گیری» از «ش» را صادر کرده است. بنا بر این گزارش، سرنخ های پلیسی کارآگاهان با راهنمایی های قاضی میرزایی به مردی زندانی رسید که برخی ادعاها نشان می داد آن مرد زندانی، همان فرد ناشناس است که دستور «زهرچشم گرفتن» را صادر کرده است.

ماجرای 2 قتل دیگر به شیوه گانگستری

هنوز بررسی های بیشتر در تاریکخانه این قتل هولناک که به شیوه گانگستری در مشهد رخ داد، ادامه داشت که ماجرای دو قتل دیگر به شیوه گانگسترهای هالیوودی در اطراف میدان تلویزیون مشهد رخ داد.

به گزارش خراسان، حدود ساعت ۱۲ ظهر بیست و دوم اردیبهشت، پژو ۴۰۵ سفید رنگی که دو سرنشین داشت، در حاشیه لاین دوربرگردان ضلع شمالی میدان تلویزیون مشهد توقف کرد. هنوز مدت کوتاهی از توقف این خودرو در محل مذکور نگذشته بود که ناگهان پراید تیره رنگی وارد میدان شد و در نزدیکی پژو ایستاد.

در این هنگام سرنشین پراید درحالی که اسلحه کلاشینکف جنگی را در دست می فشرد، بی محابا ازخودرو پیاده شد و به سمت سرنشینان پژو رفت. او لوله سلاح را در فاصله چند سانتی متری شیشه سمت شاگرد و درست مقابل گردن سرنشین جلوی خودرو گرفت و شلیک کرد.

مهاجم جوان که با صدای وحشتناک شلیک از سلاح جنگی، رعب و وحشتی را در اطراف میدان تلویزیون (جمهوری اسلامی) به راه انداخته بود، بی رحمانه به سوی سرنشین و راننده پژو ۴۰۵ شلیک می کرد به طوری که رانندگان عبوری وحشت زده و نگران پدال گاز را می فشردند تا از مهلکه جان سالم به در ببرند اما مهاجم مسلح که از فاصله بسیار نزدیک به شلیک های گانگستری خود به شیوه فیلم های هالیوودی ادامه می داد، در حالی پژو را آب کش کرد که برخی گلوله های شلیک شده به یکی دیگر از خودروهای عبوری اصابت کرد و راننده پژو ۲۰۶ با ترس و لرز و وحشت زده ، خودرواش را به کناری کشید و ناباورانه به صحنه درگیری مسلحانه نگریست.

لحظاتی بعد هنگامی که صدای هولناک شلیک ها خاموش شد و دو سرنشین پژو غرق در خون شدند،مهاجم جوان، دوباره سوار پراید شد و به همراه راننده که منتظر وی بود، از صحنه جنایت مسلحانه با سرعت سرسام آوری گریختند. این درحالی بود که برخی از شاهدان عینی مدعی بودند مهاجم مسلح پس از شلیک های متعدد، دوباره خشاب اسلحه را عوض کرد و به شلیک های مرگبار خود ادامه داد.

گزارش خراسان حاکی است: با فرار مهاجمان مسلح از صحنه قتل، زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و خودروهای گشت انتظامی راهی میدان تلویزیون شدند.

دقایقی بعد با توجه به این که احتمال می رفت مهاجمان مسلح با انگیزه های «امنیتی» اقدام به شلیک کرده باشند، مراتب به قاضی حسن حیدری (معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی) اعلام شد و بدین ترتیب قاضی حیدری که در مسیر کلانتری احمد آباد بود، عازم محل درگیری شد. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا ، با حضور سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) و سرهنگ آقا بیگی (رئیس پلیس مشهد) در محل وقوع جنایت، تحقیقات گسترده با دستورات معاون دادستان در این باره ادامه یافت.

دقایقی بعد با کشف یک قبضه سلاح وینچستر در پشت صندلی عقب خودروی مقتولان و شناسایی هویت آنان، مشخص شد که جنایت مسلحانه با انگیزه اختلافات قبلی رخ داده است به همین دلیل موضوع به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع داده شد و بررسی های قضایی به ریشه‌های جنایی گره خورد.

بنابر گزارش خراسان، با ورود قاضی علی اکبر احمدی‌نژاد به صحنه حادثه و شناسایی هویت دو مقتول ۳۷ و ۳۹ ساله که «حسن - ق» و «حسین - م» نام داشتند، تحقیقات پلیسی و قضایی به شیوه های تخصصی و فنی ادامه یافت. به همین منظور گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی پی گیری‌های ویژه و رصدهای اطلاعاتی خود را آغاز کردند.

دستگیری 7 متهم پرونده گانگسترها

کارآگاهان که با راهنمایی ها و دستورات ویژه قاضی احمدی نژاد وارد عملیات هماهنگ شده بودند در همان لحظات آغاز تحقیقات موفق شدند با شناسایی هویت مقتولان و با توجه به وقوع جنایت مسلحانه سال گذشته در چهارراه امامیه مشهد، عاملان اصلی قتل های گانگستری را شناسایی کنند. بنابراین تحقیقات به شیوه فنی ادامه یافت تا این که سرنخ ها به شهرستان قوچان کشیده شد. بررسی های کارآگاهان نشان می داد برخی از عوامل لایه اولیه جنایت به قوچان گریخته اند بنابراین طی دو روز گذشته دو تن از متهمان اصلی این پرونده که شهاب و حمید نام دارند دستگیر شدند و با اعترافات آنان سرنخ هایی از عامل اصلی شلیک های گانگستری به دست آمد. بنابراین کارآگاهان موفق شدند میلاد و مهدی را نیز در حالی دستگیر کنند که سه تن دیگر از عوامل اصلی مرتبط با این پرونده هم به دام افتادند.

اعترافات متهمان

برخی متهمان این پرونده هولناک که بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند، ورزشکار هستندکه در چند لایه برای قتل طرف های مقابل وارد عمل شده اند. با اعترافات متهمان دستگیر شده مشخص شد افرادی که در لایه سوم فعالیت می کردند، رفت و آمد افراد را کنترل و آن ها را شناسایی می کردند و سپس افراد دیگری نیز با تعقیب افرادی که قرار بود کشته شوند، آنان را به اعضای خطرناک و اصلی باند نشان می دادند. گزارش خراسان حاکی است در حالی که چهار متهم اصلی پرونده تاکنون به دو قتل در اطراف میدان تلویزیون اعتراف کرده اند، ماجرای قتل های دیگر و به ویژه جنایت مسلحانه منطقه قاسم آباد مشهد نیز فاش شده است. در عین حال تحقیقات گسترده در این پرونده و اعترافات متهمان حاکی از آن است که ردپای میلیاردها تومان مسائل مالی نیز وجود دارد. بنابر گزارش خراسان تحقیقات تکمیلی برای دستگیری افراد دیگر مرتبط با این پرونده با صدور دستورات ویژه قضایی و انتظامی همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اب تابی به این خبر دادن .انگار معمایی پواروه .دونفر برای پاره توضیحات به کلانتری هدایت شدن جمع کنو نه قضیه پیچیده اس نه هالیوودی انگار فتح الفتوح کردن ..
      این اتفاقات هر روز می افتد از بوشهر تا آن بالا آذربیجان ..
      چقدر تحقیق و چه گره های که کارگاهان رمز گشایی نمودن ..
      برید بخوابید که کارگاهان ما درجه سه هم نیستن

    • هوم

      اوضاع خیلی خرابه
      باید به افغانستان یا سومالی .....مهاجرت کنیم اونجا امن تر است

    • بدون نام

      دقت کردین باز همه ی این آتیشا زیر سر ی زن بوده!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیسسس!!
        زنان مظهر عشق ن
        و برای عشوه گری خوبن تا زندگی..

    • بدون نام

      دمت گرم بهترین کارو کردی

    • بدون نام

      ای بابا ... چرا روزبروز خشونت و تاامنی داره زیادتر میشه
      مشکلی رو که با رایزنی و گفتگو میشه حل کرد با قتل میخوان حل کنن
      یعنی شعور و فرهنگ هنوز رشد نکرده ...درست مثل قبایل بدوی ماقبل تاریخ ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به فرهنگ ربطی نداری این اتفاقا تو کشورای دیگه حتی بیشتره به انسانیته

    • رامین

      نتیجه مطلب :هرجا سخن از زن در میان است آتش و خون در میان است... خخخخخ

    • ماهور

      مشهد=تگزاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج